Σχολική Χρονιά 2017-18

Το ΝΕΟ Φροντιστήριο καλωσορίζει όλους τους μαθητές και ΔΕΣΜΕΥΕΤΑΙ να είναι δίπλα τους στις αυξημένες απαιτήσεις του ΝΕΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ τη νέα σχολική χρονιά.

Εμείς στο ΝΕΟ Φροντιστήριο αντιλαμβανόμενοι τη δύσκολη οικονομική συγκυρία για όλους, αλλά και τη ανάγκη των μαθητών για ποιοτική βοήθεια , θα λειτουργήσουμε για άλλη μια χρονία τμήματα για όλες τις τάξεις γυμνασίου & λυκείου. Το πρόγραμμά μας χωρίς περιττές ώρες και με εξαιρετικά ελκυστικές τιμές θα δώσει την απαιτούμενη ώθηση στους μαθητές και θα καλύψει τυχόν αδυναμίες από παλαιότερα έτη.

Όσοι  μαθητές ενδιαφέρονται, παρακαλούνται να το δηλώσουν στις γραμματείες μας ώστε να σχηματιστούν τα αντίστοιχα τμήματα.
ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ:1 Σεπτεμβρίου.

Για να δείτε τα προγράμματά μας αναλυτικά για λύκειο και ΤΕΕ πατήστε εδώ .
Για να δείτε τα προγράμματά μας αναλυτικά για γυμνάσιο πατήστε εδώ.

Πανελλήνιες 2017

Πανελλήνιες 2017: Δείτε το Πρόγραμμα, τις Εκφωνήσεις και τις Λύσεις των Θεμάτων σε μορφή PDF για να τις "κατεβάσετε" και σε Βίντεο

Η υφυπουργός παιδείας αποφάσισε την τροποποίηση της υπ’αριθμ.73030/30-06-2011 Υ.Α. (ΦΕΚ 1643 Β΄) όπως διορθώθηκε στο ΦΕΚ 2132 Β΄ μόνο κατά το μέρος που αφορά στο Ωρολόγιο πρόγραμμα της Α΄ Τάξης Ημερησίων ΕΠΑ.Λ. ως εξής:

Α΄ τάξη Ημερησίου ΕΠΑ.Λ
Η Α΄ Τάξη Ημερήσιου ΕΠΑ.Λ. περιέχει μαθήματα Γενικής Παιδείας συνολικής διάρκειας είκοσι μία (21) ωρών εβδομαδιαίας διδασκαλίας, Βασικών Ικανοτήτων συνολικής διάρκειας οκτώ (08) ωρών εβδομαδιαίας διδασκαλίας, Επιλογής συνολικής διάρκειας δύο (2) ωρών εβδομαδιαίας διδασκαλίας και Υποστήριξης συνολικής διάρκειας τεσσάρων (4) ωρών εβδομαδιαίας διδασκαλίας. Οι μαθητές της Α΄ τάξης Ημερησίων ΕΠΑ.Λ. παρακολουθούν υποχρεωτικά μαθήματα συνολικής διάρκειας τριάντα πέντε (35) ωρών εβδομαδιαίας διδασκαλίας.

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Ελληνική Γλώσσα1
Νέα Ελληνική Γλώσσα  ώρες 2
Νέα Ελληνική Λογοτεχνία ώρες 2
Θρησκευτικά  ώρες 1
Ιστορία ώρες 2
Μαθηματικά2 
Άλγεβρα   ώρες 2
Γεωμετρία ώρες 2
Ξένη Γλώσσα ώρες 3
Φυσικές Επιστήμες3
Φυσική  ώρες 3
Χημεία ώρες 2
Φυσική Αγωγή ώρες 2


ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΒΑΣΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ
Αρχές Οικονομίας ώρες 2
Πολιτειακή Παιδεία  ώρες 2
Εφαρμογές Πληροφορικής ώρες 2
Ερευνητική  Εργασία (Project) ώρες 2

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Τεχνικό Σχέδιο / Αγωγή Υγείας- Πρώτες Βοήθειες/ Ναυτική Τέχνη  ώρες 2


ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ
Α  Νέα Ελληνική Γλώσσα ώρες 2
Β  Μαθηματικά ώρες 2
ΣΥΝΟΛΟ 35

1. Ενιαίο μάθημα με δύο κλάδους: α) Νέα Ελληνική Γλώσσα και β) Νέα Ελληνική Λογοτεχνία
2. Ενιαίο μάθημα με δύο κλάδους: α) Άλγεβρα και β) Γεωμετρία.
3. Ενιαίο μάθημα με δύο κλάδους: α) Φυσική και β) Χημεία.

Σε ό,τι αφορά το Ωρολόγιο Πρόγραμμα Σπουδών της Α΄ τάξης Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. ισχύει  η υπ’αριθμ. 73030/30-06-2011 Υ.Α. (ΦΕΚ 1643 Β΄) όπως διορθώθηκε στο ΦΕΚ 2132 Β΄.
Η Απόφαση αυτή θα δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Πηγή: http://www.diorismos.gr/

Ο Υπουργός Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Καθηγητής Γ. Μπαμπινιώτης παραχώρησε συνέντευξη στο ραδιόφωνο της ΝΕΤ. Ανάμεσα σε άλλα, τόνισε πως οι αλλαγές στο Λύκειο για φέτος είναι μικρές σε αντίθεση με τις αλλαγές στο εξεταστικό που έχουν μελετηθεί στο πλαίσιο του εθνικού διαλόγου και πρόκειται να σηματοδοτήσουν ένα σύστημα με το οποίο –οψέποτε ισχύσει- θα ανασάνει η ελληνική οικογένεια και οι μαθητές. 
Ακόμα, δήλωσε πως όλα είναι έτοιμα τόσο για τις Πανελλαδικές όσο και για τα βιβλία της επόμενης σχολικής χρονιάς. Αναφερόμενος στο πρόβλημα της χρηματοδότησης των ΑΕΙ, ο Υπουργός επισήμανε ότι με τη ρύθμιση που έγινε μετά την παρέμβασή του, τα Ιδρύματα άρχισαν επιτέλους να παίρνουν χρήματα και θα συνεχίσουν να παίρνουν χρήματα μέχρι τον Ιούλιο.
Ερωτηθείς, τέλος, για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δήλωσε ότι η τετράμηνη παράταση που ζήτησε και πήρε ήταν απαραίτητη αλλά η διαδικασία θα προχωρήσει. Εξου και οι συναντήσεις που έχει προγραμματίσει για την ερχόμενη Πέμπτη με όλες τις Ομοσπονδίες (ΔΟΕ, ΟΛΜΕ, ΟΙΕΛΕ).

Αναλυτικά η συνέντευξη έχει ως εξής:
Για τις αλλαγές στο Λύκειο και το εξεταστικό
Υπουργός: Οι μαθητές της Α Λυκείου θα εξεταστούν με το ισχύον σύστημα.
Δημ: Το νέο σύστημα θα ισχύσει από πότε;
Υπ:  Αν έρθουν τα πράγματα καλά και προχωρήσει αυτή η δουλειά που έχει γίνει – και που την θεωρώ την πιο σημαντική που έχει υπάρξει- δηλαδή να αλλάξει το Λύκειο και να αλλάξει το εξεταστικό σύστημα –δυστυχώς δεν μπόρεσε να προχωρήσει σ’ αυτήν την περίοδο – πιστεύω ότι με τη νέα Κυβέρνηση, όποιος βρεθεί, θα έχει ένα νέο σύστημα στα χέρια του που μπορεί να το εφαρμόσει για να ανασάνει η ελληνική οικογένεια και να ανασάνουν οι μαθητές. Με ένα νέο πιο ουσιαστικό σύστημα, το οποίο μας βγάζει από κατευθύνσεις, από ένα Λύκειο-φροντιστήριο απαξιωμένο, όπως είναι σήμερα, διότι δεν το εμπιστεύονται ούτε μαθητές, ούτε γονείς και πηγαίνουν στα φροντιστήρια.
Φεύγουμε απ’ αυτό το σύστημα. Γίνεται ένα Λύκειο μορφωτικό, Γενικής Παιδείας που αναπτύσσει το μυαλό και τις δυνατότητες παιδιών από 15 έως 18 αλλά τους δίνει και τις δυνατότητες επιλογών με βάση τα ενδιαφέροντά τους και αφού τελειώσουν το Λύκειο και πάρουν το Απολυτήριο τους τότε σε ένα Εθνικό Εξεταστικό φορέα – Οργανισμό, υπό την εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας, θα μπορούν να δίνουν εξετάσεις περισσότερες από μία φορά μέσα στο ίδιο έτος, έτσι ώστε να μην αποτελεί αυτή η εξέταση, όπως είναι τώρα, εθνικό πρόβλημα.
Εγώ, ως Υπουργός Παιδείας που είμαι αυτή τη στιγμή, ασχολούμαι πάρα πολύ από κοινού και με την κ. Χριστοφιλοπούλου με το θέμα των Πανελλαδικών εξετάσεων. Είναι ένα σύστημα τεράστιο, δαπανηρό που σου παίρνει το χρόνο και ταλαιπωρεί χιλιάδες παιδιών και οικογενειών. Αυτό πρέπει να αλλάξει αλλά, όπως το είπατε ήδη, για τα παιδιά που βρίσκονται τώρα στην Ά Λυκείου, (Β’, Γ’ κτλ) θα ισχύσει το σύστημα που υπάρχει τώρα. Μόνο αν αλλάξει του χρόνου, θα μπορούν τα παιδιά από την Γ΄ Γυμνασίου να βρεθούν στο νέο σύστημα, εφόσον αυτό αποφασιστεί και προωθηθεί. 
Προς το παρόν, ας ξέρουν όσοι μας ακούν στην ελληνική οικογένεια ότι υπάρχουν μόνο μικρές αλλαγές. Στην Α’ Λυκείου, για παράδειγμα, εισάγεται το μάθημα των Αρχών Οικονομίας –γιατί με το πρόγραμμα που θα άλλαζε θα πήγαινε αλλού, τώρα που δεν αλλάζει πάει στην Α’ Λυκείου για  2 ώρες. Μία άλλη αλλαγή είναι στη Β’ Λυκείου. Συνεχίζεται αυτή η ερευνητική εργασία, αυτό το ερευνητικό πρόγραμμα, το οποίο ξέρετε, αλλάζει την εικόνα στο σχολείο. Έστω κι αν έχει κάποιες δυσκολίες σε κάποια σχολεία, αλλάζει όλο το σύστημα, δουλεύουν οι μαθητές μεταξύ τους, δάσκαλοι σε διάφορα θέματα και δημιουργεί μία άλλη νοοτροπία. Και η εισαγωγή στο Δίκαιο και τους δημοκρατικούς θεσμούς μεταφέρεται ως επιλεγόμενο μαζί με τη Φιλοσοφία, στη Θεωρητική Κατεύθυνση.
Αυτές είναι οι αλλαγές που έχουν γίνει, μικρές αλλαγές για φέτος, δηλαδή για τα παιδιά που θα είναι του χρόνου στην Α’ και Β’ Λυκείου. Η μεγάλη αλλαγή, η ουσιαστική αλλαγή θα είναι αυτή που σας λέω. Με αυτόν τον εθνικό διάλογο που έχουμε διεξαγάγει.

Δημ: Η οποία πότε θα ισχύσει κ. Μπαμπινιώτη;
Υπ: Το νέο σύστημα θα ισχύσει οψέποτε λειτουργήσει. Θα ισχύσει για τα παιδιά που θα είναι όταν ισχύσει στην Γ’ Γυμνασίου.

Δημ: Τι πάει να πει οψέποτε ισχύσει; Εσείς δουλεύετε σ’ αυτό, γιατί δεν προχωράει αυτό;
Υπ: Δεν μπορώ να μιλήσω για την Κυβέρνηση που θα προκύψει από την 6η Μαΐου. Η Κυβέρνηση που θα προέλθει θα έχει στα χέρια της ένα έτοιμο σύστημα, ένα σύστημα ανακούφισης της ελληνικής οικογένειας και ουσίας της Παιδείας και ελπίζω και προσδοκώ ότι θα το αξιοποιήσει. Αυτό είναι το μόνο που μπορώ να πω γι’ αυτό το πράγμα.

Δημ: Εγώ αντιλαμβάνομαι απολύτως ότι τα παιδιά που είναι στην Α’ Λυκείου φέτος –ενδεχομένως και αυτοί που ακολουθούν στη Γ’ Γυμνασίου- μπορεί να αποδειχθούν «πειραματόζωα» των διαφόρων συστημάτων. Το δεδομένο αυτή τη στιγμή που έχουμε είναι ότι τα παιδιά της Α’ Λυκείου είναι ότι, ενώ έχουν ξεκινήσει και ολοκληρώνουν μία σχολική χρονιά εφαρμοσμένη σε ένα νέο τύπο Λυκείου –ορθώς αναφέρατε την εισαγωγή στο σχολείο για πρώτη φορά την έννοια της ομαδικής ερευνητικής εργασίας- πρέπει να πατήσουν φρένο και να επανέλθουν σε ένα σύστημα για το οποίο έχουν ειπωθεί πάρα πολλά –τα είπατε και σεις, κάνει το σχολείο φροντιστηριακό  κτλ…-
Υπ: Δυστυχώς, θα είναι έτσι γιατί δεν ελήφθη απόφαση αλλαγής του συστήματος από την επόμενη χρονιά. Επομένως, θα είναι, δυστυχώς, έτσι όπως το περιγράφετε.

Δημ: Ωστόσο, τα παιδιά αυτά είναι σε μειονεκτική θέση με αυτά που σεις αναφέρατε και κάποια στιγμή θα κληθούν στην Γ’ Λυκείου να διαγωνιστούν πανελλαδικώς.
Υπ: Εκεί θα υπάρξει πρόβλεψη για την επόμενη χρονιά.

Δημ: Πάντως, τέτοιου είδους «στρεβλώσεις» – επιεικής χαρακτηρισμός επιτρέψτε μου.
Υπ: Είναι επιτυχής ο χαρακτηρισμός.
Για τα βιβλία της επόμενης σχολικής χρονιάς

Δημ: Ξεκίνησε ένα νέο Λύκειο που ποτέ δεν προχώρησε στα χαρτιά… είναι εντυπωσιακό μόνο στην Ελλάδα μπορεί να συμβαίνει, ας το δεχτούμε ως τέτοιο, δεν μπορείτε να απολογηθείτε και για ό,τι έκανε η προκάτοχός σας, η κ. Διαμαντοπούλου... Τώρα ας διευκρινίσουμε και κάποια άλλα σημεία, ας πούμε για τα βιβλία. Θα χουν τα παιδιά βιβλία αυτή τη χρονιά;
Υπ: Μείζον θέμα κ. Μπαλταζή… Ναι! Τον Αύγουστο, τα Δημοτικά σχολεία θα έχουν τα βιβλία τους στα σχολεία και τον Ιούλιο, ένα μήνα πριν, τα Γυμνάσια-Λύκεια θα έχουν τα βιβλία τους στα σχολεία. Σ’ αυτό, έχω ρίξει ένα μεγάλο βάρος, έχω συνεργαστεί και με την κ. Χριστοφιλοπούλου, το έχουμε προχωρήσει το θέμα και προσωπικώς ασχολούμαι καθημερινά με αυτό το θέμα ώστε να μην υπάρχει κανένα πρόβλημα με αυτό, με τις Πανελλαδικές Εξετάσεις και με άλλα θέματα που «ανοίγουν» όλο αυτό το διάστημα.
Για τις πανελλαδικές

Δημ: Ας σταθούμε λίγο στις Πανελλαδικές… Είναι όλα έτοιμα; Γιατί κάποια στιγμή δημοσιεύθηκαν θέματα που ανέφεραν ότι δεν έχουν ακόμα τυπωθεί τα ειδικά φύλλα για τις εξετάσεις κτλ.
Υπ: Είναι έτοιμα! Είναι έτοιμα τα τετράδια στα οποία γράφουν τα παιδιά εξετάσεις, έχουν γίνει οι ενέργειες για να φτάσουν  αυτά τα τετράδια στα σχολεία, έχουν γίνει οι ενέργειες για να πάνε από τα σχολεία στα Εξεταστικά κέντρα και να γυρίσουν πίσω. Είναι ένας ολόκληρος Οργανισμός ο οποίος έχει τεθεί σε λειτουργία, ασχολούνται άνθρωποι συστηματικά καθημερινώς με αυτά τα θέματα και δεν θα έχουμε πρόβλημα. Φτάνει που έχουμε αυτή τη δυσκολία και το άγχος, τουλάχιστον να υπάρχει και μία ομαλή ροή…
Για τη χρηματοδότηση των ΑΕΙ

Δημ: Άλλο θέμα τώρα… Χρηματοδότηση των ΑΕΙ. Εκεί τι γίνεται; Αξιολόγηση εκπαιδευτικών. Όλα είναι στον αέρα;
Υπ: Θέτετε τον δάκτυλο εις τον τύπο των ήλων… Μεγάλα θέματα… Να τα πω. Αυτή είναι η δουλειά του Υπουργού Παιδείας.
Τα Πανεπιστήμια έχουν υποστεί μία πολύ μεγάλη μείωση του προϋπολογισμού τους, αυτήν την οποία υπέστη όλη η Ελλάδα και όλο το δημόσιο. Μία απώλεια είναι αυτή. Μία δεύτερη απώλεια είναι ότι τα αποθεματικά τους, που είναι στην Τράπεζα της Ελλάδος, υπέστησαν το λεγόμενο «κούρεμα» και χάθηκαν πολλά χρήματα και από κει. Έτσι, τα Πανεπιστήμια βρέθηκαν σε πολύ δύσκολη θέση και δεν μπορούσαν να λειτουργήσουν.
 Γι’ αυτό, έκανα την πρόταση που πήγε να γίνει μία τροπολογία αλλά τελικά διαμορφώθηκε σε μία ρύθμιση που θα ισχύσει μέχρι τον Ιούλιο, έτσι ώστε να πάρουν χρήματα, να μπορούν να δουλέψουν. Απειλούσαν ότι θα κλείσουν –καταλαβαίνετε τι θα γινόταν και μάλιστα στις εκλογές.  Θα συνεχίσουν τη λειτουργία τους, θα πάρουν, παίρνουν χρήματα πια, με μία ρύθμιση που έγινε. Δηλαδή, αποδεσμεύτηκε η απαγόρευση που έλεγε ότι πρώτα πρέπει να εκλεγούν τα Συμβούλια και μετά να πάρουν χρήματα.
Τώρα θα πάρουν χρήματα, ήδη πήραν τους τρεις πρώτους μήνες και θα παίρνουν κάθε μήνα μέχρι τον Ιούλιο. Μετά, η νέα Κυβέρνηση που θα εκλεγεί θα ρυθμίσει αυτό το θέμα, στο οποίο ο Πρωθυπουργός, ο κ. Παπαδήμος, έχει δείξει πολύ μεγάλη ευαισθησία και προσπαθεί να το αντιμετωπίσει με τις παρεκκλίσεις και τα διαβήματα που έχω κάνει και ΄γω φυσικά, για να ενισχύσουμε τα Πανεπιστήμια να μπορέσουν να λειτουργήσουν. Ξέρετε, δεν είχαν χρήματα να πληρώσουν πετρέλαιο σε βόρεια Πανεπιστήμια και δεν μπορούσαν να λειτουργήσουν, δεν είχαν να δώσουν στις φοιτητικές εστίες, δηλαδή έξοδα καθαρά λειτουργικά. Αυτά λοιπόν καλύπτονται τώρα.  Μέχρι τον Ιούλιο δεν θα υπάρχει πρόβλημα.

Δημ: Και το άλλο μείζον θέμα… η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών;
Υπ: Επί 30 χρόνια, κα Μπαλτατζή, δεν έχει ισχύσει η αξιολόγηση. 30 χρόνια τώρα… Έρχεται η ρύθμιση που γίνεται στη διοικητική μεταρρύθμιση με τον Νόμο για τη δημόσια διοίκηση ο οποίος λέει ότι οι πάντες θα αξιολογούνται και με βάση την αξιολόγηση, θα παίρνουν βαθμούς και θα υπάρχει και μία ποσόστωση ως προς τους βαθμούς που θα παίρνουν.  Αυτό ισχύει γενικά για όλους. Περιλαμβάνει και τους εκπαιδευτικούς.
Έδειξα στον κ. Ρέππα ότι αυτό δεν μπορεί να λειτουργήσει ως έχει για τους δημοσίους υπαλλήλους και για τους εκπαιδευτικούς διότι το έργο των εκπαιδευτικών είναι διαφορετικό. Άλλα τα κριτήρια αξιολόγησης. Ζήτησα λοιπόν και πήρα μία παράταση 4 μηνών –διότι διαφορετικά θα έπρεπε στις 3 Μαΐου να υπάρχει το διάταγμα της αξιολόγησης, πράγμα το οποίο ήταν τελείως αδύνατον όπως καταλαβαίνετε, διότι δεν υπήρχε η προεργασία για να γίνει αυτό. Μέσα στους τέσσερις μήνες που είναι η μετάθεση του χρόνου για να υποβληθεί το προεδρικό διάταγμα θα υπάρξει.  
Έχω καλέσει την Πέμπτη, τις Ομοσπονδίες -τη ΔΟΕ, την ΟΛΜΕ και την ΟΙΕΛΕ- να μιλήσω μαζί τους,  να ακούσω τις σκέψεις τους, τις προτάσεις τους, αλλά σας λέω ότι η αξιολόγηση θα προχωρήσει. Υπάρχουν συστήματα δοκιμασμένα. Πρέπει να τα συζητήσουμε με τους εκπαιδευτικούς. Είναι κάτι ιδιαίτερο διότι το κύριο πρόβλημα ξέρετε ποιό είναι; Έχουμε 180.000 εκπαιδευτικούς οι οποίοι πρέπει να αξιολογηθούν. Μπορούμε αυτούς τους 180.000 να τους αξιολογήσουμε μέσα σε ένα χρόνο ώστε να μπορούν να πάρουν τους βαθμούς τους, τα αντίστοιχα επιδόματα κ.ο.κ.; Αρχίζει να υπάρχει ένα πρόβλημα πράξης σ αυτά τα πράγματα και όλα αυτά θέλω να τα συζητήσω μαζί τους.
Πάντως, είναι βέβαιο και είναι απόφαση από την οποία δεν μπορεί να παρεκκλίνει κανείς ότι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα αρχίσει και θα γίνεται. Και έτσι πρέπει. Μόνο  να βρούμε το σωστό τρόπο για να γίνει αυτή η αξιολόγηση. Πάνω σ’ αυτό δουλεύουμε.

Πηγή: http://www.diorismos.gr/

ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ :  Δήμητρα Αναστασιάδου, Διδάκτωρ Επικοινωνίας & Πολιτισμού

Ο Όμιλος Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης  ΝΕΟ, μετά από 43 χρόνια εμπειρίας  στην πρωτοπορία της γνώσης, της εκπαίδευσης και της επιτυχίας, με 37 υποκαταστήματα εντός κι εκτός Αττικής  διοργανώνει σεμινάριο για εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων.

Το σεμινάριο επικεντρώνεται στις παιδαγωγικές θεωρίες και στις τεχνικές επικοινωνίας που είναι απαραίτητες έτσι ώστε να επιτευχθεί η καλύτερη προσέγγιση του μαθητή.

Θέματα σεμιναρίου:

- Βασικές θεωρίες στα παιδαγωγικά
- Ανάπτυξη και επιπτώσεις των θεωριών στη τάξη
- Ιστορία και σύγχρονες εξελίξεις στη μεταφορά των πληροφοριών και την εκπαίδευση
- Σύγχρονες ανάγκες των παιδαγωγικών
- Θεωρία και πράξη του διδακτικού υλικού
- Η επικοινωνία στη τάξη
- Παράγοντες και εμπόδια στην επικοινωνία
- Τεχνικές κατανόησης του κοινού και τεχνικές ανάπτυξης των γνώσεων μέσω της αλληλεπίδρασης
- Τεχνικές παρακίνησης και συμμετοχής
 
Το σεμινάριο είναι διάρκειας 10 ωρών και θα διεξαθχεί 5 & 6 Μαϊου.

 Με την ολοκλήρωση του θα δοθεί βεβαίωση συμμετοχής και εκπαιδευτικό υλικό.

Το κόστος του σεμιναρίου ανέρχεται στα 110 ευρώ

Για πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής μπορείτε να καλέσετε στα τηλέφωνα
210 25 19 009 – 210 25 19 149

Το Υπουργείο Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ανακοίνωσε ότι η υγειονομική εξέταση και πρακτική δοκιμασία (Αγωνίσματα) των υποψηφίων για τα Τ.Ε.Φ.Α.Α., θα διεξαχθούν από τη Δευτέρα 18 Ιουνίου 2012 μέχρι και την Παρασκευή 29 Ιουνίου 2012.  

Οι υποψήφιοι, κατά την προσέλευσή τους στις επιτροπές υγειονομικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας, πρέπει να είναι εφοδιασμένοι με:

α) δύο (2) μικρές φωτογραφίες

β) ακτινογραφία θώρακα, καρδιογράφημα, βεβαίωση οπτικής οξύτητας. Οι βεβαιώσεις αυτές μπορούν να έχουν εκδοθεί από νοσηλευτικό ίδρυμα του Δημοσίου ή Ν.Π.Δ.Δ. ή ιατρό του δημοσίου ή και από ιδιώτη γιατρό. Οι ιατρικές εξετάσεις ισχύουν για έξι (6) μήνες από την ημερομηνία έκδοσής τους.

γ) το δελτίο εξεταζομένου από το Λύκειό τους ή τη «Βεβαίωση Πρόσβασης», όπου αναγράφεται ο κωδικός αριθμός του υποψηφίου. Ο υποψήφιος επίσης θα έχει μαζί του Δελτίο Αστυνομικής Ταυτότητας ή Διαβατήριο ή άλλο αποδεικτικό της ταυτότητας έγγραφο.

Οι υποψήφιοι που συμμετέχουν στις εξετάσεις ειδικών μαθημάτων από 16 μέχρι 23 Ιουνίου 2012, εφόσον συμπίπτει η ημέρα πρακτικής δοκιμασίας με αυτή της εξέτασης στο ειδικό μάθημα, μπορούν να ζητούν από την οικεία Επιτροπή να ορίζει διαφορετική ημέρα εξέτασης αγωνισμάτων, από αυτή του ειδικού μαθήματος.

Οι έδρες των  επιτροπών  υγειονομικής εξέτασης θα ανακοινωθούν περί τα τέλη Μαΐου.

Πηγή: http://www.diorismos.gr

Το Υπουργείο Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ανακοίνωσε ότι για τις πανελλαδικές εξετάσεις του 2012 των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ) υπέβαλαν αίτηση συμμετοχής 110.851 ( έναντι 116.542 για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2011) υποψήφιοι (μαθητές και απόφοιτοι).

Αναλυτικότερα:
1. Για τις πανελλαδικές εξετάσεις των ημερήσιων και εσπερινών ΓΕΛ υπέβαλαν αίτηση 87.820 (92.750 το 2011) υποψήφιοι, εκ των οποίων 15.255 (15.900 2011) απόφοιτοι.

2. Για τις πανελλαδικές εξετάσεις των ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑΛ-Ομάδα Β΄ υπέβαλαν αίτηση 613 (649 το 2011) υποψήφιοι, εκ των οποίων 78 (62 το 2011) απόφοιτοι.

3. Για τις πανελλαδικές εξετάσεις των ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑΛ-Ομάδα Α΄ υπέβαλαν αίτηση 22.418 (23.143 το 2011) υποψήφιοι, εκ των οποίων 3.019 (3.047 το 2011) απόφοιτοι.

Υπενθυμίζεται, ότι χωρίς νέα συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2012, έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν το μηχανογραφικό τους δελτίο, μετά τη λήξη των εξετάσεων σε ημερομηνία που θα ανακοινωθεί, όσοι συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις των ημερήσιων ΓΕΛ ή των ημερήσιων ΕΠΑΛ-Ομάδα Β΄ κατά τα έτη 2010 ή 2011 και επιθυμούν να ζητήσουν εισαγωγή για το 10% των θέσεων.

Πηγή: http://www.diorismos.gr/

Ο  Αναπληρωτής Υπουργός Παιδείας κ. Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος με δηλώσεις του, τόνισε ότι δεν αλλάζει τίποτα στο Νόμο για την Ανώτατη Εκπαίδευση και επεσήμανε τα εξής:

Για τη συγκρότηση Επιτροπής    
«Αυτή η Επιτροπή θα μελετήσει ζητήματα που έχουν να κάνουν με την πλήρη εφαρμογή του Νόμου- όπως  διευκρίνισα- με το σκέλος δηλαδή που αφορά στην εκλογή Συμβουλίων. Θα ήταν οξύμωρο να κάνουμε μια επιτροπή η οποία θα μελετούσε προβλήματα που έχουν να κάνουν με το Νόμο ο οποίος ακόμα είναι στην εφαρμογή του.
 Ό,τι επιφυλάξεις, αμφιβολίες, ενστάσεις υπήρχαν από τα μέλη της Πανεπιστημιακής κοινότητας αυτές πήραν την οδό της προσφυγής στο ΣτΕ.
Άρα, η Επιτροπή αυτή δεν θα μπορούσε να έχει εντολή να διερευνήσει θέματα για τα οποία θα αποφανθεί το ΣτΕ.  Έχει μια και μόνο εντολή. Να μελετήσει ζητήματα τα οποία έχουν να κάνουν με την πλήρη εφαρμογή του Νόμου.  Μοναδικό της καθήκον να μας δώσει ένα πόρισμα εντός μηνός για το πώς θα προχωρήσουμε στην εκλογή των Συμβουλίων.
Το Υπουργείο και η πολιτική του ηγεσία έχει σταθεί αλληλέγγυα στα Ιδρύματα, έχει βοηθήσει τη λειτουργία τους, έχει επιλύσει προβλήματα, τα προβλήματα της φοιτητικής μέριμνας, των εστιών, του προϋπολογισμού, των εξελίξεων που εκκρεμούσαν.                                
Απομένει λοιπόν και η Πανεπιστημιακή κοινότητα, και έχουμε την απαίτηση από την Πανεπιστημιακή κοινότητα, να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων και να δημιουργήσει ένα τέτοιο κλίμα για την πλήρη εφαρμογή του νόμου.
Η αυριανή κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας θα εφαρμόσει αυτό το Νόμο χωρίς καμία παρέκκλιση.»

Για τα ΑΕΙ και τους προϋπολογισμούς τους   
« Σε καμία περίπτωση και θέλω να είμαι κατηγορηματικός σε αυτό, δεν υπάρχει κανένα πισωγύρισμα, καμία οπισθοδρόμηση. Αυτός ο νόμος ήδη εφαρμόζεται στο μεγαλύτερό του μέρος και μένει να εφαρμοστεί το κομμάτι του διοικητικού σκέλους όσον αφορά τα Πανεπιστήμια γιατί στα ΤΕΙ ο νόμος ήδη εφαρμόζεται, σε 7 ΤΕΙ έχουν ήδη εκλεγεί Συμβούλια.
Στα Πανεπιστήμια οι προϋπολογισμοί του 2012 βάσει του νέου νόμου θα έπρεπε να έχουν εγκριθεί και κατατεθεί στο Υπουργείο Παιδείας από τα Συμβούλια. Αυτό δεν υπάρχει ακόμα. Κι επειδή υπήρξε και αυτή η δυσκολία με τα αποθεματικά τους τα Ιδρύματα αντιμετώπισαν προβλήματα, υπήρξε αυτή η πρωτοβουλία του κ. Μπαμπινιώτη σε συνεννόηση με τον Πρωθυπουργό γι αυτό το χρόνο, για να μην υπάρξουν προβλήματα στην εκτέλεση του εκπαιδευτικού τους έργου οι Σύγκλητοι που έχουν ήδη εγκρίνει τους προϋπολογισμούς να τους υποβάλουν στο Υπουργείο Παιδείας προκειμένου να διευκολυνθούν τα Ιδρύματα.
Αυτή η απόφαση αφορά το ανοιχτό και ασφαλές Πανεπιστήμιο και άρα πρωτίστως τους φοιτητές και όχι τους συγκλητικούς ή τις πρυτανικές αρχές.»

Για το σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια
«Πρέπει να υπάρξει μια σταθερότητα στην εκπαίδευση και το σύστημα το οποίο ισχύει να παραμείνει, να αξιολογηθεί, να λειτουργήσει επί σειρά ετών. Είπαμε ότι το νέο νομοσχέδιο για το Λύκειο και το τεχνολογικό Λύκειο, δεν θα περάσει τώρα γιατί πρέπει να συζητηθεί διεξοδικά και το σχέδιο νόμου να εμφανίζει πλήρως το τι θα γίνει και όχι να αφήνει να διευθετηθούν πράγματα όπως η ύλη, τα βιβλία και άλλα με υπουργικές αποφάσεις και προεδρικά διατάγματα. Γι’ αυτό στη Νέα Δημοκρατία είπαμε ότι θα το εξετάσουμε μετά τις εκλογές και θα εμφανίσουμε ένα Σχέδιο Νόμου που θα είναι πλήρες σε όλες του τις πτυχές.»

Πηγή: http://www.diorismos.gr

Το νέο εξεταστικό σύστημα θα αφεθεί για την επόμενη κυβέρνηση, ενώ οι σημερινοί μαθητές της Α’ Λυκείου θα δώσουν εξετάσεις με το ισχύον σύστημα. Στη Β’ Λυκείου οι αλλαγές που θα γίνουν την ερχόμενη χρονιά περιορίζονται στην εισαγωγή των πρότζεκτς (ερευνητικές εργασίες) που λειτούργησαν πιλοτικά εφέτος στην Α’ Λυκείου. Ακόμη στα μαθήματα επιλογής στην Β’ Λυκείου προστίθενται οι Αρχές Οικονομίας και η Πολιτική και Δίκαιο.

Για το νομοσχέδιο του νέου λυκείου που δεν ψηφίστηκε ο κ. Μπαμπινιώτης σχολίασε ότι «ήταν ένα ώριμο νομοθέτημα. αφορούσε την ουσία, την οποία ποτέ δεν συζητάμε, που είναι το να αναπνεύσει το σχολείο και να αλλάξει το απάνθρωπο αυτό εξεταστικό σύστημα».

Οσον αφορά τις επίμαχες τροπολογίες για τα ιδιωτικά σχολεία, οι οποίες σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς διευκολύνουν τις απολύσεις, ο κ. Μπαμπινιώτης είπε ότι τις βρήκε έτοιμες από την προηγούμενη ηγεσία, κάτι που επιβεβαίωσαν ο κ. Αρβανιτόπουλος και η κυρία Χριστοφιλοπούλου. «Δεν έβαλα ούτε μια λέξη παραπάνω» δήλωσε και αναφερόμενος στις καταγγελίες της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών ότι εξυπηρετούνται συμφέροντα ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων απάντησε: «Το να διαστρεβλώνει κανείς τα πράγματα αποτελεί παλιά και ξεπερασμένη μέθοδο».

Στα ίδια ακριβώς επίπεδα με πέρυσι θα κινηθεί ο αριθμός των εισακτέων εφέτος σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ και δεν θα υπάρξει καμιά μείωση του αριθμού τους. «Κάτι τέτοιο σε περίοδο κρίσης είναι λάθος», είπε ο κ. Μπαμπινιώτης.

Πηγή: hagitegas.gr

Σχεδόν 2.000 έγγραφα διαθέσιμα σε πρώτη φάση

Ομοίωμα του Αϊνστάιν κοσμεί την είσοδο του τμήματος που φυλάσσονται τα αρχεία του διάσημου νομπελίστα φυσικού στο Εβραϊκό Πανεπιστήμιο της Ιερουσαλήμ.

Το πλήρες αρχείο του Αλμπερτ Αϊνστάιν, το οποίο περιλαμβάνει την άγνωστη έως τώρα προσωπική αλληλογραφία του καθώς και τα χειρόγραφα επιστημονικά σημειωματάριά του – όπου, μεταξύ άλλων, βρίσκεται για πρώτη φορά καταγραμμένη η πιο διάσημη εξίσωση στην ιστορία της ανθρωπότητας (E=mc²) –, άρχισε να «ανεβαίνει» στο διαδίκτυο από το Εβραϊκό Πανεπιστήμιο της Ιερουσαλήμ που έχει όλο το αρχείο (http://www.alberteinstein.info/) πλέον στην ιδιοκτησία του.

Ετσι όλοι οι χρήστες, ειδικοί και μη, θα μπορούν να ικανοποιήσουν την περιέργειά τους.

Σε πρώτη φάση είναι διαθέσιμα online γύρω στα 2.000 έγγραφα και θα ακολουθήσουν τα υπόλοιπα στη συνέχεια, όπως έγινε γνωστό από το Πανεπιστήμιο, σύμφωνα με τις βρετανικές «Guardian» και «Daily Mail».

Τα κείμενα και τα λοιπά προσωπικά αντικείμενα, όπως ταχυδρομικές κάρτες, του διάσημου νομπελίστα γερμανοεβραίου φυσικού, βρίσκονταν έως τώρα επιμελώς φυλαγμένα σε χρηματοκιβώτια.

Το πανεπιστήμιο τα φωτογράφισε ψηφιακά σε υψηλή ανάλυση και πλέον τα «ανεβάζει» στο Ίντερνετ, δίνοντας τη δυνατότητα στους ενδιαφερόμενους να διαμορφώσουν μια πιο ολοκληρωμένη άποψη για την προσωπικότητα και το έργο του ανθρώπου που σφράγισε την επιστήμη του 20ού αιώνα με τη θεωρία της σχετικότητας.

Μόνο 900 εικόνες των χειρογράφων του και ένας ημιτελής κατάλογος με το μισό περιεχόμενου του αρχείου είχε δημοσιοποιηθεί το 2003. Τώρα, χάρη σε μια χορηγία του βρετανικού Ιδρύματος Πολόνσκι, που είχε κάνει μια ανάλογη ψηφιοποίηση στα χειρόγραφα του Ισαάκ Νεύτωνα, και τα 80.000 αντικείμενα της συλλογής του Αϊνστάιν έχουν πλέον καταγραφεί και ταξινομηθεί σε ένα πλήρη online κατάλογο.

Η ανανεωμένη ιστοσελίδα του πανεπιστημίου για τον Αϊνστάιν περιέχει πλέον τον κατάλογο του πλήρους αρχείου και δίνει την ευκαιρία στους ερευνητές να αναζητήσουν αντικείμενα που μέχρι σήμερα δεν ήξεραν καν ότι υπάρχουν.

«Η γνώση δεν έχει να κάνει με την απόκρυψη, αλλά με τη διαφάνεια» δήλωσε ο πρόεδρος του Εβραϊκού Πανεπιστημίου, Μεναχέμ Μπεν Σασόν.

Ο Αϊνστάιν είχε βοηθήσει στην ίδρυση του Εβραϊκού Πανεπιστημίου το 1925 και κληροδότησε σε αυτό το αρχείο του – καθώς και τα δικαιώματα χρήσης της εικόνας του – μετά τον θάνατό του το 1955.

Το εμπλουτισμένο ηλεκτρονικό αρχείο επιτρέπει ήδη την ενδελεχή μελέτη των πρώτων 2.000 εγγράφων, που αποτελούνται από περίπου 7.000 σελίδες και καλύπτουν την περίοδο της ζωής του Αϊνστάιν έως το 1921.

Τα επόμενα χρόνια, θα «ανέβουν» σταδιακά στο διαδίκτυο ψηφιοποιημένα και τα υπόλοιπα αντικείμενα της συλλογής. Η ψηφιοποίηση γίνεται σε συνεργασία με το αμερικανικό πανεπιστήμιο Πρίνστον (όπου εργαζόταν ο Αϊνστάιν) και το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Καλιφόρνια (Caltech), που έχουν αναλάβει να εκδώσουν σχολιασμένα όλα τα επιστημονικά χειρόγραφα του μεγάλου φυσικού.

Η online συλλογή περιλαμβάνει 14 σημειωματάρια γεμάτα επιστημονικές εργασίες και μάλιστα με πολύ ψιλά γράμματα, επιστολές του Αϊνστάιν σε συναδέλφους του επιστήμονες, καθώς και μια χειρόγραφη εξήγηση της θεωρίας της σχετικότητας και της διάσημης εξίσωσης που συσχετίζει τη μάζα (Μ) με την ενέργεια (Ε) και την ταχύτητα (C).

Υπάρχουν ακόμα λιγότερα γνωστά κείμενα, όπως μια κάρτα στην άρρωστη μητέρα του, η αναγγελία του γάμου του, η ιδιωτική αλληλογραφία με τις ερωμένες του, επιστολές σε εφημερίδες για διάφορα θέματα (π.χ. τη διαμάχη Αράβων και Ισραηλινών) και σωρεία γραμμάτων που έπαιρνε από ανθρώπους που τον καλούσαν να κουρευτεί!

Ακόμα, το Εβραϊκό Πανεπιστήμιο προτίθεται να δώσει στη δημοσιότητα ένα αντίγραφο από τον «έλεγχο» του Αϊνστάιν, όταν ήταν στο σχολείο, για να διαλύσει τον μύθο ότι ήταν κακός μαθητής.

Ακόμα, η αλληλογραφία του με άλλους επιστήμονες, όταν ήταν μόλις 20 ετών, δείχνει πόσο προχωρημένη ήταν κιόλας η έρευνά του.
 

Το σύστημα που προωθεί το υπουργείο στηρίζεται στο πόρισμα του εθνικού διαλόγου πριν από τέσσερα χρόνια.

Νέο εξεταστικό σύστημα ψηφίζεται σύντομα στη Βουλή, καθώς «περνάει» τελικά το νομοσχέδιο για το Νέο Λύκειο, «αναμορφωμένο» όμως, σύμφωνα με τις αποφάσεις του εθνικού διαλόγου για την Παιδεία που ολοκληρώθηκε πριν από τέσσερα χρόνια, με πρόεδρο του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης τον νυν υπουργό Παιδείας κ. Γ. Μπαμπινιώτη και υπουργό Παιδείας τον κ. Αρ. Σπηλιωτόπουλο.vimajpg1

Υστερα από σειρά ετών, δεκάδες μικροαλλαγές, νομοσχέδια που «έφευγαν» και «επέστρεφαν» χωρίς τολμηρές αποφάσεις, το εξεταστικό σύστημα της χώρας αλλάζει. Καθολικό αίτημα εκπαιδευτικών και πολιτικών τα προηγούμενα χρόνια ήταν να αποσυνδεθεί το λύκειο από το σύστημα εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση και να εμπλακούν ενεργά τα ανώτατα ιδρύματα της χώρας στον καθορισμό του αριθμού των εισακτέων αλλά και στην επιλογή των φοιτητών τους.

Το νομοσχέδιο κατατίθεται τελικά τις επόμενες ημέρες στη Βουλή και θα ψηφιστεί πριν από τις εκλογές, ενώ σε αυτό περιλαμβάνεται και το νέο εξεταστικό σύστημα που θα εφαρμοστεί ύστερα από τρία χρόνια, δηλαδή θα αφορά τους μαθητές που φοιτούν εφέτος στη Γ' τάξη του Γυμνασίου.

Διδασκαλία άλλου τύπου
Την ίδια περίοδο θα αλλάξει συνολικά και η λογική της διδασκαλίας στα σχολεία, καθώς εφαρμόζονται νέα αναλυτικά προγράμματα, χωρίς κατευθύνσεις και εξειδικεύσεις, αλλά με πολλά μαθήματα επιλογής, ανάλογα με τις κλίσεις του κάθε υποψηφίου.

Παράλληλα, απομακρύνεται το λύκειο από τη λογική των εξετάσεων, της πίεσης και της παραπαιδείας, ενώ για πρώτη φορά εμπλέκονται ενεργά στο σύστημα εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ.

Η διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων θα γίνεται από ανεξάρτητο φορέα εκτός του υπουργείου Παιδείας και πιθανότατα να επιλεγεί η λύση της «τράπεζας θεμάτων» για την εξεταστική διαδικασία.

Οσον αφορά τις εφετινές πανελλαδικές εξετάσεις, μειωμένος περίπου κατά 10% θα είναι ο αριθμός των εισακτέων στην ανώτατη εκπαίδευση της χώρας, «επιστρέφει» όμως για δύο χρόνια η κατηγορία των υποψηφίων του 10% (που κάνουν χρήση της βαθμολογίας παλαιότερων ετών).

Από την πλευρά τους οι διοικήσεις των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ πρότειναν να μειωθεί ο αριθμός των εισακτέων κατά τουλάχιστον 50%. Δραστικές περικοπές έχουν ζητήσει το Πανεπιστήμιο της Αθήνας (2.000 άτομα λιγότερα από πέρυσι), το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο στη Θεσσαλονίκης (3.000 άτομα λιγότερα από πέρυσι),το Πανεπιστήμιο της Πάτρας (περίπου 2.000 άτομα λιγότερα από πέρυσι) κτλ.

Πέρυσι είχαν διατεθεί 66.400 θέσεις για τη γενική σειρά και 8.040 θέσεις για τις ειδικές κατηγορίες εισακτέων (τρίτεκνοι, πολύτεκνοι κ.ά.). Συνολικά δηλαδή οι θέσεις ήταν 74.440. Δεδομένη πρέπει να θεωρείται η μείωση των εισακτέων στις στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές, με το δεδομένο ότι έχουν μειωθεί οι προσφερόμενες θέσεις στο Ελληνικό Δημόσιο.

Πιθανότατο, τέλος, θεωρείται να ενταχθεί ξανά στο μηχανογραφικό των υποψηφίων το Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, που «κόπηκε» πέρυσι από τον τότε υφυπουργό κ. Γ. Πανάρετο, λόγω εμπλοκής καθηγητών του Τμήματος σε σκάνδαλο οικογενειοκρατίας.

Ο εθνικός διάλογος
Με βάση τα παραπάνω, εφαρμόζεται τελικά, έστω και με λίγα χρόνια καθυστέρηση, το αποτέλεσμα της διακομματικής συνάντησης των κομμάτων που είχε καταλήξει στο πόρισμα του εθνικού διαλόγου για την Παιδεία. Σύμφωνα με τη νέα «φιλοσοφία» των αναλυτικών προγραμμάτων που θα εφαρμοστεί ύστερα από τρία χρόνια στα σχολεία, οι μαθητές θα απελευθερωθούν από τη λογική της επιλογής «πακέτου» γνώσεων (ανθρωπιστικών, θετικών κτλ.) που ίσχυε ως σήμερα. Θα διδάσκονται όλοι μαθήματα γενικού κορμού γνώσεων και θα έχουν τη δυνατότητα επιλογής μαθημάτων ή επιπλέον ωρών διδασκαλίας μαθημάτων «εμβάθυνσης» στην επιστημονική κατεύθυνση που τους ενδιαφέρει.

Παράλληλα θα συνεχιστούν και θα επεκταθούν τα «πρότζεκτ» (ερευνητικές εργασίες) που εφαρμόστηκαν με επιτυχία εφέτος στην Α' Λυκείου, ενώ θα προβλέπεται επέκταση του σχολικού χρόνου (ως και τις 4 μ.μ.) για όποιους επιλέγουν «ζώνες πολιτισμού» και μαθήματα αθλητισμού.

Τα παραπάνω δεν έχουν αποκτήσει ακόμη την τελική τους μορφή αλλά δουλεύονται πυρετωδώς τις τελευταίες ημέρες στο υπουργείο Παιδείας ώστε να ολοκληρωθούν και να κατατεθούν σύντομα με τη μορφή νομοσχεδίου στη Βουλή.

Πηγή: http://www.tovima.gr/society/article/?aid=449113

Οι υποψήφιοι θα δίνουν την ίδια μέρα «διπλές» εξετάσεις, απολυτήριες και εισαγωγικές, σε θέματα κοινά για όλα τα σχολεία της χώρας.

Με «διαβατήριο» το Απολυτήριο Λυκείου και πανελλαδικές εξετάσεις σε λιγότερα μαθήματα τα οποία θα καθορίζονται από τα ΑΕΙ, θα διεκδικούν οι υποψήφιοι την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση από το σχολικό έτος 2014-15. Οι υποψήφιοι θα δίνουν την ίδια μέρα «διπλές» εξετάσεις, απολυτήριες και εισαγωγικές, σε θέματα κοινά για όλα τα σχολεία της χώρας. Όσοι δεν καταφέρουν να επιτύχουν την εισαγωγή τους, θα έχουν μια δεύτερη ευκαιρία καθώς είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο οι εξετάσεις να επαναλαμβάνονται, υπό προϋποθέσεις, εντός του έτους. Παράλληλα, οι υποψήφιοι θα μπορούν να έχουν ελεύθερη πρόσβαση -δηλαδή χωρίς εξετάσεις και με κριτήριο την επίδοσή τους στο Λύκειο- σε τμήματα χαμηλής ζήτησης, κυρίως ΤΕΙ της περιφέρειας...

Η πρόταση 
Η πρόταση του υπουργείου Παιδείας για το νέο εξεταστικό σύστημα κατατέθηκε στη χθεσινή συνεδρίαση της διακομματικής επιτροπής για το Λύκειο και, πλέον, αναζητείται συναίνεση με τα κόμματα και τους φορείς της εκπαίδευσης. Ήδη, πάντως, ο γ.γ. της ΟΛΜΕ Θέμης Κοτσιφάκης κάνει λόγο για «ατελείωτο εξεταστικό μαραθώνιο» που επιφέρει αύξηση της μαθητικής διαρροής στο Λύκειο, αλλά και των φροντιστηρίων. Η πλήρης εφαρμογή του νέου συστήματος εισαγωγής στα ΑΕΙ θα ισχύσει από το 2014-15, δηλαδή θα αφορά τους μαθητές που σήμερα φοιτούν στη Γ' Γυμνασίου.

Για τους φετινούς μαθητές της Α' Λυκείου θα ισχύσει μεταβατικό σύστημα, με εξετάσεις σε 4 μαθήματα και χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ο βαθμός του Απολυτηρίου τους. Τις εξετάσεις θα οργανώνει Ανεξάρτητος Εθνικός Οργανισμός υπό την εποπτεία του υπουργείου Παιδείας. Μάλιστα, για τη συγκρότηση του Οργανισμού και την οργάνωση του συστήματος εξετάσεων, η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου είχε χθες επαφή με τον επικεφαλής της Task Force κ. Χορστ Ράιχενμπαχ ώστε να υπάρξει υποστήριξη από τις χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ. Ειδικότερα, δέκα είναι οι βασικοί άξονες του νέου συστήματος:

1. Το σχολικό έτος της Γ' Λυκείου θα επιμηκυνθεί μέχρι το τέλος Μαΐου. Τον Ιούνιο, οι μαθητές θα δίνουν πανελλαδικές εξετάσεις σε όλα τα μαθήματα που διδάχθηκαν κατά τη διάρκεια της τάξης. Τα μαθήματα θα μειωθούν σε 8, εκ των οποίων θα εξετάζονται τα 6 (δεν περιλαμβάνεται η Γυμναστική ούτε και η ερευνητική εργασία η οποία θα βαθμολογείται στη διάρκεια του έτους).

2. Οι εξετάσεις θα αφορούν ένα μάθημα κάθε φορά και θα είναι «διπλές». Αυτό σημαίνει ότι θα δίνονται στους μαθητές δύο «σετ» ερωτήσεων: η επίδοση στο πρώτο σετ σχετίζεται με την απόκτηση του Απολυτηρίου και στο δεύτερο με την εισαγωγή στα ΑΕΙ.

3. Απαραιτήτως οι μαθητές θα απαντούν το πρώτο σετ ερωτήσεων. Η βαθμολογία τους στα έξι μαθήματα μαζί με τον προφορικό βαθμό που είχαν συγκεντρώσει σε αυτά τα μαθήματα στη διάρκεια του έτους θα προσδιορίζουν το βαθμό του Απολυτηρίου τους.

4. Όσοι μαθητές επιθυμούν να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, θα πρέπει να απαντούν και στο δεύτερο σετ ερωτήσεων σε μαθήματα τα οποία θα επιλέξουν οι ίδιοι. Αυτή η δεύτερη εξέταση θα γίνεται στη διάρκεια της ίδιας ημέρας.

5. Τα μαθήματα στα οποία θα εξετάζονται οι υποψήφιοι για εισαγωγή στα ΑΕΙ θα είναι 3-5 (αντί 6 σήμερα), εκ των οποίων υποχρεωτική είναι η Νεοελληνική Γλώσσα. Τα ΑΕΙ θα έχουν καθοριστικό ρόλο στην επιλογή των φοιτητών, αφού θα προσδιορίζουν τα εξεταζόμενα μαθήματα και τους συντελεστές βαρύτητάς τους. Η εξεταστέα ύλη δεν θα προσδιορίζεται με βάση τις σελίδες του βιβλίου αλλά θεματικά. Τα θέματα θα είναι σταθμισμένης δυσκολίας και θα επιλέγονται από Τράπεζα Θεμάτων.

6. Ο βαθμός που θα λαμβάνουν οι υποψήφιοι σε αυτήν τη δεύτερη εξέταση μαζί με το βαθμό του Απολυτηρίου τους θα καθορίζουν την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ. Ακόμη, ωστόσο, δεν έχει προσδιοριστεί σε ποιο ποσοστό θα προσμετράται ο βαθμός του Απολυτηρίου ούτε εάν για τη διαμόρφωσή του θα συνυπολογίζονται οι βαθμολογίες της Α' και Β' Λυκείου. Οι σχετικές αποφάσεις θα ανακοινωθούν μέχρι το Σεπτέμβριο.

7. Οι μαθητές μπορούν να εισάγονται χωρίς εξετάσεις σε Τμήματα, όπου συγκεντρώνεται ζήτηση χαμηλότερη από τον αριθμό προσφερόμενων θέσεων. Τα εν λόγω Τμήματα μπορούν να θέτουν ελάχιστες προϋποθέσεις εισαγωγής που σχετίζονται μόνο με την επίδοση των μαθητών στο Λύκειο.

8. Το Φεβρουάριο οι μαθητές θα υποβάλουν ένα πρώτο μηχανογραφικό δελτίο και θα προσδιορίζονται τα Τμήματα χαμηλής ζήτησης στα οποία θα γίνεται εισαγωγή χωρίς εξετάσεις. Μετά τις εισαγωγικές εξετάσεις του Ιουνίου, οι μαθητές υποβάλουν νέο οριστικό μηχανογραφικό δελτίο με τις προτιμήσεις τους.

9. Οι τελικές εξετάσεις σε όλες τις τάξεις του Λυκείου θα διεξάγονται ενδοσχολικά με θέματα που τίθενται σε εθνικό επίπεδο. Στα γραπτά καλύπτονται τα ονόματα των μαθητών. Ο βαθμός της κάθε τάξης προκύπτει ως ο μέσος όρος της προφορικής και της τελικής γραπτής επίδοσης του μαθητή σε κάθε μάθημα.

10. Όλα τα θέματα που σχετίζονται με τη διοργάνωση των πανελλαδικών εξετάσεων θα είναι αρμοδιότητας του νέου Ανεξάρτητου Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων. Για παράδειγμα, θα προσδιορίζει την εξεταστέα ύλη, θα αναπτύσσει την Τράπεζα Θεμάτων και θα επιλέγει τους βαθμολογητές οι οποίοι θα αξιολογούνται και θα επιμορφώνονται διαρκώς.

Τι προβλέπει το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ

Οι μαθητές θα εξετάζονται σε δύο ομάδες θεμάτων, για το Απολυτήριο και την εισαγωγή στα ΑΕΙ.

Για το Απολυτήριο, οι μαθητές θα εξετάζονται σε 6 μαθήματα. Για την εισαγωγή στα ΑΕΙ, θα εξετάζονται σε 3-5 μαθήματα.

Τα ΑΕΙ θα καθορίζουν ποια θα είναι αυτά τα μαθήματα, καθώς και τους συντελεστές βαρύτητάς τους.

Για τμήματα ΑΕΙ χαμηλής ζήτησης προτείνεται εισαγωγή χωρίς εξετάσεις, αλλά με βάση την επίδοση στο Λύκειο.

Μεταβατικό σύστημα με εξετάσεις σε τέσσερα μαθήματα

Για τους μαθητές που φέτος φοιτούν στην Α' Λυκείου θα ισχύσει μεταβατικό σύστημα. Ειδικότερα:

Στο τέλος της Γ' Λυκείου θα δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις, που θα οργανωθούν όπως και σήμερα από το υπουργείο Παιδείας.

Οι εξετάσεις τους θα είναι «διπλές». Η επίδοσή τους στην πρώτη ομάδα θεμάτων θα λαμβάνεται υπόψη για την απόκτηση του Απολυτηρίου τους, ενώ η επίδοση στη δεύτερη ομάδα θεμάτων θα καθορίζει την εισαγωγή τους στην ανώτατη εκπαίδευση.

Οι μαθητές θα δίνουν τη δεύτερη ομάδα θεμάτων για την εισαγωγή τους σε τέσσερα μόνο μαθήματα τα οποία θα καθοριστούν από τα τμήματα των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ μέχρι το τέλος Μαΐου.

Οι μαθητές μπορούν να εισάγονται χωρίς εξετάσεις σε τμήματα χαμηλής ζήτησης, τα οποία μπορούν να θέσουν ως ελάχιστη προϋπόθεση την επίδοση των μαθητών στο Λύκειο.

Πηγή: Ημερησία

Θα ισχύσει από το 2014 – Εξετάσεις σε τρία έως πέντε μαθήματα

Με κριτήριο και τον γενικό βαθμό του απολυτηρίου Λυκείου θα εισάγονται στα ΑΕΙ, κατόπιν εισαγωγικών εξετάσεων σε 3 έως 5 μαθήματα, οι απόφοιτοι Λυκείου από το 2014. Η πρόταση της διακομματικής επιτροπής, η οποία δόθηκε χθες σε διαβούλευση και είναι προϊόν συναίνεσης, προβλέπει δέκα βασικές αλλαγές στο σύστημα πρόσβασης. Μεταξύ άλλων, τα ΑΕΙ θα έχουν καθοριστικό ρόλο στον ορισμό των μαθημάτων που θα εξετάζονται οι υποψήφιοι, ενώ καθιερώνεται η ελεύθερη πρόσβαση σε ΤΕΙ χαμηλής ζήτησης. Οι εξετάσεις θα οργανώνονται από ανεξάρτητο οργανισμό, ενώ θα συσταθεί και τράπεζα θεμάτων.

Πηγή: kathimerini.gr