Σχολική Χρονιά 2017-18

Το ΝΕΟ Φροντιστήριο καλωσορίζει όλους τους μαθητές και ΔΕΣΜΕΥΕΤΑΙ να είναι δίπλα τους στις αυξημένες απαιτήσεις του ΝΕΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ τη νέα σχολική χρονιά.

Εμείς στο ΝΕΟ Φροντιστήριο αντιλαμβανόμενοι τη δύσκολη οικονομική συγκυρία για όλους, αλλά και τη ανάγκη των μαθητών για ποιοτική βοήθεια , θα λειτουργήσουμε για άλλη μια χρονία τμήματα για όλες τις τάξεις γυμνασίου & λυκείου. Το πρόγραμμά μας χωρίς περιττές ώρες και με εξαιρετικά ελκυστικές τιμές θα δώσει την απαιτούμενη ώθηση στους μαθητές και θα καλύψει τυχόν αδυναμίες από παλαιότερα έτη.

Όσοι  μαθητές ενδιαφέρονται, παρακαλούνται να το δηλώσουν στις γραμματείες μας ώστε να σχηματιστούν τα αντίστοιχα τμήματα.
ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ:1 Σεπτεμβρίου.

Για να δείτε τα προγράμματά μας αναλυτικά για λύκειο και ΤΕΕ πατήστε εδώ .
Για να δείτε τα προγράμματά μας αναλυτικά για γυμνάσιο πατήστε εδώ.

Πανελλήνιες 2017

Πανελλήνιες 2017: Δείτε το Πρόγραμμα, τις Εκφωνήσεις και τις Λύσεις των Θεμάτων σε μορφή PDF για να τις "κατεβάσετε" και σε Βίντεο

Ανακοινώθηκε το νέο σύστημα πρόσβασης, το οποίο θα εφαρμοστεί τη σχολική χρονιά 2014-2015

Πανελλαδικές εξετάσεις σε όλες τις τάξεις του Λυκείου σε λιγότερα μαθήματα, καθοριστικό ρόλο των ΑΕΙ στον ορισμό των μαθημάτων και της βαρύτητάς τους, οργάνωση τράπεζας θεμάτων, ελεύθερη πρόσβαση σε ΑΕΙ χαμηλής ζήτησης περιλαμβάνει η συναινετική πρόταση της διακομματικής επιτροπής για το νέο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ. Ουσιαστικά, η πρόταση είναι συγκερασμός του πορίσματος της επιτροπής του πρώην προέδρου του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΠΔΕ) κ. Γεωργίου Μπαμπινιώτη (οι εργασίες άρχισαν επί υπουργίας Αρη Σπηλιωτόπουλου) και της δομής του Νέου Λυκείου, που διαμορφώθηκε από τη νυν ηγεσία του υπουργείου. Τις εξετάσεις θα οργανώνει ανεξάρτητος οργανισμός.

Υποστήριξη από ΟΟΣΑ

Μάλιστα, η υπουργός κ. Αννα Διαμαντοπούλου είχε επαφή με τον επικεφαλής της Task Force κ. Χορστ Ράιχενμπαχ, ώστε να υπάρξει υποστήριξη από τον ΟΟΣΑ σε θέματα όπως η αξιολόγηση του συστήματος εξετάσεων, η τυχόν πιλοτική εφαρμογή κάποιων σχεδίων. «Ο στόχος της συναίνεσης είναι να έχουμε σχεδιασμό σε βάθος χρόνου. Τα επόμενα χρόνια τα βήματα θα γίνονται πάνω σε συμφωνημένο σχέδιο, ανεξαρτήτως των κυβερνητικών αλλαγών» ανέφερε χθες στην «Κ» η κ. Διαμαντοπούλου.

Το νέο σύστημα θα εφαρμοστεί πλήρως το 2014-2015 για τους μαθητές της νυν Γ΄ Γυμνασίου. Μεταβατικό σύστημα, με 4 μαθήματα, θα εφαρμοστεί το 2013-2014 για τους μαθητές της νυν Α΄ Λυκείου. Η πρόταση που ετέθη σε διαβούλευση, προβλέπει τις ακόλουθες 10 βασικές αλλαγές:

- Στη Γ΄ Λυκείου τα μαθήματα θα ολοκληρώνονται τέλη Μαΐου. Στις αρχές Ιουνίου οι μαθητές θα εξετάζονται πανελλαδικά σε έξι μαθήματα, πλην της Γυμναστικής και της Ερευνητικής Εργασίας.

- Οι εξετάσεις θα είναι διπλές. Στους μαθητές θα δίνονται δύο ομάδες ερωτήσεων. Οσοι θέλουν μόνο απολυτήριο θα απαντούν υποχρεωτικά στην πρώτη. Ο βαθμός του απολυτηρίου θα προκύπτει από τη βαθμολογία στις εξετάσεις και τον προφορικό. Οσοι επιθυμούν να εισαχθούν σε ΑΕΙ θα απαντούν και στη δεύτερη ομάδα σε 3 έως 5 (αντί των 6 σήμερα) μαθήματα, που έχουν καθοριστεί από τα ΑΕΙ της επιλογής τους. Μεταξύ των δύο εξετάσεων θα μεσολαβεί διάλειμμα (το πολύ μιας ώρας). Υποχρεωτική είναι η εξέταση στη Νεοελληνική Γλώσσα.

- Η εξεταστέα ύλη θα καθορίζεται θεματικά και όχι όπως τώρα με βάση τις σελίδες του βιβλίου.

- Τα θέματα θα είναι σταθμισμένης δυσκολίας και θα επιλέγονται από τράπεζα θεμάτων. Πιθανότατα να υπάρξουν ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής.

- Ο βαθμός από τη δεύτερη εξέταση και ο βαθμός του απολυτηρίου θα καθορίζουν την εισαγωγή στα ΑΕΙ.

- Οι απόφοιτοι μπορούν να εισάγονται χωρίς εξετάσεις σε Τμήματα, με ζήτηση μικρότερη από τον αριθμό θέσεων. Τα Τμήματα μπορούν να ορίσουν βαθμό απολυτηρίου ως κατώτατο όριο εισαγωγής.

- Οι υποψήφιοι θα υποβάλλουν οριστικό μηχανογραφικό τον Ιούνιο και προσωρινό τον Φεβρουάριο, ώστε με βάση τις δηλώσεις τους να προσδιοριστούν τα Τμήματα χαμηλής ζήτησης.

- Σε όλες τις τάξεις θα διεξάγονται ενδοσχολικές εξετάσεις με κοινά θέματα και καλυμμένα τα ονόματα των μαθητών.

- Θεσμοθετείται Ανεξάρτητος Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων, που θα οργανώσει την τράπεζα θεμάτων, θα προσδιορίζει την ύλη, και θα επιλέγει βαθμολογητές.

- Τέλος, για τους μαθητές της σημερινής Α΄ Λυκείου, στη Γ΄ Λυκείου, το 2013-14, η επίδοση στην πρώτη ομάδα θεμάτων θα ληφθεί υπόψη, θα εξετασθούν σε δύο ομάδες θεμάτων (όπως ορίζει το νέο σύστημα), αλλά για την εισαγωγή στα ΑΕΙ θα εξετασθούν σε 4 μαθήματα, που θα καθοριστούν από τα ΑΕΙ μέχρι το τέλος Μαΐου. Επίσης, θα μπορούν να εισαχθούν χωρίς εξετάσεις στα Τμήματα χαμηλής ζήτησης.

«Σημαντικό ότι πηγαίνουμε σε μια μορφή αυτόνομου λυκείου»

«Επιτελέσθη σοβαρή δουλειά με συνεργασία τριών κομμάτων και ύστερα από δημιουργική εξέταση θεμάτων από ανθρώπους που γνωρίζουν την εκπαίδευση», ανέφερε στην «Κ» ο πανεπιστημιακός, πρώην πρόεδρος του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Γ. Μπαμπινιώτης. «Θεωρώ πολύ σημαντικό ότι πηγαίνουμε σε μια μορφή αυτόνομου λυκείου, ότι για πρώτη φορά θα ερωτηθούν τα ΑΕΙ για τα εξεταζόμενα μαθήματα και ότι τη διοργάνωση των εξετάσεων θα αναλάβει ένας εθνικός οργανισμός, με αντικειμενικά αλλά και με καθαρώς επιστημονικά κριτήρια (π.χ. τράπεζα θεμάτων, διαβαθμισμένης δυσκολίας θέματα)», συμπλήρωσε. Αντίθετα, αρνητική ήταν η αντίδραση του γ.γ. της ΟΛΜΕ κ. Θέμη Κοτσυφάκη, που τόνισε στην «Κ» ότι «σε όλες τις τάξεις το λύκειο γεμίζει με εξετάσεις πανελλαδικού χαρακτήρα. Οι εξεταστικοί φραγμοί γίνονται ισχυρότεροι, με αποτέλεσμα την αύξηση της μαθητικής διαρροής, της παραπαιδείας κι την προσήλωση στο εξεταστικώς χρήσιμο».

Πηγή: kathimerini.gr

PANELLINIES_535_355

Ανήμερα των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης αρχίζουν φέτος οι πανελλαδικές εξετάσεις για εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας. Δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα των εξετάσεων.

Με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας ξεκινούν τη Δευτέρα 21 Μαΐου οι πανελλαδικές εξετάσεις των υποψηφίων των ημερήσιων και εσπερινών Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των ημερήσιων και εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ-ΟΜΑΔΑ Β') για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι πανελλαδικές εξετάσεις των υποψηφίων των ημερήσιων και εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ-ΟΜΑΔΑ Α') θα αρχίσουν την επομένη, Τρίτη 22 Μαΐου με το ίδιο μάθημα.

Οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων θα ξεκινήσουν στις 16 Ιουνίου και η Υγειονομική Εξέταση και Πρακτική Δοκιμασία των υποψηφίων για εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ) θα διεξαχθεί περί τα μέσα Ιουνίου. 

Οι επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις των Γενικών Λυκείων θα αρχίσουν στις 11 Ιουνίου 2012.

Σύμφωνα εξάλλου με τη σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας, η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων-δηλώσεων υποψηφιότητας θα είναι ενιαία για ΓΕΛ και ΕΠΑΛ και η προθεσμία ορίζεται από την Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου ως και την Τρίτη 28 Φεβρουαρίου για όλους τους υποψηφίους που επιθυμούν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις των Γενικών Λυκείων και των Επαγγελματικών Λυκείων ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΕΣ Α και Β). 

Σε κοινή προθεσμία, που θα ανακοινωθεί έγκαιρα, θα υποβληθούν και τα Μηχανογραφικά Δελτία των υποψηφίων των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΕΣ Α και Β).

Επισημαίνεται ότι η ανωτέρω προθεσμία 10-28 Φεβρουαρίου είναι αποκλειστική και μετά την παρέλευσή της δεν γίνεται δεκτή καμία αίτηση-δήλωση.

Όσοι μαθητές της Γ' τάξης των ημερήσιων ΓΕΛ επιθυμούν να μην συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις και να αποκτήσουν το απολυτήριό τους μόνο με ενδοσχολικές εξετάσεις, στο ίδιο διάστημα 10-28 Φεβρουαρίου υποβάλλουν στο Γενικό Λύκειο φοίτησης σχετική αίτηση-υπεύθυνη δήλωση.

Στις 18 Μαΐου ολοκληρώνεται η διαδικασία έκδοσης και αποστολής των στοιχείων των υποψηφίων από τα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια προς τα οικεία εξεταστικά κέντρα.

Πηγή: http://www.newsit.gr

Attachments:
Download this file (panelladikes.2012.pdf)Πρόγραμμα των Πανελλαδικών Εξετάσεων[Πρόγραμμα των Πανελλαδικών Εξετάσεων]

1

Επιτυχόντες Πανελληνίων Εξετάσεων 2011

  1. ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ  ΟΡΕΣΤΗΣ    Α.Ε.Ν. ΣΧΟΛΗ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ
  2. ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ  ΟΛΓΑ    ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ    ΑΘΗΝΑ
  3. ΑΠΟΣΤΟΛΟΠΟΥΛΟΣ  ΣΠΥΡΟΣ    ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ    ΚΟΖΑΝΗ
  4. ΒΑΡΒΑΤΣΟΥΛΗΣ  ΚΩΝ/ΝΟΣ    ΦΥΣΙΚΟ    ΠΑΤΡΑ
  5. ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ  ΚΩΝ/ΝΑ    ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ    ΠΑΤΡΑ
  6. ΚΑΝΑΚΑΡΗ  ΚΩΝ/ΝΑ    ΙΣΤΟΡΙΑ & ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ    ΙΩΑΝΝΙΝΑ
  7. ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ  ΣΠΥΡΟΣ    ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ    ΠΑΤΡΑ
  8. ΚΑΡΑΚΑΤΣΑΝΗ  ΜΑΡΙΑ    ΘΕΟΛΟΓΙΑ    ΑΘΗΝΑ
  9. ΚΑΡΔΑΡΑ  ΟΛΓΑ    ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ    ΙΩΑΝΝΙΝΑ
  10. ΚΑΨΙΜΑΛΗ  ΕΛΕΝΗ    ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ    ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  11. ΚΛΑΔΟΥΧΟΥ  ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ    ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ     ΠΑΤΡΑ
  12. ΚΛΟΥΤΣΙΝΙΩΤΗ  ΑΝΝΥ    ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ    ΠΑΤΡΑ
  13. ΚΟΥΚΙΟΣ  ΧΡΗΣΤΟΣ    ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ    ΠΑΤΡΑ
  14. ΚΟΨΙΔΑ  ΑΣΠΑΣΙΑ    ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ    ΜΥΤΙΛΗΝΗ
  15. ΚΡΑΒΒΑΡΙΤΗ  ΓΕΩΡΓΙΑ    ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ    ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ
  16. ΚΡΙΤΣΕΛΑΣ  ΘΕΟΔΩΡΟΣ    ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑ    ΚΟΖΑΝΗ
  17. ΚΥΡΙΑΚΟΥ  ΕΥΑΝΘΙΑ    ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ    ΜΥΤΙΛΗΝΗ
  18. ΛΑΛΟΥ  ΚΑΤΕΡΙΝΑ    ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ     ΠΑΤΡΑ
  19. ΛΕΒΙΔΙΩΤΗΣ  ΧΑΡΗΣ    ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ    ΙΩΑΝΝΙΝΑ
  20. ΛΕΤΣΙΟΣ  ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ    ΙΣΤΟΡΙΑ & ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ     ΙΩΑΝΝΙΝΑ
  21. ΛΙΑΠΗ  ΔΕΣΠΟΙΝΑ    ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ    ΠΑΤΡΑ
  22. ΛΙΑΠΗ  ΒΑΣΙΛΙΚΗ    ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑ    ΠΑΤΡΑ
  23. ΜΑΝΘΟΥ  ΔΗΜΗΤΡΑ    ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ    ΠΑΤΡΑ
  24. ΜΕΡΜΙΓΚΗΣ  ΝΙΚΟΛΑΟΣ    ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ    ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  25. ΜΗΤΡΟΣ  ΧΡΗΣΤΟΣ    ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ    ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ
  26. ΠΑΝΑΓΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ  ΗΛΙΑΝΑ    ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ & ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Η/Υ    ΞΑΝΘΗ
  27. ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ  ΠΕΤΡΟΣ    ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ - ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΠΑΝΤΕΙΟΥ    ΑΘΗΝΑ
  28. ΠΑΠΑΔΗΜΟΥ  ΧΡΥΣΑ    ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗ     ΑΘΗΝΑ
  29. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ  ΚΑΤΕΡΙΝΑ    ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΩΝ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ    ΚΡΗΤΗ (ΡΕΘΥΜΝΟ)
  30. ΠΑΠΠΑΣ  ΝΤΟΜΙΝΙΚ    ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ    ΑΘΗΝΑΣ
  31. ΠΑΤΙΝΙΩΤΗ  ΓΕΩΡΓΙΑ    ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ    ΑΘΗΝΑ
  32. ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑΣ  ΔΗΜΗΤΡΗΣ    ΓΕΩΛΟΓΙΑ    ΠΑΤΡΑ
  33. ΠΥΡΓΑΚΗΣ  ΓΙΩΡΓΟΣ    ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΙΕΡΑΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ    ΑΘΗΝΑ
  34. ΡΑΠΤΗΣ  ΠΕΤΡΟΣ-ΠΑΥΛΟΣ    ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ    ΘΡΑΚΗ (ΚΟΜΟΤΗΝΗ)
  35. ΡΑΦΤΟΠΟΥΛΟΥ  ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ    ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ    ΚΑΣΤΟΡΙΑ
  36. ΡΟΜΠΟΡΑΣ  ΒΑΣΙΛΗΣ    ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ    ΛΑΜΙΑ
  37. ΣΚΑΝΔΑΛΗ  ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ    ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ     ΛΑΡΙΣΑ (ΤΡΙΚΑΛΑ)
  38. ΣΠΗΛΙΩΤΗ  ΔΗΜΗΤΡΑ    ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ     ΑΘΗΝΑ
  39. ΤΡΟΥΠΙΩΤΗ  ΕΛΕΝΗ    ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ    ΚΡΗΤΗ (ΡΕΘΥΜΝΟ)
  40. ΤΣΙΤΣΟΛΗ  ΑΦΡΟΔΙΤΗ    ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ    ΠΑΤΡΑ
  41. ΦΟΡΤΗ  ΝΑΝΣΥ    ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ - ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΠΑΝΤΕΙΟΥ    ΑΘΗΝΑ

Επιτυχόντες ΕΠΑΛ 2011

  1. ΚΑΨΟΥΡΟΣ  ΕΡΜΗΣ    ΦΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ    ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
  2. ΚΡΙΤΣΕΛΑΣ  ΜΙΧΑΛΗΣ    ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ    ΛΑΡΙΣΑ
  3. ΚΛΟΥΤΣΙΝΙΩΤΗ  ΕΛΕΝΗ    ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΜΟΝΑΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣ & ΠΡΟΝΟΙΑΣ    ΚΑΛΑΜΑΤΑ

2

Πτώση εκατοντάδων μορίων σημείωσαν οι βάσεις εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν στην δημοσιότητα το πρωί από το Υπουργείο Παιδείας.

Η μεγαλύτερη πτώση της τελευταίας δεκαετίας, παρατηρείται στις φετινές βάσεις εισαγωγής για τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ
Οι σχολές με την μεγαλύτερη πτώση μορίων
  • Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικ/νιακών Συστημάτων Αιγαίου (Σάμος) -3673
  • Μηχανικών Χωροταξίας και Ανάπτυξης Θεσ/νίκης (Βέροια) -3448
  • Μηχανικών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Δυτικής Μακεδονίας (Κοζάνη) -2976
  • Επιστήμης και Τεχνολογίας Τηλεπικοινωνιών Πελοποννήσου (Τρίπολη) -2971
  • Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης Θράκης (Ξάνθη) -2925
  • Διοίκησης Επιχειρήσεων Αιγαίου (Χίος) -2654
  • Μηχανικών Περιβάλλοντος Θράκης (Ξάνθη) -2658
  • Πληροφορικής Ιονίου (Κέρκυρα) -2776
  • Πληροφορικής Ιωαννίνων -2844
  • Μηχ. Χωρ/ξίας Πολεοδομίας και Περιφ/κής Αναπτ. Θεσσαλίας (Βόλος) -2857
Οι σχολές με την μεγαλύτερη άνοδο
  • Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Θεσ/νίκης +6212
  • Α.Ε.Ν. Σχολή Μηχανικών Γεν. Σειρά +5991
  • Μουσικών Σπουδών Ιονίου (Κέρκυρα) +5287
  • Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Αθήνας +3766
  • Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας Αθήνας +3765
  • Α.Ε.Ν. Σχολή Πλοιάρχων Γεν. Σειρά +3585
  • Μουσικών Σπουδών Αθήνας +3373
  • Ξένων Γλωσσών Μεταφρ. και Διερμ. Ιόνιο-
  • Ειδ. Εισπανικής Γλώσσας και Πολιτ. (Κέρκυρα) +2946
  • Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Θεσ/νίκης +1946
  • Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Αθήνας +1906
Πηγή: Το ΕΘΝΟΣ

Η μεγαλύτερη πτώση των τελευταίων 10 ετών καταγράφεται στα εφετινά στοιχεία των βάσεων εισαγωγής για τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ που δόθηκαν το πρωί στη δημοσιότητα από το υπουργείο Παιδείας. Πτώση εκατοντάδων μορίων παρατηρούνται ακόμη και οι περιζήτητες σχολές, που βρίσκονται σε κεντρικά Πανεπιστήμια. Από την άλλη πλευρά, συνολικά 7.000-8.000 άτομα θα μπουν εφέτος σε πανεπιστήμια με βαθμολογίες κάτω από τη βάση (80 ΤΕΙ και περίπου 20 ΑΕΙ).

Οι πτώσεις των βάσεων ξεπερνούν τα 3.000 σε πολλές σχολές. Η τελευταία ιατρική σχολή Θράκης έπεσε 642 μόρια και διαμορφώθηκε η βάση της στα 18.369 μόρια. Η μόνη ιατρική σχολή που έμεινε σε επίπεδα πάνω από 19.000 μόρια είναι της Αθήνας και εκεί η βάση έπεσε, σε σχέση με πέρυσι 300 μόρια , φτάνοντας στα 19.153.

Η Νομική Αθήνας έπεσε κατά 285 μόρια (18.608 μόρια), ενώ στη Θεσσαλονίκη η ίδια σχολή έπεσε 311 μόρια (18.449). Εντυπωσιακή είναι η πτώση των βάσεων στα Τμήμα των Πολυτεχνείων, που ξεπέρασαν σε ορισμένες περιπτώσεις τα 2.000 μόρια. Συγκεκριμένα το Τμήμα Μηχανολόγων Περιβάλλοντος Θράκης, έπεσε κατά 2.658 μόρια (βάση 14.533). Το Τμήμα πολιτικών Μηχανικών του Ε.Μ. Πολυτεχνείου που είναι από τα περιζήτητα τμήματα η βάση έπεσε 758 μόρια 18.483. Η σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Ε.Μ. Πολυτεχνείου έπεσε κατά 598 μόρια και έφτασε τα 21.715, ενώ η αντίστοιχη σχολή στο Βόλο, έπεσε 1246 μόρια και έφτασε 20.2003. 

Επίσης μεγάλες πτώσεις παρατηρούνται και στα παιδαγωγικά τμήματα όπου στην Αθήνα το Δημοτικής Εκπαίδευσης έπεσε κατά 744 μόρια και η βάση έφτασε 17.806. Το Παιδαγωγικό Τμήμα στη Ρόδο έπεσε κατά 2068 μόρια και η βάση διαμορφώθηκε στα 15.247.

Στα ΤΕΙ θεαματικές είναι οι πτώσεις των περισσοτέρων σχολών, ωστόσο υπάρχουν και θεαματικές άνοδοι σε σχολές οι οποίες βρίσκονται κάτω από τα 7.000 μόρια, αλλά είναι σχολές με χαμηλή ζήτηση. 
Σχολές, όπως η Λογιστική ΤΕΙ Θεσσαλονίκης , έπεσε κατά 1.868 μόρια και η βάση διαμορφώθηκε στα 12.292.

Υπάρχουν όμως τμήματα με εντυπωσιακές ανόδους, όπως το Τμήμα Εμπορίας και ποιοτικού ελέγχου που ανέβηκε κατά 5.710 μόρια και διαμορφώθηκε στα 6.710 μόρια, δηλαδή είναι κάτω από τη βάση.

Η σχολή με την μεγαλύτερη άνοδο είναι Γαλλικής Φιλολογίας Θεσσαλονίκης, όπου ανέβηκε κατά 6.212 μόρια και η σχολή με την μεγαλύτερη πτώση είναι Μηχανικών Πληροφορικής και Επικοινωνιακών Συστημάτων Αιγαίου που έπεσε κατά 3.673.

Επιτυχών με 3.668 μόρια!!!!

Στα ΤΕΙ με 2,91 (3.668 μόρια) μπαίνει εφέτος υποψήφιος (η βαθμολογική βάση του δέκα έχει καταργηθεί), ενώ μόνο 33 πανεπιστημιακά τμήματα είχαν άνοδο βάσεων και 57 τμήματα των ΤΕΙ.

Σημαντική άνοδο παρουσίασαν εφέτος τμήματα των ΤΕΙ με μοντέρνο χαρακτήρα σπουδών (βιομηχανικός σχεδιασμός, γεωτεχνολογία και περιβάλλον, τεχνικοί περιβάλλοντος) όπου η άνοδος των βάσεων ξεπέρασε τα 5000 μόρια.

Σε 75 ΤΕΙ πάντως μπήκαν εφέτος υποψήφιοι με κάτω από 10.000 μόρια

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένονται σήμερα Δευτέρα από το υπουργείο Παιδείας οι βάσεις των ειδικών κατηγοριών (τρίτεκνοι, πολύτεκνοι κλπ) καθώς εκεί αναμένονται οι μεγάλες εκπλήξεις. Δεν αποκλείεται να δούμε είσοδο σε σχολές όπως οι πολυτεχνικές με βαθμολογίες κάτω από τη βάση.

Πηγή: Το Βήμα online

Στους 77.893 ανέρχονται οι υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων που εισήχθησαν στα Πανεπιστήμια, στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, στα ΤΕΙ, στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές και στις Ακαδημίες της Πυροσβεστικής και του Εμπορικού Ναυτικού, έναντι 84.368 στους οποίους ανέρχονταν το 2010.

Οι εγγραφές των επιτυχόντων στα Πανεπιστήμια, στα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΤΕΙ), στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες και στην Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. θα γίνουν από 12 μέχρι και τις 30 Σεπτεμβρίου 2011

O συνολικός αριθμός των υποψηφίων οι οποίοι υπέβαλαν μηχανογραφικό δελτίο φέτος ανήλθε σε 123.916 έναντι 106.189 το 2010. Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας, φέτος έμειναν 1.568 θέσεις κενές, ενώ το 2010 είχαν μείνει 4.108.

Οι εγγραφές των επιτυχόντων στα Πανεπιστήμια, στα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΤΕΙ), στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες και στην Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. θα γίνουν από 12 μέχρι και τις 30 Σεπτεμβρίου 2011.

Το υπουργείο επισημαίνει ότι όλοι οι επιτυχόντες στα Τ.Ε.Ι. εισάγονται στο Α΄ εξάμηνο. Τα δικαιολογητικά και η διαδικασία εγγραφής θα ανακοινωθούν κατά τις προσεχείς ημέρες με νεότερο Δελτίο Τύπου και αναλυτική εγκύκλιο.

Πηγή: ΕΘΝΟΣ

Τέσσερις βάσεις για κάθε τμήμα θα έχουμε φέτος. Μία βάση για τη γενική κατηγορία, μία βάση για την ειδική κατηγορία των πολυτέκνων, μία για τους τρίτεκνους και μία για την ειδική κατηγορία των κοινωνικών κριτηρίων. Οι βάσεις εκτιμούμε ότι θα ανακοινωθούν περίπου στα τέλη Ιουλίου, μέχρι τις 10 Αυγούστου το αργότερο, γιατί ένας περίπου μήνας είναι υπεραρκετός για να ολοκληρωθούν οι διορθώ-σεις των ειδικών κατηγοριών και να γίνει η επεξεργασία στους υπολογιστές του υπουργείου Παιδείας.

Η ανακοίνωση των βάσεων νωρίτερα από κάθε άλλη φορά θα είναι το µεγάλο κέρδος των υποψηφίων που αντισταθµίζει την ταλαιπωρία του ηλεκτρονικού µηχανογραφικού. Η εξοικονόµηση χρηµάτων από τις επιτροπές που λειτουργούσαν στις διευθύνσεις εκπαίδευσης είναι το κέρδος για το υπουργείο Παιδείας και κατά συνέπεια για τον κρατικό προϋπολογισµό. Να σηµειώσουµε ότι το αλαλούµ µε τις ειδικές κατηγορίες, που ανάγκασε το υπουργείο να δώσει τη δυνατότητα τροποποίησης του µηχανογραφικού, προήλθε από την ελλιπή ενηµέρωση των υποψηφίων, που οφείλεται στην καθυστέρηση ανακοίνωσης της διαδικασίας επιλογής από το υπουργείο Παιδείας. Η ερώτηση που µας απευθύνουν οι υποψήφιοι τώρα, µετά το πέρας της υποβολής των µηχανογραφικών δελτίων, είναι µία: «Θα φτάσουν τα µόρια που έχω για να περάσω στη σχολή που θέλω;». Η αγωνία των υποψηφίων είναι µεγάλη, η απάντηση, όµως, είναι φέτος πιο δύσκολη από κάθε άλλη χρονιά.

Οι απροσδιόριστοι παράγοντες

Εχουµε φέτος µεταβολή στις θέσεις των εισακτέων και µε την εισαγωγή των συγκεκριµένων θέσεων για τις ειδικές κατηγορίες, µε την ταυτόχρονη κατάργηση των µετεγγραφών, θα έχουµε, πιθανόν, κενές θέσεις σε κάποιες ειδικές κατηγορίες σε περιφερειακές σχολές. Ακόµη οι δικαιούχοι εισαγωγής µε τις ειδικές κατηγορίες µπορεί να εισαχθούν και µε τη γενική κατηγορία, αν έχουν σηµειώσει υψηλές επιδόσεις, αυξάνοντας έτσι τη δυσκολία πρόβλεψης αυτού που θα συµβεί. Φέτος έχουµε 5.085 υποψηφίους λιγότερους από πέρυσι, γεγονός που θα επηρεάσει πτωτικά τις βάσεις και θα µετριάσει τις συνέπειες της µείωσης των εισακτέων κατά 18.000 θέσεις. Βέβαια υπάρχουν και 8.000 θέσεις για τις ειδικές κατηγορίες, που κάνουν τη µείωση των θέσεων µικρότερη και την κατεβάζουν στις 10.000 θέσεις, όµως δε γνωρίζουµε αν θα καλυφθούν όλες. Ειδικά στις επαρχιακές πόλεις είναι πιθανό να µεί-νουν κενές. Η οικονοµική κρίση θα επηρεάσει και τις προτιµήσεις των υποψηφίων, αφού φέτος, περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά, οι υποψήφιοι θα επιλέξουν σπουδές κοντά στο σπίτι τους, ακόµη και αν χρει-αστεί να κάνουν συµβιβασµό στο αντικείµενο σπουδών. Οι σχολές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης θα έχουν µεγαλύτερη ζήτηση λόγω µεγαλύτερου πληθυσµού. Η πτώση εδώ αναµένεται µικρότερη από τις σχολές της περιφέρειας, µε αποτέλεσµα να ανοίξει η ψαλίδα ανάµεσα σε τµήµατα µε το ίδιο αντικείµενο και έδρα σε διαφορετικές πόλεις. Η εκτίµηση των βάσεων που βλέπετε στον πίνακα έγινε µε βάση τη σύγκριση των επιδόσεων των υποψηφίων τα τελευταία οκτώ χρόνια. Δεν είναι δυνατό να προβλεφθούν οι προ-τιµήσεις των υποψηφίων, που θα διαµορφώσουν τελικά τις βάσεις µαζί µε τις επιδόσεις, γιατί αυτές θα τις µάθουµε εκ των υστέρων, µετά την ανακοίνωση των βάσεων.

Οι βάσεις

Φέτος, για πρώτη ίσως φορά, θα µείνουν εκτός τριτοβάθµιας εκπαίδευσης 11.355 υποψήφιοι, αν συµπληρωθούν όλες οι θέσεις των ειδικών κατηγοριών. Διαφορετικά, αν µείνουν κενές θέσεις των ειδικών κατηγοριών, οι αποκλειόµενοι θα είναι περισσότεροι. Η αλήθεια είναι ότι η διεύρυνση της τριτοβάθµιας εκπαίδευσης που επιχειρήθηκε προ δεκαετίας δεν πέτυχε, αφού το ποσοστό εγκατάλειψης των σπουδών ήταν πολύ µεγάλο και η ελληνική οικονοµία δεν µπορεί να απορροφήσει τόσους πτυχιούχους. Οι χαµηλόβαθµες σχολές θα έχουν µεγάλη άνοδο στις βάσεις τους. Δε θα υπάρχουν φέτος σχολές µε βάση 868 µόρια, όπως πέρυσι, ούτε θα υπάρξουν 47 τµήµατα µε βάση κάτω από 5.000 µόρια. Λογικά δεν αναµένεται να υπάρξουν τµήµατα µε βάση κάτω από 6.000 – 6.500 µόρια. Η οικονοµική κρίση θα σπρώξει πολλούς υποψηφίους στις στρατιωτικές και αστυνοµικές σχολές, όπου αναµένουµε άνοδο των βάσεων, γιατί είναι οι µόνες σχολές που εξακολουθούν και προσφέρουν τη σιγουριά του στα-θερού µισθού και έτσι γίνονται ιδιαίτερα ελκυστικές για πολλούς υποψηφίους. Φέτος η Αστυνοµία θα πάρει 1.300 αστυφύλακες, έναντι 900 πέρυσι. Αυτό θα έφερνε µεγάλη πτώση µία άλλη χρονιά, αλλά φέτος µε την οικονοµική κρίση να τσακίζει τα νοικοκυριά, κανείς δεν µπορεί να προβλέψει τις αντιδράσεις των υποψηφίων.

Η κατηγορία του 10%

Η άνοδος των βάσεων θα είναι εντυπωσιακή σ’ αυτή την κατηγορία γιατί είναι η τελευταία ευκαιρία των υποψηφίων να δώσουν µηχανογραφικό. Από του χρόνου αυτή η κατηγορία καταργείται. Η πτώση των βάσεων πέρυσι ήταν πολύ µεγάλη και «άνοιξε την όρεξη» πολλών υποψηφίων Η άνοδος θα πρέπει να θεωρείται δεδοµένη.

Η εκτίμηση

Η εκτίµηση των βάσεων που βλέπετε στον πίνακα, έγινε µε βάση τις επιδόσεις των υποψηφίων και αποτελεί τη «συντηρητική» εκδοχή αυτού που µπορεί να συµβεί. Η πτώση µπορεί να εί-ναι και µεγαλύτερη. Φυσικά υπάρχει ένα περιθώριο λάθους + ή – 100 µόρια. Ανοδος δεν αναµένεται σε κανένα πεδίο, αφού κάτι τέτοιο δε δικαιολογούν οι επιδόσεις των υποψηφίων. Οι επιδόσεις των υποψηφίων µετά και την ανακοίνωση των γενικών βαθµών πρόσβασης είναι πολύ χαµηλές, οι χαµηλότερες της τελευταίας πενταετίας. Γι’ αυτό και έπεσε τόσο κλάµα σε όλα τα σχολεία της Ελλάδας τη Δευτέρα 20 Ιουνίου που ανακοινώθηκαν οι βαθµολογίες, που ελπίζουµε να µετατραπεί σε ξέφρενη χαρά όταν ανακοινωθούν οι βάσεις εισαγωγής.

Πηγή: Αγγελιοφόρος Online

Δόθηκαν χτες στη δημοσιότητα από το υπουργείο Παιδείας τα στατιστικά στοιχεία για το γενικό βαθμό πρόσβασης των υποψηφίων στα μαθήματα της Γ' Λυκείου που εξετάστηκαν πανελλαδικά. Σύμφωνα με αυτά, στο σύνολο των υποψηφίων το ποσοστά βαθμολογιών κάτω από τη βάση είναι 35,52%. Το ποσοστό των αριστούχων (με βαθμολογία άνω του 18) που διεκδικούν μία θέση στην Ανώτατη Εκπαίδευση είναι 7,22%. Ειδικότερα ανά κατεύθυνση:

-- Στη Θεωρητική κατεύθυνση, σε σύνολο 36.895 υποψηφίων, 12.717 (το 34,47%) έχει γενικό βαθμό πρόσβασης κάτω από τη βάση, ποσοστό περίπου αντίστοιχο με το περσινό. Το 6,27% έχει βαθμολογία άνω του 18, ενώ πέρσι το ποσοστό αριστούχων ήταν 8,8%.

-- Στη Θετική κατεύθυνση, κάτω από τη βάση ήταν ο γενικός βαθμός πρόσβασης για 1.920 (16,4% έναντι 12,4% πέρσι) σε σύνολο 11.665 υποψηφίων. Πάνω από 18 έγραψε το 16,6% (πέρσι ήταν το 31,7%).

-- Στον πρώτο κύκλο της τεχνολογικής κατεύθυνσης σε σύνολο 777 υποψηφίων, κάτω από τη βάση βρέθηκαν 148 υποψήφιοι (το 19,06% έναντι 15,3% πέρσι) και στο δεύτερο κύκλο από τους 55.191 υποψηφίους, κάτω από τη βάση είχαν 30.409, που αντιστοιχούν στο 43,09% (έναντι 40,25% πέρσι). Το ποσοστό των αριστούχων είναι 15,1% στον πρώτο κύκλο της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης και 4,9% στο δεύτερο. Τα αντίστοιχα περσινά ποσοστά ήταν 28,3% και 8,6%.

Χτες το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε και την κλιμάκωση της βαθμολογίας στα ειδικά μαθήματα. Τα ποσοστά πάνω από τη βάση κυμάνθηκαν: Στο Ελεύθερο Σχέδιο 88,44%, το Γραμμικό Σχέδιο 83,88%, Αγγλικά 68,74%, Γαλλικά 80,64%, Γερμανικά 16,13%, Ιταλικά 85,43%, Ισπανικά 91,76%, Αρμονία 44,48% και Ελεγχος Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων 83,43%.

 H χθεσινή ανακοίνωση της κλιμάκωσης των βαθμών πρόσβασης των υποψηφίων στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις δείχνει τη συντριπτική μείωση του αριθμού των αριστούχων (18-20) που ανοίγει τον δρόμο για σοβαρή πτώση των βάσεων στις περιζήτητες σχολές. Στα υψηλόβαθμα ιατρικά, οδοντιατρικά, φαρμακευτικά, πολυτεχνικά (μηχανικών Η/Υ, πολιτικών μηχανικών, μηχανολόγων μηχανικών κ.λπ.), νομικά, παιδαγωγικά και οικονομικά τμήματα, τόσο των δύο μεγάλων αστικών κέντρων όσο και της περιφέρειας, θα πέσουν σημαντικά οι βάσεις εισαγωγής. Αντίθετα, με διαφορετικές ταχύτητες θα κινηθούν οι βάσεις στα τμήματα με ειδικά μαθήματα, καθώς για παράδειγμα αναμένεται πτώση στα τμήματα Αγγλικής Φιλολογίας και ΜΜΕ όχι όμως και στα τμήματα Μουσικών Σπουδών.
Ο αυξημένος βαθμός δυσκολίας των θεμάτων είχε ως αποτέλεσμα τον μικρότερο αριθμό αριστούχων της τελευταίας πενταετίας. Με βάση τα στοιχεία που ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας για φέτος οι αριστούχοι είναι 6.178, περίπου το 60% των περυσινών και προπέρσινων (10.571 και 10.688 αντίστοιχα). Είναι χαρακτηριστικό ότι οι αριστούχοι της Θεωρητικής Κατεύθυνσης είναι 1.009 λιγότεροι από πέρυσι, οι αριστούχοι της Θετικής Κατεύθυνσης είναι 1.630 λιγότεροι, ενώ οι αριστούχοι της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης ΙΙ είναι φέτος 1.683 λιγότεροι.

1ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ
Μεγαλύτερη η μείωση στα Παιδαγωγικά, μικρότερη στις Νομικές
Η Νομική Σχολή της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης που θεωρούνται ναυαρχίδες των υψηλόβαθμων τμημάτων του 1ου Επιστημονικού Πεδίου, καθώς και τα Παιδαγωγικά Τμήματα Δημοτικής Εκπαίδευσης (ΠΤΔΕ) αναμένεται φέτος να μειώσουν ορατά τις βαθμολογικές απαιτήσεις τους και να δεχθούν υποψηφίους με χαμηλότερες βαθμολογίες από ό,τι πέρυσι. Η εκτίμηση είναι ότι η πτώση των βάσεων στα παιδαγωγικά τμήματα θα είναι μεγαλύτερη από εκείνη στις νομικές σχολές, καθώς τα στοιχεία που έχουμε στα χέρια μας είναι ότι έχει μειωθεί η ζήτηση για τα ΠΤΔΕ, ενώ αντίθετα είναι σταθερή, ίσως και λίγο αυξημένη η ζήτηση για τις νομικές σχολές. Εξω από κάθε υπολογισμό είναι το Τμήμα της Νομικής Θράκης καθώς εδώ έχουμε σοβαρή μείωση εισακτέων (-100). Το Παιδαγωγικό Θεσσαλονίκης αναμένεται να βρεθεί ανάμεσα στα 18.400 έως 18.600 μόρια, το Παιδαγωγικό Αθήνας κάτω από τα 18.400 μόρια, ενώ το Παιδαγωγικό της Θεσσαλίας και της Πάτρας κάτω από 18.100 μόρια.

2ο ΚΑΙ 4ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΔΙΑ 
Βουτιά σε όλα τα Πολυτεχνικά
Πλέον των 200 μορίων θα πέσουν οι βάσεις στα υψηλόβαθμα πολυτεχνικά τμήμα του 4ου Επιστημονικού Πεδίου. Στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών ΕΜΠ και στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Η/Υ ΕΜΠ αναμένεται να διαμορφωθούν περίπου στα 19.000 μόρια. Λίγο χαμηλότερη αναμένεται να είναι η βάση στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών ΕΜΠ, ενώ στο αντίστοιχο της Θεσσαλονίκης δεν φαίνεται να μπορεί να ξεπεράσει τα 18.700 μόρια. Τα όρια για τα Τμήματα Πολιτικών Μηχανικών και Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Τεχνολογίας Η/Υ αναμένεται να είναι 18.250 – 18.500 μόρια. Στα Τμήματα Πολιτικών Μηχανικών Θράκης, Μηχανολόγων & Αεροναυπηγών Μηχανικών Πάτρας και Αγρονόμων & Τοπογράφων Μηχανικών ΕΜΠ, είναι ενδεχόμενο να πέσουν κάτω από 18.000 μόρια.

3ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ 
ΓΚΡΕΜΙΣΜΑ ΤΩΝ ΙΑΤΡΙΚΩΝ, ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΙΚΩΝ, ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΩΝ
Η συντριπτική μείωση του αριθμού αριστούχων στη Θετική Κατεύθυνση θα γκρεμίσει τις υψηλές βάσεις που παρουσιάζονταν τα τελευταία χρόνια κυρίως στις ιατρικές σχολές και δευτερευόντως στις φαρμακευτικές και οδοντιατρικές. Είναι χαρακτηριστικό ότι φέτος στην κλίμακα 19-20 (βαθμός πρόσβασης) οι υποψήφιοι είναι μόνο 488, ενώ πέρυσι ήταν 1.217 και πρόπερσι 1.337. Το γεγονός αυτό προδιαγράφει τις βάσεις εισαγωγής στις ιατρικές σχολές. Στη βαθμολογική κλίμακα 18-19, στην οποία στηρίζονται ουσιαστικά οι βάσεις εισαγωγής για τις οδοντιατρικές και φαρμακευτικές σχολές, οι υποψήφιοι είναι 1.455, ενώ πέρσι ήταν 2.355. Η εκτίμηση είναι ότι στην Ιατρική Αθήνας θα κινηθούν βεβαίως κάτω από τα 19.350 μόρια, αλλά μπορεί να κατέβουν και μέχρι τα 19.100. Στην Ιατρική Θεσσαλονίκης αναμένεται να κινηθούν ανάμεσα στα 19.000 – 19.200 μόρια. Από εκεί και πέρα, δεν είναι καθόλου απίθανο σε όλα τα άλλα τμήματα της Ιατρικής να βρεθούν κάτω από τα 19.000 μόρια.

5 ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ 
Πτώση στα υψηλόβαθμα 150 – 350 μόρια
Στο 5ο Επιστημονικό Πεδίο οι υποψήφιοι κατευθύνονται είτε από τη Θεωρητική είτε από την Τεχνολογική Κατεύθυνση. Αρα και εδώ ισχύουν όσα αναφέρονται για τις επιπτώσεις από τη μείωση του αριθμού των αριστούχων. Παράλληλα, στην κίνηση των βάσεων παίζουν ρόλο ακόμη τρία στοιχεία, σε σχέση με πέρυσι. Πρώτον, ο μειωμένος αριθμός των υποψηφίων που επέλεξαν το μάθημα Αρχών Οικονομικής Θεωρίας που οδηγεί στο 5ο Πεδίο. Δεύτερον, οι χαμηλότερες βαθμολογίες στο μάθημα αυτό που είναι αυξημένης βαρύτητας. Τέλος, οι χαμηλότερες επιδόσεις στο δεύτερο μάθημα αυξημένης βαρύτητας που είναι τα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας. Ο συνδυασμός αυτών των παραγόντων θα ωθήσει τις βάσεις του Πεδίου προς τα κάτω. Η εκτίμηση είναι ότι στα περισσότερα υψηλόβαθμα τμήματα του 5ου Πεδίου θα έχουμε πτώση των βάσεων, που θα αρχίζει από τα 150 μόρια και θα φτάνει μέχρι και τα 350 κατά μέσο όρο.

ΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Διαφορετικές ταχύτητες στην κίνηση των βάσεων
Με διαφορετικές ταχύτητες θα κινηθούν οι βάσεις στα τμήματα με ειδικό μάθημα καθώς οι επιδόσεις των υποψηφίων στα ειδικά μαθήματα δεν είναι μιας κατεύθυνσης. Για παράδειγμα, στις σχολές όπου απαιτούνται τα ειδικά μαθήματα της Αρμονίας και του Ελέγχου Μουσικών Ικανοτήτων είναι δύσκολο να μειωθούν οι βάσεις εισαγωγής καθώς οι φετινοί υποψήφιοι έχουν καλύτερους βαθμούς πρόσβασης από τους περσινούς σε αυτά τα μαθήματα, που είναι αυξημένης βαρύτητας. Αντίθετα, στα Τμήματα Αγγλικής Φιλολογίας και άλλα που έχουν μάθημα βαρύτητας τα Αγγλικά (π.χ., ΜΜΕ κ.λπ.), είναι βέβαιο ότι θα μειωθούν οι βάσεις εισαγωγής αφού για παράδειγμα στην κλίμακα 15-20 (βαθμός πρόσβασης) βρίσκονται πολύ λιγότεροι υποψήφιοι (2.900) σε σχέση με πέρυσι (4.743!).
Θολά είναι τα πράγματα για τις αρχιτεκτονικές σχολές για τις οποίες έχουν ενδιαφέρον πολλές εκατοντάδες υποψήφιοι. Φέτος στην κλίμακα 15-20 (βαθμός πρόσβασης) στο ειδικό μάθημα Ελεύθερο Σχέδιο βρέθηκαν 958 υποψήφιοι, ενώ πέρσι 1.078.

Πηγή: Τα ΝΕΑ

«Πάρτε μολύβι και χαρτί»: η φράση που έχει επαναληφθεί ξανά και ξανά από γενιές δασκάλων θα χάσει σύντομα το περιεχόμενό της – τουλάχιστον στην Ιντιάνα των Ηνωμένων Πολιτειών. Ξέραμε πως το χαρτί γίνεται όλο και πιο σπάνιο, τώρα όμως απαγορεύθηκε και το στυλό. Διότι, τι χρησιμεύει το χειρόγραφο στην εποχή των ηλεκτρονικών υπολογιστών;

Από το ερχόμενο φθινόπωρο, τα παιδιά που κάθονται στα θρανία των σχολείων της Ιντιάνας δεν θα χρησιμοποιούν τετράδια και στυλό. Η Διεύθυνση Εκπαίδευσης στην Ιντιανάπολη υπογραμμίζει ότι η επιλογή έγκειται στα σχολεία. Η επισήμανση όμως είναι υποκριτική. Καθώς τα σχολικά ιδρύματα, κυρίως στην Αμερική, αποτελούν μια βιομηχανία ανταγωνισμού, ποιος θα είναι αυτός που θα στείλει τα παιδιά του στη δασκάλα που, αντί να τους μαθαίνει να χειρίζονται τον ηλεκτρονικό υπολογιστή, θα επιμένει στα μαθήματα υπαγόρευσης και ορθογραφίας;

Η επιλογή δεν είναι ανώδυνη και, όπως πάντα, διχάζει τους ειδικούς. Η γραφή με το χέρι δεν είναι μόνο θέμα καλλιγραφίας. Ο εμπειρογνώμονας Πολ Σάλιβαν λέει πως η γραφή «αναπτύσσει ακόμη και την ικανότητα της έκφρασης. Και βοηθάει να καταλαβαίνει κανείς καλύτερα αυτό που διαβάζει. Υπάρχει ένας σύνδεσμος στον εγκέφαλο του ανθρώπου ανάμεσα στην ικανότητά του να κατανοεί ένα κείμενο και την ικανότητά του να γράφει».

Στην «Ιστορία της Επικοινωνίας» που κυκλοφόρησε πρόσφατα, ο Μάρσαλ Τ. Πόε μπήκε στον μπελά να μετρήσει πόσα χρόνια χρειάστηκε ο άνθρωπος για να μάθει να γράφει: 175 χιλιάδες. Και τώρα θέλουμε να ακυρώσουμε όλη αυτή τη γνώση; «Το να μιλάς και να ακούς κοστίζει λίγο», εξηγεί ο καθηγητής. «Το να γράφεις και να διαβάζεις αντίθετα, κοστίζει. Και για λόγους που δεν γνωρίζουμε ακόμη, θα υπάρχει πάντα μια μειονότητα παιδιών που δεν καταφέρνουν ποτέ να γράψουν». Οι ειδικοί όμως σε θέματα εξέλιξης συμφωνούν σε ένα: το γράψιμο με το χέρι είναι από τα λίγα πράγματα που μας διακρίνουν ως είδος.

ΕΘΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ. Ωστόσο αυτή η απόφαση της Ιντιάνας, που μοιάζει να βγαίνει από ένα φανταστικό μυθιστόρημα του Κερτ Βόνεγκατ και που τα ρεπορτάζ αποδίδουν συγκεκριμένα στις αρχές της Ιντιανάπολης, βασίζεται στην πραγματικότητα στον χάρτη της εθνικής παιδείας. «Κοινές βασικές προδιαγραφές» είναι ο τίτλος του μανιφέστου που επιδιώκει να βάλει τάξη στο χάος που δημιουργούν οι διαφορετικοί κανονισμοί για τα σχολεία, που ισχύουν στις διαφορετικές πολιτείες των ΗΠΑ. «Αν το να ξέρεις το θεώρημα του Πυθαγόρα είναι σημαντικό για τους μαθητές της Φλόριντας, θα πρέπει να είναι σημαντικό και για τους μαθητές της Χαβάης», γράφει η Βάλερι Στράους, εμπειρογνώμονας σε θέματα που αφορούν την εκπαίδευση. Και στις «Κοινές βασικές προδιαγραφές» υπογραμμίζεται ότι τα σχολεία πρέπει να αναπτύσσουν την «ψηφιακή ικανότητα» των μαθητών. Αλλά με αντάλλαγμα τι;

Οι «γέροι» αντιδρούν. «Και όταν θα πρέπει να υπογράψει κανείς μια επιταγή;». Οι υποστηρικτές απαντούν πως, όταν αυτά τα παιδιά θα φτάσουν σε ηλικία για να χρησιμοποιούν επιταγές, όλες οι πληρωμές θα γίνονται μέσω του κινητού τηλεφώνου. «Η αλήθεια είναι πως οι δάσκαλοι έχουν από καιρό σταματήσει να διδάσκουν πώς να γράφει κανείς με το χέρι, λέει η Αντρέ Άντερσον του Πανεπιστημίου της Ιντιάνας. «Δεν εθεωρείτο προτεραιότητα. Και το χειρόγραφο των φοιτητών μας έγινε φρικτό». Έτσι, για να καταργήσει τα ορνιθοσκαλίσματα, η Ιντιάνα κατάργησε ολόκληρη την κότα.

Πηγή http://www.hagitegas.gr