Καλοκαίρι 2018

therina

Το ΝΕΟ Φροντιστήριο θεωρεί αναγκαίο να επισημάνει ότι με τη λήξη των μαθημάτων του σχολικού έτους οι μαθητές δεν πρέπει να απομακρυνθούν από τη μελέτη τους για τρεις ολόκληρους μήνες. Αν αυτό συμβεί θα έχει σαν συνέπεια να μη μπορούν να προσαρμοστούν εύκολα στις αυξημένες απαιτήσεις του ΝΕΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ τη νέα σχολική χρονιά.

Εμείς στο ΝΕΟ Φροντιστήριο αντιλαμβανόμενοι τη δύσκολη οικονομική συγκυρία για όλους, αλλά και την ανάγκη των μαθητών για ποιοτική βοήθεια, θα λειτουργήσουμε τμήματα προετοιμασίας για την Α΄ και την Β΄  λυκείου. Το πρόγραμμά μας χωρίς περιττές ώρες και με εξαιρετικά ελκυστικές τιμές θα δώσει την απαιτούμενη ώθηση στους μαθητές και θα καλύψει τυχόν αδυναμίες από παλαιότερα έτη.

Όσοι  μαθητές ενδιαφέρονται, παρακαλούνται να το δηλώσουν μέχρι 18 Ιουνίου ώστε να σχηματιστούν τα αντίστοιχα τμήματα.

Περίοδος καλοκαιρινών μαθημάτων 18 Ιουνίου έως 25 Ιουλίου

Για να δείτε τα προγράμματά μας αναλυτικά πατήστε εδώ.

 

Πανελλήνιες 2018

Πανελλήνιες 2018: Δείτε το Πρόγραμμα, τις Εκφωνήσεις και τις Λύσεις των Θεμάτων σε μορφή PDF για να τις "κατεβάσετε" και σε Βίντεο

 

Μηχανογραφικό δελτίο με …προσωπικότητα θα συμπληρώσουν εφέτος οι υποψήφιοι για την εισαγωγή στα Ιδρύματα της ανώτατης εκπαίδευσης της χώρας.

Το υπουργείο Παιδείας, βέβαια, δεν έχει ανακοινώσει ακόμη ούτε τον χρόνο συμπλήρωσης του μηχανογραφικού δελτίου (που πιθανολογείται ότι θα είναι το τελευταίο δεκαήμερο του Ιουνίου), ούτε τις βαθμολογίες των εφετινών εξετασθέντων, που θα πρέπει να δοθούν στο τέλος αυτής ή την ερχόμενη εβδομάδα.

Ωστόσο οι υπηρεσίες του δουλεύουν πυρετωδώς για την παρουσίαση νέου συστήματος «ηλεκτρονικού» υπερ-μηχανογραφικού!

Το λογισμικό του νέου μηχανογραφικού θα μπορεί μάλιστα να διορθώνει αυτόματα ενδεχόμενο λάθος στη σειρά των αριθμών προτίμησης του υποψηφίου, ή να αντιμετωπίσει αβλεψίες, όπως οι παραλείψεις αριθμών.

Επίσης θα δίνει την δυνατότητα σε έναν υποψήφιο να παρεμβάλει μία σχολή ανάμεσα στις άλλες που έχει ήδη επιλέξει.

Έτσι, η απλή ηλεκτρονική υποβολή που ίσχυε έως πέρυσι αλλάζει. Το μηχανογραφικό δελτίο θα δοθεί τις επόμενες ημέρες στην δημοσιότητα και θα μπορεί να το «κατεβάσει» κάθε υποψήφιος στο κομπιούτερ του σπιτιού του.

Η υποβολή του μηχανογραφικού, βέβαια, θα οριστικοποιείται στο σχολείο του, αλλά μέχρι να το καταθέσει οριστικά ο υποψήφιος θα έχει την δυνατότητα να το συμπληρώσει, να το ξανασυμπληρώσει, να φτιάξει δοκιμαστικά περισσότερα του ενός μηχανογραφικά δελτία, να αλλάξει τις επιλογές του και να μελετήσει με την ησυχία του τις νέες δυνατότητες που του δίνονται.

Για τη συμπλήρωσή του μηχανογραφικού, ο υποψήφιος θα χρειάζεται τον κωδικό που υπάρχει στο δελτίο εξεταζομένου και τα ατομικά του στοιχεία.

Το πρώτο σχέδιο του μηχανογραφικού παρουσιάζεται σήμερα από το «Βήμα on line», είναι πιθανόν όμως να γίνουν περαιτέρω αλλαγές στην μορφή του από το υπουργείο Παιδείας πριν την τελική ανακοίνωση του.

Ό υποψήφιος θα πρέπει πρώτα να συμπληρώσει τα ατομικά του στοιχεία, το σχολείο αποφοίτησης, την ειδική κατηγορία και τα ειδικά μαθήματα στα οποία εξετάστηκε. Μετά να προχωρήσει στην επιλογή επιστημονικών πεδίων.

Μόλις ολοκληρώσει τη διαδικασία δήλωσης των σχολών, το σύστημα θα καταχωρεί το σύνολο των επιλογών του στην κεντρική βάση του υπουργείου Παιδείας.

Με την καταχώριση του δελτίου, το σύστημα θα δίνει στον υποψήφιο έναν κωδικό. Με τη χρήση του κωδικού, ο υποψήφιος μπορεί να μπει στο σύστημα και να διορθώσει το μηχανογραφικό.

Με αυτό ίδιο κωδικό, η ολοκλήρωση της κατάθεσης του μηχανογραφικού και η οριστικοποίηση του, θα γίνεται στο σχολείο αποφοίτησης.


Οι μετεγγραφές

Πολύ προσεκτικοί πρέπει να είναι εφέτος στην συμπλήρωση του μηχανογραφικού όσοι ανήκουν στις ειδικές κατηγορίες που δικαιούνται μετεγγραφής (πολύτεκνοι, τρίτεκνοι, με αδελφό σε άλλη πόλη, ορφανοί και με κάποια σοβαρή πάθηση).

Θα πρέπει να ξέρουν ότι σε όποια σχολή περάσουν σε εκείνη και θα μείνουν καθώς οι μετεγγραφές, μεταξύ ανωτάτων ιδρυμάτων με την μορφή που τις ξέραμε έως πέρυσι καταργήθηκαν.

Οι υποψήφιοι που μέχρι πέρυσι δικαιούνταν μετεγγραφή, τώρα εντάσσονται σε μία από τις 5 ειδικές κατηγορίες και είναι υποψήφιοι και στη γενική κατηγορία και στην ειδική, για κάθε τμήμα. Ανάλογα με το πώς έγραψαν θα περάσουν με τη μία ή την άλλη κατηγορία.

Ως ειδικές κατηγορίες διεκδικούν έναν περιορισμένο αριθμό θέσεων ανά τμήμα, όχι πάνω από το 20% του συνολικού αριθμού των εισακτέων του, ενώ όπου εισαχθούν, εκεί και θα παραμείνουν.

Πηγή: Το Βήμα Online

10.000 λιγότεροι σε σχέση με πέρυσι θα είναι φέτος οι νέοι που θα εισαχθούν στα ΑΕΙ και στα ΤΕΙ

Σε αγώνα δρόμου για μία θέση σε σχολές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης αποδύονται χιλιάδες υποψήφιοι των ειδικών κατηγοριών (πολύτεκνοι, τρίτεκνοι, ορφανοί, έχοντες αδέλφια που σπουδάζουν κ.λπ.) στις φετινές πανελλήνιες εξετάσεις, καθώς έχουν πέσει... τίτλοι τέλους για τις μετεγγραφές. Ο ανταγωνισμός για τις 8.040 ειδικές θέσεις θα είναι μεγάλος, ενώ σήμερα ο «Α» παρουσιάζει τα αποτελέσματα μελέτης για τα 20 τμήματα με τα υψηλότερα ποσοστά εισακτέων των ειδικών κατηγοριών.

Το προσεχές ακαδημαϊκό έτος θα διαβούν το κατώφλι της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης 74.440 υποψήφιοι, δηλαδή 10.000 λιγότεροι σε σύγκριση με πέρυσι (84.690). Φέτος, παράλληλα με την κατάργηση των μετεγγραφών, για πρώτη φορά θεσπίστηκε ειδικός αριθμός θέσεων για κάθε τμήμα ή σχολή για πολύτεκνους, τρίτεκνους, ορφανούς, τέκνα θυμάτων τρομοκρατίας, πάσχοντες από σοβαρές ασθένειες και άλλες ειδικές κατηγορίες. Οι 8.040 από τις 74.440 θέσεις θα διατεθούν για τις ειδικές κατηγορίες (4.175 για τα πανεπιστήμια και 3.865 για τα ΤΕΙ), σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε πρόσφατα το υπουργείο Παιδείας.

2Ο τμήματα
Ο αριθμός των θέσεων για τις ειδικές κατηγορίες δεν ξεπερνά το 20% του συνολικού αριθμού, ωστόσο το ποσοστό αυτό διαφοροποιείται σημαντικά από τμήμα σε τμήμα, όπως προκύπτει από μελέτη της Εταιρίας Συμβούλων Εκπαίδευσης και Σταδιοδρομίας «Εmploy». Η μελέτη διεξήχθη από τον επιστημονικό συνεργάτη και μέλος της επιστημονικής ομάδας της εταιρίας Βασίλειο Καλόγηρο, υπό την επίβλεψη των συμβούλων Σταδιοδρομίας της «Εmploy» Κωνσταντίνου Κότιου και Χρήστου Ταουσάνη.

Το Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του ΑΠΘ εμφανίζεται στην κορυφή της λίστας των 20 τμημάτων με το υψηλότερο ποσοστό θέσεων για τις ειδικές κατηγορίες. Ειδικότερα, στους 110 εισακτέους με τη γενική σειρά προστίθενται άλλοι 69 (ποσοστό 62,73%) για την ειδική σειρά. Ομως, και το περιζήτητο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης καταλαμβάνει την 5η θέση με 200 εισακτέους στη γενική σειρά και άλλους 79 στην ειδική (39,50%).

Αναλυτικά, ο κατάλογος των 20 τμημάτων με τα υψηλότερα ποσοστά θέσεων για τις ειδικές κατηγορίες, σύμφωνα με την έρευνα, έχει ως εξής:

1.Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης ΑΠΘ 62,73% (200 εισακτέοι με τη γενική σειρά και 79 με την ειδική)

2.Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών 48,33% (60 με τη γενική σειρά και 29 για την ειδική)

3.Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος ΑΠΘ 43,75% (80 με τη γενική σειρά και 35 με την ειδική)

4.Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας 43,75% (80 με τη γενική σειρά και 35 με την ειδική)

5.Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης ΑΠΘ 39,5% (200 με τη γενική σειρά και 79 με την ειδική)

6. Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Αθηνών 39,2% (125 στη γενική και 49 στην ειδική σειρά)

7. Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του ΕΜΠ 39% (100 στη γενική και 39% στην ειδική)

8. Χημείας του Πανεπιστημίου Αθηνών 38,82% (85 στη γενική και 33 στην ειδική)

9. Γεωγραφίας του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου Αθηνών 38% (50 στη γενική και 19 στην ειδική)

10.Κοινωνιολογία του Πάντειου Πανεπιστημίου 37,78% (180 στη γενική και 68 στην ειδική)

11. Μαθηματικών ΑΠΘ 37,5% (160 με τη γενική σειρά και 60 με την ειδική)

12.Ιταλικής Γλώσσας του Πανεπιστημίου Αθηνών 37,14% (70 στη γενική και 26 στην ειδική)

13.Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ 35,45% (110 στη γενική και 39 στην ειδική)

14.Επιστήμης Διαιτολογίας και Διατροφής του Χαροκοπείου Αθήνας 35% (40 με τη γενική και 14 με την ειδική)

15. Πληροφορικής και Τηλεματικής Χαροκοπείου Αθήνας 35% (40 με τη γενική και 14 με την ειδική)

16.Ιστορίας - Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών 34,76% (210 στη γενική και 73 στην ειδική)

17.Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Αθηνών 34,76% (210 στη γενική και 73 στην ειδική)

18. Θεατρικών Σπουδών Αθήνας 33,33% (60 στη γενική και 20 στην ειδική)

19.Οικιακής Οικονομίας και Οικολογίας του Χαροκοπείου Αθήνας 32,5% (40 στη γενική και 13 στην ειδική)

20.Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Η/Υ του ΕΜΠ 31,74% (230 στη γενική και 73 στην ειδική)

Το υπουργείο Παιδείας

Οπως υποστήριξε η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, η κατανομή των θέσεων για τις ειδικές κατηγορίες έγινε με τέτοιον τρόπο, ώστε να μην επιβαρυνθούν μεμονωμένες σχολές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Λαμβάνοντας υπόψη τη δύσκολη οικονομική συγκυρία και άλλες παραμέτρους, ο ανταγωνισμός για τις 8.040 ειδικές θέσεις του μηχανογραφικού και ιδιαίτερα για τις σχολές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης θα είναι μεγάλος, όπως ανέφερε ο κ. Ταουσάνης, εκτιμώντας πως οι φετινές δηλώσεις προτίμησης των υποψηφίων θα είναι εντελώς στοχευμένες.

«Οι στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές, δεδομένου ότι αποτελούν τη μόνη πλέον σίγουρη διέξοδο στο Δημόσιο, αναμένεται να συγκεντρώσουν πολλούς μαθητές με υψηλές βαθμολογίες», υποστήριξε ο κ. Ταουσάνης, προσθέτοντας πως φέτος μεγάλος αριθμός υποψηφίων αρχίζει να εμβαθύνει περισσότερο στα δεδομένα του μηχανογραφικού.

Πηγή: Αγγελιοφόρος Online

Σύγχυση και αγωνία σε χιλιάδες υποψηφίους των πανελληνίων εξετάσεων προκαλεί η καθυστέρηση της ανακοίνωσης του μηχανογραφικού δελτίου επιλογής για τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, από το υπουργείο Παιδείας.

Η καθυστέρηση στην παρουσίαση του μηχανογραφικού δελτίου αλλά και της ημερομηνίας κατάθεσής του προκαλεί σύγχυση στους υποψήφιους. Οι αλλεπάλληλες αλλαγές που ανακοινώθηκαν λίγες ημέρες πριν από την έναρξη των εξετάσεων, δεν έχουν διευκρινισθεί επαρκώς, με αποτέλεσμα οι περισσότεροι υποψήφιοι να μη γνωρίζουν τι τους περιμένει. Πέπλο μυστηρίου καλύπτει επίσης και τον χρόνο που θα κατατεθούν τα μηχανογραφικά. Επικρατέστερο είναι το διάστημα από 20 έως 29 Ιουνίου.

Φέτος, ο υποψήφιος θα συμπληρώνει το μηχανογραφικό ηλεκτρονικά στο σπίτι του και θα οριστικοποιεί την υποβολή του στο σχολείο. Απαραίτητος είναι ο κωδικός που υπάρχει στο δελτίο εξεταζομένου και τα ατομικά του στοιχεία.

Σύμφωνα με τα σχέδια μηχανογραφικού που άρχιζαν να καταρτίζονται τον Απρίλιο και έχει στα χέρια της η «Κ.Ε.», ο υποψήφιος μπορεί να φτιάξει πολλά μηχανογραφικά δελτία πριν καταθέσει τελικά μόνο ένα.

Είναι σημαντικό ότι το πρόγραμμα μπορεί να διορθώσει κάποιο λάθος στη σειρά των αριθμών προτίμησης, ή παραλείψεις αριθμών, ενώ δίδεται η δυνατότητα στον υποψήφιο να παρεμβάλει μία σχολή ανάμεσα στις άλλες που έχει ήδη επιλέξει.

Μόλις ο υποψήφιος ολοκληρώσει τη δήλωση των σχολών, το σύστημα καταχωρίζει το σύνολο των επιλογών του στην κεντρική βάση του υπουργείου Παιδείας. Με την καταχώριση του δελτίου το σύστημα δίδει έναν κωδικό και η ολοκλήρωση της κατάθεσης γίνεται στο σχολείο αποφοίτησης.

Με το νέο σύστημα περιορίζεται η γραφειοκρατία και μειώνεται το κόστος των 245.000 ευρώ το χρόνο για τις επιτροπές ανά διεύθυνση που χορηγούσαν τις βεβαιώσεις πρόσβασης.

Οπως επισημαίνουν πάντως στην «Κ.Ε.» έμπειροι καθηγητές, τα περισσότερα παιδιά δεν έχουν κατανοήσει ακόμη τι σημαίνει περιορισμός των μετεγγραφών. Οτι δηλαδή σε όποια σχολή εγγραφούν, σ' αυτήν και θα ολοκληρώσουν τις σπουδές τους. Οσοι έχουν αδέλφια τα οποία σπουδάζουν σε κάποια πόλη και υπολόγιζαν φέτος να δηλώσουν σχολές στην ίδια πόλη με αυτά, θα αντιμετωπίσουν μεγάλο πρόβλημα. Το πιθανότερο είναι ότι δεν θα το επιτύχουν και, εν μέσω οικονομικής κρίσης, οι γονείς τους θα βρεθούν να συντηρούν δύο και τρία σπίτια.

Οι υποψήφιοι που μέχρι πέρυσι δικαιούνταν μετεγγραφή, τώρα εντάσσονται σε μία από τις 5 ειδικές κατηγορίες (πολύτεκνοι, τρίτεκνοι, με αδελφό σε άλλη πόλη, ορφανοί και με κάποια σοβαρή πάθηση) και είναι υποψήφιοι και στη γενική κατηγορία και στην ειδική, για κάθε τμήμα. Ανάλογα με το πώς έγραψαν θα περάσουν με τη μία ή την άλλη κατηγορία.

Πηγή: Εευθεροτυπία

 Ακυρο είναι για τα πανεπιστήμια του εξωτερικού το απολυτήριο που απέκτησαν οι απόφοιτοι Λυκείου, όχι μέσω πανελλαδικών, αλλά μέσω ενδοσχολικών εξετάσεων, που για πρώτη φορά καθιέρωσε φέτος το υπουργείο Παιδείας.
 
Ετσι, 4.500 μαθητές που επέλεξαν να πάρουν απολυτήριο μέσω του δρόμου των εσωτερικών εξετάσεων του σχολείου, βρίσκονται κυριολεκτικά στον αέρα, αφού έχουν βέβαια απολυτήριο αλλά αυτό δεν γίνεται δεκτό από κανένα πανεπιστήμιο των χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Παρά τη διαβεβαίωση του υπουργείου Παιδείας ότι και τα δύο απολυτήρια θα είναι ισότιμα, χιλιάδες οικογένειες βρίσκονται μπροστά σε αδιέξοδο, αφού οι πρώτες ενέργειες για εγγραφή των υποψηφίων στα περισσότερα ξένα πανεπιστήμια απέβησαν άκαρπες. Κι αυτό γιατί στις χώρες της Ε.Ε. ισχύει αυστηρή πιστοποίηση εκπαιδευτικών προσόντων και γίνονται δεκτά μόνο τα ενιαία απολυτήρια Λυκείου που μπορούν να οδηγήσουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση όπως το γαλλικό Βαccalaureate ή το γερμανικό Abitur. Μια παράμετρος που δεν αξιολόγησε, όπως φαίνεται, το υπουργείο Παιδείας με αποτέλεσμα να έχει αποκλείσει από την τριτοβάθμια εκπαίδευση παρά πολλούς νέους που είχαν σχεδιάσει να σπουδάσουν στο εξωτερικό.

Πολλά πανεπιστήμια του εξωτερικού μπορεί να ακολουθούν αυτόνομη πολιτική στο θέμα του καθορισμού των προϋποθέσεων που απαιτούνται για την εισαγωγή των φοιτητών. Υπάρχουν όμως ορισμένα σημεία που κλείνουν το δρόμο για τους κατόχους απολυτηρίου Λυκείου χωρίς συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις. Ποια είναι αυτά: Τα περισσότερα πανεπιστήμια πιστοποιούν τους βαθμούς στα μαθήματα βαρύτητας, αναλόγως του γνωστικού αντικειμένου, από το βαθμό που έχει πάρει ο υποψήφιος στο αντίστοιχο μάθημα στις πανελλαδικές εξετάσεις. Επίσης στις περισσότερες χώρες, ως προϋπόθεση για να δεχτούν τα πανεπιστήμια έναν φοιτητή είναι το απολυτήριό του να του δίνει τουλάχιστον πρόσβαση στα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας του.

Ηδη επικρατεί μεγάλη αναστάτωση σε γονείς που ενδιαφέρθηκαν να εγγράψουν τα παιδιά τους σε πανεπιστήμια εξωτερικού και ή έχουν λάβει αρνητική απάντηση ή περιμένουν απάντηση, αφού διερευνούν τα νέα δεδομένα που δημιούργησε η απόκτηση απολυτηρίου χωρίς πανελλαδικές εξετάσεις. Το υπουργείο Παιδείας δεν έχει πάρει θέση για το θέμα αν και γνωρίζει το πρόβλημα σε όλη του την έκταση καθώς έχει δεχτεί ήδη πολλές διαμαρτυρίες από γονείς.

Η «Ε» επικοινώνησε με τις πρεσβείες των χωρών που επιλέγουν για τις σπουδές τους οι περισσότεροι Ελληνες φοιτητές. Τα κριτήρια που καθορίζουν την εισαγωγή των φοιτητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι: α) Ενα γενικό πιστοποιητικό που δίνεται μετά το τέλος της γενικής ανώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, το απολυτήριο δηλαδή. β) Η βαθμολογία του απολυτηρίου. γ) Πρόσθετες εξετάσεις σε ορισμένα μαθήματα ανάλογα με τις σπουδές.

* Τα πανεπιστήμια της Μεγάλης Βρετανίας δεν δέχονται το απολυτήριο χωρίς πανελλαδικές εξετάσεις, ενώ ορισμένα απαιτούν για την εγγραφή των φοιτητών και καλό βαθμό στα μαθήματα βαρύτητας.

* Τα πανεπιστήμια της Γερμανίας ζητούν από τους υποψηφίους και βεβαίωση πρόσβασης στις πανελλαδικές εξετάσεις και υψηλό βαθμό απολυτηρίου.

* Συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις απαιτούν από τους υποψηφίους και τα πανεπιστήμια της Γαλλίας. Απαραίτητη προϋπόθεση για σπουδές στη Γαλλία είναι ο φοιτητής να έχει αποκτήσει απολυτήριο που θα του δίνει πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της χώρας του. Τις ίδιες προϋποθέσεις θέτουν στους υποψήφιους φοιτητές και τα πανεπιστήμια της Ιταλίας ενώ το Βέλγιο και η Τσεχία διενεργούν δικές τους εξετάσεις. Δύο μόνο χώρες, η Ρουμανία και η Βουλγαρία, δέχονται το ελληνικό απολυτήριο χωρίς πανελλαδικές εξετάσεις.

Στον πρωθυπουργό

Για το θέμα που δημιουργήθηκε έχει ενημερωθεί προσωπικά και ο ίδιος ο πρωθυπουργός. Ο πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ Μ. Κουρουτός, με επιστολή του προς τον Γ. Παπανδρέου, ζητεί την παρέμβασή του ώστε «να μπορέσουν οι εξαπατηθέντες μαθητές να πάρουν μέρος στις επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις που ξεκινούν αύριο και να μπορέσουν έτσι να αποκτήσουν ισότιμο απολυτήριο ώστε να συνεχίσουν τις σπουδές τους στο εξωτερικό». Για το θέμα αυτό άλλωστε η ΟΙΕΛΕ έχει προσφύγει στο ΣτΕ καταγγέλλοντας ότι το διπλό απολυτήριο απαξιώνει το Λύκειο, οξύνει τις εκπαιδευτικές ανισότητες και δημιουργεί εστίες διαφθοράς στα Λύκεια. Η προσφυγή της για την ακύρωση των ενδοσχολικών εξετάσεων θα συζητηθεί στις 9 Ιουνίου.*

Πηγή: Ελευθεροτυπία

Πτωτική αναμένεται να είναι η τάση των βάσεων σε πολλά τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, αφού τα θέματα στις φετινές εξετάσεις είχαν πολύ μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας απ' ό,τι τα προηγούμενα χρόνια.

Οι μεγαλύτερες πτώσεις, όπως εκτιμούν οι διορθωτές, αναμένονται στο 2ο πεδίο που περιλαμβάνει τις φυσικομαθηματικές σχολές, στο 4ο που περιλαμβάνει τα πολυτεχνεία και στο 5ο που περιλαμβάνει τις οικονομικές.

Οπως εκτιμά ο καθηγητής Γ. Χατζητέγας, οι πτώσεις σε ορισμένες σχολές της περιφέρειας θα είναι θεαματικές και μπορεί να προσεγγίσουν και τα 2.000 μόρια. Πρόκειται για τμήματα που στο παρελθόν οδηγούσαν σε ασφαλή μετεγγραφή των παιδιών των τρίτεκνων και πολύτεκνων που φέτος περιορίστηκαν σε σχολές στα μεγάλα αστικά κέντρα. Οι υποψήφιοι αυτοί τώρα θα αναγκαστούν να δηλώσουν τμήματα στον τόπο της κατοικίας τους και αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να μειωθεί η ζήτηση αυτών των περιφερειακών τμημάτων.

Για παράδειγμα, τέτοια τμήματα είναι τα διοίκησης επιχειρήσεων των οικονομικών πανεπιστημίων, αλλά και πολλά τμήματα ΤΕΙ που έχουν αντίστοιχα τμήματα στα μεγάλα αστικά κέντρα. Πτώση όμως εκτιμάται ότι θα έχουμε και στα περιφερειακά τμήματα μαθηματικών, φυσικής και χημείας.

Στο 1ο πεδίο που περιλαμβάνει τις νομικές και φιλολογικές σχολές, η πτώση θα είναι πολύ μικρότερη. Υπολογίζεται ότι θα ξεκινήσει από 300 μόρια στις υψηλόβαθμες σχολές και θα φθάσει στα 500 στα χαμηλόβαθμα τμήματα.

Μεγαλύτερη αναμένεται η πτώση στα παιδαγωγικά τμήματα της περιφέρειας, λόγω του περιορισμού των διορισμών αλλά και της μικρότερης ζήτησης που θα έχουν από τους υποψήφιους ειδικών κατηγοριών (πολύτεκνων) αφού έχουν περιοριστεί δραστικά οι μετεγγραφές. Σ' αυτό το πεδίο ο πυθμένας αναμένεται να είναι τα 11.500 μόρια. Κάτι ανάλογο αναμένεται και στο τρίτο πεδίο, όπου βρίσκονται και τα χαμηλόβαθμα τμήματα νοσηλευτικής.

Η μείωση των θέσεων που προέρχεται κυρίως από τα περιφερειακά τεχνολογικά ιδρύματα, 24 τμήματα των οποίων δεν θα δεχθούν φέτος εισακτέους, αναμένεται να οδηγήσει σε αύξηση του βαθμολογικού πυθμένα, στο 2ο, 4ο και 5ο πεδίο, στα 8.000 μόρια. Στο παρελθόν είχαμε συνηθίσει στα ίδια πεδία να υπάρχουν τμήματα με πολύ μικρότερες βαθμολογίες. Οι περιζήτητες ιατρικές όμως στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη φαίνονται «απτόητες». Θα διατηρηθούν δηλαδή πάνω από 19.000 μόρια. Ενδεχομένως οι ιατρικές στα περιφερειακά ιδρύματα να παρουσιάσουν κάμψη που μπορεί να φτάσει και τα 500 μόρια. Ετσι η τελευταία βαθμολογικά ιατρική ενδέχεται να έχει 18.500 μόρια.

Ηπιότερος αναμένεται ο ανταγωνισμός στις οικονομικές σχολές.

Στις περιζήτητες σχολές των πολυτεχνείων, όπως είναι των πολιτικών μηχανικών ή των ηλεκτρολόγων, στα μεγάλα αστικά κέντρα, αναμένεται να υπάρξει πτώση 400 μορίων ή και περισσοτέρων για τα τμήματα της περιφέρειας.

Ενα καθοριστικό στοιχείο των φετινών μηχανογραφικών αναμένεται να είναι η ισχυρή τάση προτίμησης σπουδών κοντά στον τόπο κατοικίας.

Τα μαθήματα που φαίνεται να ήταν καθοριστικά για την τάση των βάσεων φέτος είναι τα μαθηματικά τεχνολογικής κατεύθυνσης, όπου κάτω από τη βάση βαθμολογείται πάνω από 80% των γραπτών. Να σημειωθεί όμως ότι υψηλά ήταν τα ποσοστά αποτυχίας στο μάθημα αυτό και τα προηγούμενα χρόνια. Μεγάλα όμως είναι και τα ποσοστά αποτυχίας στη φυσική κατεύθυνσης.

Ο Γ. Χατζητέγας τονίζει ότι το μάθημα που φαίνεται να έχει τη μεγαλύτερη αποτυχία σχετικά με πέρυσι, στην θεωρητική κατεύθυνση, είναι της λογοτεχνίας όπου «έπεσε» το κείμενο «Κρητικός» του Διονύσιου Σολωμού, ένα θέμα που δεν συμπεριλαμβάνεται στα «SOS».

Πάντως, οι εκτιμήσεις αυτές είναι ενδεικτικές, καθώς ασφαλείς προβλέψεις για τις βάσεις είναι δύσκολο να γίνουν, επειδή διαμορφώνονται με βάση τις προσφερόμενες θέσεις, τη δυσκολία των θεμάτων και τις προτιμήσεις που θα δηλώσουν οι υποψήφιοι με τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου.

Οπως επισημαίνει στην «Κ.Ε.» ο μαθηματικός Στρ. Στρατηγάκης, «ήταν απαραίτητη η αύξηση του βαθμού δυσκολίας των θεμάτων, ώστε να μειωθούν οι αριστούχοι και, φυσικά, να οδηγηθούμε σε πτώση των βάσεων, που είναι και ο στόχος. Οι πολύ υψηλές βάσεις οδηγούν σε επιλογή υποψηφίων που στηρίζεται σε λεπτομέρειες, όπως ένα μικρό λάθος στις πράξεις ή μια ανεπαρκής αιτιολόγηση. Είναι φυσικό όταν όλοι έχουν λύσει την άσκηση να έχουμε πληθώρα αριστούχων. Οταν τα θέματα είναι δύσκολα δεν έχουμε πολλούς αριστούχους και έτσι η επιλογή στηρίζεται στο ποιος έλυσε την άσκηση και ποιος όχι».

Πηγή: Ελευθεροτυπία
Τι δείχνουν τα πρώτα στοιχεία μετά το τέλος των πανελλαδικών εξετάσεων
Πτώση των βάσεων εισαγωγής στα περιζήτητα πανεπιστημιακά τμήματα όλων των επιστημονικών πεδίων φέρνει το «μπαράζ» δύσκολων θεμάτων στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις, οι οποίες ολοκληρώθηκαν χθες με το μάθημα επιλογής «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας». Ο αριθμός των αριστούχων όλων των κατευθύνσεων -κυρίως της θετικής οι οποίοι είχαν να αντιμετωπίσουν δυσκολίες και στα τέσσερα μαθήματα της κατεύθυνσής τους- αναμένεται να μειωθεί φέτος, μειώνοντας τον ανταγωνισμό και πιέζοντας προς τα κάτω τις βάσεις εισαγωγής ακόμα και στις πλέον υψηλόβαθμες Ιατρικές ή Πολυτεχνικές Σχολές.

Βάσεις 
Ειδικότερα, τα συμπεράσματα που προκύπτουν για την πορεία των βάσεων εισαγωγής ανά επιστημονικό πεδίο από τις επιδόσεις των υποψηφίων στις πανελλαδικές εξετάσεις καταδεικνύουν τα εξής:

1ο επιστημονικό πεδίο: Οι βάσεις στα υψηλόβαθμα τμήματα του πεδίου (π.χ. Νομικά, Παιδαγωγικά κ.ά.) αναμένεται να κινηθούν πτωτικά, καθώς οι υποψήφιοι τα βρήκαν «σκούρα» στο μάθημα γενικής παιδείας που επέλεξαν (Μαθηματικά ή στη Βιολογία), ενώ δυσκολεύτηκαν ιδιαίτερα και στα Αρχαία Ελληνικά. Αντίθετα, λόγω της συγκέντρωσης περισσότερων σε σχέση με πέρυσι υποψηφίων στη μεσαία βαθμολογική κλίμακα, εκτιμάται ότι οι μεσαίες σχολές του 1ου πεδίου θα κινηθούν ελαφρώς ανοδικά.

2ο και 4ο επιστημονικό πεδίο:Καθοδική προδιαγράφεται η πορεία των βάσεων εισαγωγής στις υψηλόβαθμες Φυσικομαθηματικές και Πολυτεχνικές σχολές των πεδίων. Οι υποψήφιοι αντιμετώπισαν δυσκολίες στα Μαθηματικά και τη Φυσική κατεύθυνσης, με αποτέλεσμα οι επιδόσεις τους να είναι χειρότερες σε σύγκριση με πέρυσι. Αντίθετα, στα ίδια επίπεδα με πέρυσι αναμένεται να διαμορφωθούν οι μεσαίες σχολές.

3ο επιστημονικό πεδίο: Στις περιζήτητες Ιατρικές σχολές του 3ου πεδίου, οι βάσεις αναμένεται να κινηθούν πτωτικά, αφού ο αριθμός των αριστούχων της θετικής κατεύθυνσης -οι οποίοι και τις διεκδικούν κατά κύριο λόγο- εκτιμάται ότι θα μειωθεί. Αιτία είναι τα δύσκολα θέματα στη Βιολογία και τη Χημεία κατεύθυνσης που δυσκόλεψαν τους υποψηφίους και «έριξαν» τις βαθμολογίες.

5ο επιστημονικό πεδίο:Τα θέματα στο μάθημα επιλογής «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας», στο οποίο διαγωνίστηκαν χθες οι υποψήφιοι, κρίθηκαν ευκολότερα σε σχέση με πέρυσι. Έτσι, εκπαιδευτικοί - βαθμολογητές εκτιμούν ότι οι επιδόσεις των υποψηφίων θα είναι ελαφρώς καλύτερες, εξισορροπώντας τους βαθμούς που «έχασαν» στα δύσκολα Μαθηματικά γενικής παιδείας. Σε ό,τι αφορά την πορεία των βάσεων στις σχολές του 5ου πεδίου, εκτιμάται ότι θα είναι πτωτική στις υψηλόβαθμες οικονομικές και στα ίδια επίπεδα με πέρυσι στις μεσαίες.

Τέλος Ιουνίου 
Σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο Παιδείας, η ανακοίνωση των βαθμολογιών που συγκέντρωσαν οι υποψήφιοι στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις αναμένεται να γίνει κατά το τελευταίο δεκαήμερο του Ιουνίου. Ασάφεια, ωστόσο, επικρατεί ακόμα σε ό,τι αφορά τον τρόπο και το χρόνο κατάθεσης των μηχανογραφικών δελτίων με τα τμήματα και τις σχολές προτίμησης των υποψηφίων. Φαίνεται, πάντως, πως σε μια προσπάθεια να εξοικονομηθούν τα χρήματα από τις αποζημιώσεις που λαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί που στελεχώνουν τις επιτροπές παραλαβής των μηχανογραφικών δελτίων, το υπουργείο οδηγείται στη λύση του «ηλεκτρονικού» μηχανογραφικού το οποίο θα συμπληρώνεται on line από τους υποψήφιους, πιθανότατα μέχρι το τέλος Ιουνίου.
Πηγή: Ημερησία

Αγαπητοί γονείς,

Το ΝΕΟ Φροντιστήριο θεωρεί αναγκαίο να επισημάνει ότι με την λήξη των μαθημάτων του σχολικού έτους οι μαθητές δεν πρέπει να απομακρυνθούν από την μελέτη τους για τρείς ολόκληρους μήνες. Αν αυτό συμβεί θα έχει σαν συνέπεια να μην μπορούν να προσαρμοστούν εύκολα στις αυξημένες απαιτήσεις του ΝΕΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ την νέα σχολική χρονιά.

Εμείς στο ΝΕΟ Φροντιστήριο αντιλαμβανόμενοι την δύσκολη οικονομική συγκυρία για όλους, αλλά και την ανάγκη των μαθητών για ποιοτική βοήθεια έτσι, θα λειτουργήσουμε τμήματα προετοιμασίας για την Α΄ και την Β΄  λυκείου. Το πρόγραμμά μας χωρίς περιττές ώρες και με εξαιρετικά ελκυστικές τιμές θα δώσει την απαιτούμενη ώθηση στους μαθητές και θα καλύψει τυχόν αδυναμίες από παλαιότερα έτη.

Όσοι  μαθητές ενδιαφέρονται, παρακαλούνται να το δηλώσουν μέχρι 15 Ιουνίου ώστε να σχηματιστούν τα αντίστοιχα τμήματα.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ

ΑΡΧΑΙΑ

2 ΩΡΕΣ

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

2 ΩΡΕΣ

ΕΚΘΕΣΗ

2 ΩΡΕΣ

ΦΥΣΙΚΗ

2 ΩΡΕΣ

ΕΚΘΕΣΗ

2 ΩΡΕΣ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ

ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ

ΘΕΤΙΚΗ      ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ

ΑΡΧΑΙΑ

2 ΩΡΕΣ

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

3 ΩΡΕΣ

ΕΚΘΕΣΗ

1 ΩΡΑ

ΦΥΣΙΚΗ

3 ΩΡΕΣ

ΛΑΤΙΝΙΚΑ

1 ΩΡΑ

ΕΚΘΕΣΗ

1 ΩΡΑ

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ 5 ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ:

Από 27 Ιουνίου έως 30 Ιουλίου

1968 – 2011 ... 43 χρόνια κοντά στα παιδιά!!!

'' ... γιατί το μέλλον ανήκει σε όσους το προετοιμάζουν σωστά!''

Το ΝΕΟ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΔΕΡΒΕΝΙΟΥ, ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟΥ & ΚΙΑΤΟΥ, που δραστηριοποιείται στο Νομό μας εδώ και 3 χρόνια στο χώρο της μέσης εκπαίδευσης, δείχνει το κοινωνικό του πρόσωπο.

Συνεκτιμώντας τη δύσκολη οικονομική κατάσταση, αλλά και την αυξημένη πλέον ανάγκη για άρτια εκπαίδευση των σπουδαστών, ιδιαίτερα μετά τις αναμενόμενες αλλαγές στην εκπαίδευση, προσφέρει:

ΔΩΡΕΑΝ* ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ σε :

  • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
  • ΦΥΣΙΚΗ
  • ΕΚΘΕΣΗ
  • ΑΡΧΑΙΑ

όλων των τάξεων του ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.

ΕΓΓΡΑΦΕΣ: έως 20 ΙΟΥΝΙΟΥ (περιορισμένος αριθμός θέσεων).

Διάρκεια μαθημάτων: 4 ΙΟΥΛΙΟΥ έως 29 ΙΟΥΛΙΟΥ.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Κιάτο Κροκιδά 24 & Σικυώνος, 1ος όροφος, Ξυλόκαστρο Αγ. Βλασίου 13, 2ος όροφος, Δερβένι Πάροδος Πανταζοπούλου

ΤΗΛΕΦΩΝΑ: Κιάτο 2742021074, Ξυλόκαστρο – Δερβένι 2743029202

xamogelo

*Οι μαθητές θα προσφέρουν 20 ευρώ αντί διδάκτρων, ανεξαρτήτως ωρών. Το συνολικό ποσό που θα συγκεντρωθεί θα προσφερθεί στο ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ!!

Τα χαμόγελα επέστρεψαν στα χείλη των καλά προετοιμασμένων υποψηφίων της Θετικής Κατεύθυνσης, καθώς τα χτεσινά θέματα της Χημείας θεωρήθηκαν μεν απαιτητικά, αλλά προσιτά εντός του διαθέσιμου χρόνου, ενώ καθηγητές εκτίμησαν πως τουλάχιστον το 40% των εξεταζομένων μπορεί να ξεπεράσει το 18άρι.

Τα ζητούμενα των Λατινικών, αν και χρειάζονταν ιδιαίτερη προσοχή, προσφέρονταν επίσης για υψηλές βαθμολογίες. Ομως και οι υποψήφιοι της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης διαγωνίστηκαν χτες σε θέματα κλιμακούμενης δυσκολίας στην Ηλεκτρολογία και την Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον.

Στη Χημεία της Θετικής Κατεύθυνσης τα θέματα βρίσκονταν εντός των ορίων της διδακτέας ύλης και ο χρόνος επαρκούσε για την κάλυψή τους. «Χαρακτηρίζονταν από σαφήνεια ως προς τη διατύπωσή τους, είχαν αρκετά μεγάλο εύρος και απαιτούσαν καλή γνώση των εννοιών της Χημείας που περιλαμβάνει η ύλη της Γ΄ Λυκείου», επισήμανε σε ανακοίνωσή της η Ενωση Ελλήνων Χημικών.

«Ενας καλά διαβασμένος μαθητής μπορούσε να συγκεντρώσει άριστες επιδόσεις. Περιμένουμε πάνω από το 40% να γράψει πάνω από 18», ανέφερε το μέλος της Επιτροπής Χημείας της Ενωσης Ελλήνων Χημικών Γιώργος Βαρελλάς.

Απαιτητικά χαρακτήρισε τα ζητούμενα της Χημείας ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ), Κώστας Πετρόπουλος, εξηγώντας ότι υπήρχαν αρκετές πράξεις, χωρίς ωστόσο να παρουσιάζονται ιδιαίτερες δυσκολίες. «Η Χημεία αποτελεί ένα μάθημα από το οποίο ο μαθητής προσδοκά βαθμολογικά οφέλη», τόνισε ο κ. Πετρόπουλος.

Λατινικά

Από τα Λατινικά προσδοκούν βαθμολογικά οφέλη οι μαθητές που στοχεύουν στις σχολές του 1ου Πεδίου Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών Επιστημών. Φροντιστές υποστήριξαν ότι τα φετινά θέματα ήταν προσιτά και προσφέρονταν για υψηλές βαθμολογίες. «Μπορούσε ένας καλά αλλά και μέτρια προετοιμασμένος μαθητής να γράψει. Η δυσκολία εντοπιζόταν στο Συντακτικό, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι περιείχε παγίδες», επισήμανε η φιλόλογος Ολγα Πράπα.

«Ηταν σαφείς οι απαιτήσεις των παρατηρήσεων», σχολίασε το μέλος της Πανελλήνιας Ενωσης Φιλολόγων Αντώνης Σακελλαρίου. Σε ανακοίνωσή της η ΠΕΦ ανέφερε ότι τα θέματα ήταν αναμενόμενα, χωρίς ιδιαίτερες εκπλήξεις, απαιτούσαν όμως πολύ καλή προετοιμασία των υποψηφίων.

Ηλεκτρολογία και Ανάπτυξη Εφαρμογών

Σαφή και κατανοητά χαρακτηρίστηκαν τα ζητούμενα της Ηλεκτρολογίας της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης, στην οποία διαγωνίζονται λίγες εκατοντάδες υποψηφίων σε όλη την Ελλάδα. «Δεν υπήρχαν παγίδες ή ασάφειες και τα θέματα παρουσίαζαν διαβάθμιση ως προς τη δυσκολία», είπε ο φροντιστής Κώστας Αμπατζίδης.

Στην Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ο καλά προετοιμασμένος υποψήφιος εκτιμάται ότι είχε τη δυνατότητα να ανέβει στα... ρετιρέ της βαθμολογίας, πετυχαίνοντας το «άριστα». «Τα θέματα ήταν σε μέτριο επίπεδο, χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες», τόνισε ο καθηγητής Δημήτρης Μπάμος.

Αύριο «πέφτει η αυλαία» των πανελληνίων για τα ημερήσια και εσπερινά Γενικά Λύκεια και ΕΠΑΛ (ομάδα Β), με τους υποψηφίους να εξετάζονται στο μάθημα επιλογής όλων των κατευθύνσεων Αρχές Οικονομικής Θεωρίας.

Αποχή διορθωτών

Στο μεταξύ, χτες η ΟΛΜΕ αποφάσισε αποχή από τα βαθμολογικά κέντρα για τους εκπαιδευτικούς διορθωτές που μετακινούνται εκτός περιφερειακής ενότητας. Στα αιτήματα της ΟΛΜΕ είναι η διασφάλιση των οδοιπορικών για τους καθηγητές.

Πηγή: Αγγελιοφόρος online

Η οδηγία του υπουργείου στην Επιτροπή Εξετάσεων να δυσκολέψουν τα θέματα «έκαψε» τους καλούς και τους πολύ καλούς υποψηφίους, ενώ πιέστηκαν ακόμη και οι αριστούχοι. Τι αποκαλύπτουν τα στατιστικά βαθμολογικά στοιχεία των φετινών πανελλαδικών.

Θεαματική πτώση των βάσεων και στα πέντε επιστημονικά πεδία προδιαγράφουν τα στατιστικά βαθμολογικά στοιχεία των πανελλαδικών 2011. Από 400 μέχρι και 1.000 μόρια «βουτιά» θα κάνουν σχεδόν όλες οι σχολές που βρίσκονται μεταξύ 15.000 και 17.000 μορίων. Τα «θέματα-φωτιά» που είχε προαναγγείλει το «Εθνος της Κυριακής» της 1ης Μαΐου καίνε πλήθος των υποψηφίων, που υπολόγιζαν να μπουν στα πανεπιστήμια με μεσαίες βαθμολογίες! Ακόμη και οι αριστούχοι πιέστηκαν τόσο

Φυσικά, ο στόχος του υπ. Παιδείας φαίνεται σε πρώτη φάση να επιτυγχάνεται, καθώς τα δύσκολα θέματα «κούρεψαν» τους πολύ καλούς και τους καλούς και δεν τους επέτρεψαν την αναρρίχηση στο πολυπόθητο άριστα...

Στατιστικό δείγμα περίπου 20.000 γραπτών δείχνει πτώση των βάσεων στο 1ο επιστημονικό πεδίο (Ανθρωπιστικές και Νομικές επιστήμες) μέχρι 400 μόρια, στο 2ο (Φυσικομαθηματικές επιστήμες), στο 4ο (πολυτεχνικές ) και στο 5ο (σχολές Οικονομίας και Διοίκησης) επιστημονικό πεδίο μέχρι 1.000 μόρια, ενώ στο 3ο (Ιατρικές και παραϊατρικές επιστήμες) η πτώση θα φθάσει τα 500 μόρια.

Εκείνο που φαίνεται να αποφεύγεται φέτος είναι η κατρακύλα των βάσεων των χαμηλόβαθμων περιφερειακών ΤΕΙ, που πέρυσι βρέθηκαν στα 5 ή ακόμη και στα 4.500 μόρια. Τώρα η βάση των πεδίων (εκτός του 1ου και του 3ου που θα είναι τα 12.000 μόρια) δεν θα πέσει κάτω από τα 8.000 μόρια.

Είναι σχεδόν βέβαιο πια ότι η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων (ΚΕΕ) έχει λάβει σαφείς οδηγίες για απαιτητικά θέματα διαβάθμισης των διαγωνιζομένων. Οι υποψήφιοι που δεν θα τα καταφέρουν και θα μείνουν εκτός της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης θα είναι αυτοί που θα στηρίξουν το επιχείρημα της δημιουργίας μιας μεταλυκειακής ζώνης, στην οποία θα τοποθετηθούν τα τοπικά κολέγια και τα ΤΕΙ που θα πάψουν να ανήκουν στην ανώτατη εκπαίδευση.

Από φέτος αλλάζει όλη η φιλοσοφία των πανελλαδικών και ο στόχος θα είναι πλέον να αποτρέπονται από τα ανώτατα ιδρύματα όλοι όσοι δεν έχουν τις ικανότητες να εισαχθούν σε αυτά.

ΟΙ ΤΑΣΕΙΣ
Μέχρι 1.000 μόρια η «βουτιά» σε 3 Πεδία

Η ανάλυση λοιπόν των βαθμολογιών 2011, μας δίνει τα εξής στοιχεία ανά Επιστημονικό Πεδίο:

1ο Επιστημονικό Πεδίο
Η δυσκολία των Αρχαίων Ελληνικών και το μάθημα της Βιολογίας της Γενικής Παιδείας θα επηρεάσουν πτωτικά τις σχολές σε όλη την κλίμακα. Στις περιζήτητες Νομικές Σχολές η πτώση θα είναι μικρότερη στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη και μεγαλύτερη στη Νομική της Θράκης. Η πτώση εδώ υπολογίζεται να είναι από 300 μέχρι και 400 μόρια.

2ο Επιστημονικό Πεδίο
Στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο τα τμήματα που έχουν τις μεγαλύτερες προτιμήσεις των υποψηφίων είναι των Μαθηματικών, των Φυσικών και της Χημείας. Σε όλα αυτά θα παρατηρηθούν πτώσεις των βάσεων από 500 μόρια μέχρι και 1.000 μόρια. Είναι χαρακτηριστικό ότι στα Μαθηματικά κατεύθυνσης, το 80% των υποψηφίων φαίνεται να έχει γράψει φέτος κάτω από τη βάση.

3ο Επιστημονικό Πεδίο
Σε αυτό το Πεδίο, η πτώση των βάσεων θα είναι μικρότερη, καθώς οι ελίτ των υποψηφίων που «χτυπά» τις ιατρικές σχολές συγκεντρώνεται εδώ. Οι περιζήτητες Ιατρικές Σχολές θα παρουσιάσουν μικρή πτωτική τάση, και ίσως τελικά η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη να παραμείνουν στα ίδια με τα περσινά επίπεδα. Ομως οι Ιατρικές Σχολές της περιφέρειας οπωσδήποτε θα πέσουν κάτω από τα 19.000 μόρια. Τα χαμηλόβαθμα ΤΕΙ του 3ου Επιστημονικού Πεδίου λόγω αυξημένης ζήτησης δεν θα παρουσιάσουν ιδιαίτερες πτωτικές τάσεις που θα ανέμενε κανένας με βάση τις βαθμολογικές επιδόσεις των υποψηφίων. Οι Νοσηλευτικές Σχολές των ΤΕΙ θα κινηθούν κοντά στα 12.000 μόρια.

4ο Επιστημονικό Πεδίο
Στα περιζήτητα τμήματα των Πολιτικών Μηχανικών και των Ηλεκτρολόγων Μηχανικών Η/Υ θα παρατηρηθούν σαφείς πτωτικές τάσεις οι οποίες θα ξεκινούν από τα 300 μόρια για τα τμήματα του κέντρου και θα φτάνουν μέχρι τα 1.000 μόρια για τα περιφερειακά τμήματα. Η βάση του συγκεκριμένου πεδίου θα «κάτσει» στα 8.000 μόρια.

5ο Επιστημονικό Πεδίο
Πτώση των βάσεων μέχρι και 1.000 μόρια αναμένεται και στις σχολές του 5ου Πεδίου. Ομως την τελική έκβαση των βάσεων του συγκεκριμένου επιστημονικού πεδίου, θα καθορίσει το μάθημα αυξημένης βαρύτητας των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας, στο οποίο οι υποψήφιοι διαγωνίζονται την 25η Μαΐου.

Η εικόνα σε εννέα μαθήματα μέσα από ένα δείγμα 20.000 γραπτών

1. ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
Οι υποψήφιοι βρήκαν το θέμα αρκετά απαιτητικό, αν και τα πρώτα χαμόγελα έξω από τα εξεταστικά κέντρα ήταν πολλά. Η διαβάθμιση στο επίπεδο των ερωτήσεων έδωσε πάντως τη δυνατότητα σε όλους τους μαθητές να ανταποκριθούν ανάλογα με τη γνωστική τους επάρκεια και τη γενικότερη υποδομή τους στο μάθημα. Ωστόσο, δεν αναμένεται να παρουσιαστούν δραματικές αποκλίσεις σε σύγκριση με το 2010. Πάντως, οι επιδόσεις στο συγκεκριμένο μάθημα αποτελούν το «κλειδί» για την πρόσβαση στις υψηλόβαθμες σχολές όλων των επιστημονικών πεδίων.

  • Οι αριστούχοι θα είναι ελάχιστοι. Το πιθανότερο να κινηθούν σε ποσοστό που θα πλησιάζει το 3%.
  • Από 16 - 20, αναμένεται να πάρει το 20% των υποψηφίων.
  • Οι μισοί υποψήφιοι (50%) θα βρεθούν στις χαμηλές και μεσαίες κλίμακες (10 ? 15).
  • Ο 1 στους 5 υποψηφίους θα βρεθεί κάτω από τη βάση.

2. ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΕΝ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Τα φετινά θέματα παρουσίασαν ιδιαίτερες δυσκολίες και απαιτούσαν μεγάλη προσοχή στη θεωρία. Θεωρήθηκαν από τους μαθηματικούς πολύ δυσκολότερα από τα περσινά, κι ως φαίνεται το μάθημα αυτό θα επηρεάσει ιδιαίτερα τις βάσεις, αφού περίπου 1 στους 2 υποψηφίους επιλέγει τα Μαθηματικά (40.806 ή 45%). Με αυτά τα δεδομένα, οι εκτιμήσεις όλων είναι ότι θα υπάρξει μια πτωτική τάση των βάσεων στο 5ο Επιστημονικό Πεδίο στο οποίο τα Μαθηματικά της Γενικής Παιδείας είναι μάθημα αυξημένης βαρύτητας.

  • Από 18 μέχρι 20, φαίνεται να γράφει φέτος μόνο το 18% των υποψηφίων. Δηλαδή αναμένεται σημαντικός περιορισμός στους αριστούχους.
  • Ο 1 στους 4 θα βρεθεί στην υψηλή κλίμακα της βαθμολογίας 15-18.
  • Το 45% των υποψηφίων θα βρεθεί κάτω από τη βάση, στην κλίμακα από 0-9,9.

3. ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Τα φετινά θέματα χαρακτηρίζονται αρκετά δύσκολα, παρότι το ποίημα «Ο Κρητικός» του Δ. Σολωμού ήταν πολύ αναμενόμενο. Σύμφωνα με την Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων (ΠΕΦ) ήταν επιλογή «ενός εξαιρετικού και απαιτητικού κειμένου» και άρα εύστοχη. Οι ερωτήσεις ήταν σαφείς ως προς τη διατύπωση, απαιτούσαν λιγότερη έκταση σε σύγκριση με τις αντίστοιχες περσινές, αλλά ορισμένες από αυτές ήταν πιο απαιτητικές. Οι πρώτες εκτιμήσεις αναφέρουν ότι οριακά χειρότερες θα είναι οι φετινές επιδόσεις συγκριτικά με το 2010.

  • Οι αριστούχοι θα κυμανθούν στο 6-9%.
  • Το 20% των υποψηφίων παρουσιάζει μεσαίες βαθμολογίες από 12 μέχρι και 17.
  • Το υπόλοιπο 30% θα βρεθεί από 12 και κάτω, με το μεγαλύτερο ποσοστό (30%) να έχει πάρει βαθμούς από 0-9.

4. ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΘΕΤ.-ΤΕΧΝ.
Πολύ υψηλό εμπόδιο και φέτος αποδείχθηκαν τα Μαθηματικά και για τις δύο Κατευθύνσεις. Ο ρόλος των μαθηματικών όμως είναι σημαντικός για τη διαμόρφωση των βάσεων. Είναι μάθημα «κλειδί», αυξημένης βαρύτητας για το 2ο και το 4ο Πεδίο, αλλά και για τα περιζήτητα του 3ου. Σύμφωνα με την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, «τα θέματα ήταν πολύ δυσκολότερα από τα αντίστοιχα περσινά.

  • Αριστούχοι στο 10% στη Θετική κατεύθυνση και στο 4% για την Τεχνολογική.
  • Οι μεσαίες βαθμολογίες από 14 μέχρι και 17,5 στο 15 με 20%.
  • Κάτω από τη βάση το 60 ή και το 80% στην Τεχνολογική.

5. ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΕΝ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Θέματα απομνημόνευσης κι όχι κριτικής σκέψης χαρακτηρίζονται από τις Ενώσεις των Φιλολόγων, τα ζητήματα που τέθηκαν προς ανάλυση από τους υποψηφίους, στο μάθημα της Ιστορίας Γενικής Παιδείας. Ηταν λίγο πιο δύσκολα από τα περσινά, αλλά οι βαθμολογίες εκτιμάται ότι θα παραμείνουν σε παρόμοια με το 2010 επίπεδα.

  • Κάτω από 10%, το ποσοστό των υποψηφίων με άριστα (18-20).
  • Περισσότεροι από τους μισούς (50%) υποψηφίους στις χαμηλές βαθμολογίες (0-9,9).
  • Περίπου 4 στους 10 υποψηφίους στις κλίμακες 10 -17,9.

6. ΦΥΣΙΚΗ ΓΕΝ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Τα φετινά θέματα χαρακτηρίζονται πολύ δύσκολα. Σε «ειδικό» μάθημα για ελάχιστους και εκλεκτούς έχει εξελιχθεί η Φυσική γενικής παιδείας, που πέρυσι την επέλεξαν μόλις το 0,95% των υποψηφίων! Κάτι ανάλογο με την Ιστορία, αλλά με μία μεγάλη διαφορά, ότι τουλάχιστον στη Φυσική οι επιδόσεις ήταν πολύ καλές. Ομως τα πράγματα αλλάζουν προς το χειρότερο. Από τις πρώτες εκτιμήσεις προκύπτει ότι μειώνεται δραστικά το ποσοστό των αριστούχων και αυξάνονται τα ποσοστά στις χαμηλές ζώνες της βαθμολογίας.

  • Μείωση των αριστούχων σε ποσοστά κάτω από 20%.
  • Το 40% θα βρεθεί στις κλίμακες 12-17,9.
  • Πάνω από 25% με βαθμολογία κάτω από τη βάση.

7. ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΓΕΝ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Τα θέματα ήταν δυσκολότερα συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά και δημιουργούν ασφαλώς μια τάση πτωτική στις βάσεις του 1ου και του 3ου Επιστημονικού Πεδίου. Η Βιολογία επιλέγεται από τους μισούς και πλέον υποψηφίους όλων των κατευθύνσεων και επηρεάζει ως ένα από τα έξι μαθήματα την κίνηση των βάσεων σε όλα τα επιστημονικά πεδία (περίπου 48.806 υποψήφιοι σε σύνολο 90.593 ή ποσοστό 53,9% το 2010, είχε επιλέξει να διαγωνισθεί στο μάθημα της Βιολογίας). Το θετικό για τους υποψηφίους είναι ότι υπήρχε διαβάθμιση δυσκολίας, τέτοια που θα επιτρέψει και την κλιμάκωση των βαθμολογιών.

  • Μείωση των αριστούχων. Περίπου 1 στους 5 υποψηφίους με βαθμολογία «άριστα».
  • Οι 4 στους 10 υποψηφίους θα έχουν μεσαίες βαθμολογίες από 12 -16,5.
  • Το 40% των υποψηφίων αναμένεται να βρεθεί κάτω από τη βάση.

8. ΑΡΧΑΙΑ ΘΕΩΡ. ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
Ως τα δυσκολότερα θέματα των τελευταίων ετών χαρακτηρίζονται τα θέματα που μπήκαν στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών. Ηταν αρκετά απαιτητικά και οι υποψήφιοι ζορίστηκαν πολύ με το άγνωστο κείμενο. Κάθε μέρα Πανελλαδικών που περνά, σκορπίζει τον τρόμο, σε όλους αυτούς που ήλπιζαν ότι και με έναν πιο μικρό βαθμό θα έμπαιναν σε μια καλή σχολή.

Οι βαθμολογίες κάτω από τη βάση φαίνεται να αυξάνονται, αλλά ακόμη δεν έχουμε στο μάθημα αυτό ακριβές δείγμα γραπτών που να μας επιτρέπει καλύτερη πρόβλεψη.

9. ΦΥΣΙΚΗ ΘΕΤ.-ΤΕΧΝ. ΚΑΤΕΥΘ.
Σε πολύ δύσκολα θέματα διαγωνίστηκαν και οι υποψήφιοι της θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης στη Φυσική. Αρκετά ζητήματα, πολύ απαιτητικά που απευθυνόταν μόνο σε καλά προετοιμασμένους υποψηφίους. Κι εδώ το άριστα, τα παιδιά θα το αναζητούν... με το φανάρι, ενώ δυστυχώς τα γραπτά που θα βαθμολογηθούν κάτω από 10, θα είναι πολύ περισσότερα από πέρσι.

Πηγή: kathimerini.gr

Με έναν προσωπικό κωδικό πρόσβασης στην ηλεκτρονική σελίδα του υπουργείου Παιδείας θα μπορεί από φέτος κάθε υποψήφιος για τα ΑΕΙ να κάνει στο ηλεκτρονικό μηχανογραφικό του δελτίο όσους συνδυασμούς σχολών επιθυμεί γράφει η Καθημερινή του Σαββάτου. Μετά την ολοκλήρωση των εξετάσεων, οι υποψήφιοι θα μπορούν να πειραματιστούν με τους συνδυασμούς στο μηχανογραφικό δελτίο, ενώ θα οριστικοποιήσουν τις επιλογές τους έως τα τέλη Ιουνίου, δηλαδή λίγες ημέρες μετά την ανακοίνωση των βαθμών. Το νέο σύστημα θα ισχύσει από φέτος, και όπως παρουσιάζει σήμερα η «Κ», κάθε υποψήφιος μέσα από οκτώ προσεκτικά ηλεκτρονικά βήματα θα συμπληρώνει το μηχανογραφικό του δελτίο.

Ειδικότερα, οι περίπου 116.000 υποψήφιοι που θα διεκδικήσουν μία από τις 74.440 θέσεις στα ΑΕΙ (άλλες 3.000 θα δοθούν σε σχολές στρατιωτικές, της αστυνομίας και του εμπορικού ναυτικού) θα πρέπει να συνδυάσουν τα όνειρά τους για συγκεκριμένες σπουδές με την ανάγκη να σπουδάσουν σε σχολή της περιοχής τους, ώστε να αποφύγουν τα έξοδα της «μετανάστευσης», που υπολογίζονται σε 10.000 ευρώ ετησίως. Ο γρίφος είναι ακόμη μεγαλύτερος για τους υποψηφίους των ειδικών κατηγοριών (παιδιά τρίτεκνων ή πολύτεκνων οικογενειών, ορφανοί κ. ά.), οι οποίοι πλέον δεν θα παίρνουν απευθείας μετεγγραφή σε σχολή της πόλης τους αλλά, μέσω της συμπλήρωσης του μηχανογραφικού δελτίου, θα διεκδικήσουν αρχικά μία θέση από τις 66.400 που θα δοθούν στη γενική κατηγορία υποψηφίων και κατόπιν μία από τις 8.040 θέσεις που δίνονται στις ειδικές κατηγορίες. «Αλλάζει τελείως η λογική συμπλήρωσης του μηχανογραφικού δελτίου για τους έως πέρυσι δικαιούχους μετεγγραφής. Όσοι δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να σπουδάσουν σε άλλη πόλη πρέπει να δηλώσουν αποκλειστικά σχολές της πόλης τους. Η σωστή ενημέρωση είναι σημαντική για να αποφευχθούν λάθη, όπως πέρυσι, που οδήγησαν τις βάσεις κάτω από 1.000 μόρια», ανέφερε στην «Κ» ο εκπαιδευτικός-ερευνητής κ. Στράτος Στρατηγάκης. Ειδικότερα, το ηλεκτρονικό σύστημα υποβολής μηχανογραφικού θα είναι διαθέσιμο στην ιστοσελίδα http: //exams.minedu.gov.gr. Για τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου, απαιτούνται οκτώ βήματα, όπως παρουσιάζονται στο σχετικό εγχειρίδιο. Συγκεκριμένα:

- Κάθε υποψήφιος για να μπει στο σύστημα θα χρησιμοποιεί τον Αριθμό Εξετάσεων που έχει ήδη.

- Στο σύστημα θα μπορεί να βλέπει τις σχολές και να κάνει όσους συνδυασμούς επιθυμεί.

- Μετά το τέλος της διαδικασίας, το σύστημα θα επιστρέφει στον υποψήφιο έναν Κωδικό Δελτίου για το ηλεκτρονικό μηχανογραφικό δελτίο που κατέθεσε. Με τη χρήση του κωδικού, ο υποψήφιος μπορεί να μπει στο σύστημα και να διορθώσει το μηχανογραφικό.

- Ο υποψήφιος έχει τη δυνατότητα συμπλήρωσης περισσότερων του ενός δελτίων, με την ίδια διαδικασία. Για κάθε δελτίο, το σύστημα θα δίνει στον υποψήφιο τον σχετικό ξεχωριστό κωδικό.

- Τελικά ο υποψήφιος θα επιλέξει ένα μηχανογραφικό δελτίο από όσα έχει συμπληρώσει και θα πάει στο σχολείο του για να υποβάλει το οριστικό μηχανογραφικό.

- Με τη χρήση του κωδικού, ο διευθυντής του σχολείου θα μπορεί να εντοπίσει το καταχωρισμένο μηχανογραφικό δελτίο και με τη συγκατάθεσή του υποψηφίου, θα προχωρεί τη διαδικασία.

- Ακόμη και σε αυτή τη φάση, ο υποψήφιος θα μπορεί να κάνει αλλαγές. Όμως, με την οριστική υποβολή, το δελτίο «κλειδώνει» και κανείς δεν μπορεί να κάνει αλλαγές.

- Το τελικό μηχανογραφικό καταχωρίζεται ηλεκτρονικά στην κεντρική υπηρεσία του υπ. Παιδείας. Εάν ο υποψήφιος έχει καταχωρίσει περισσότερα του ενός δελτία, μετά την οριστική υποβολή αυτά σβήνονται από την κεντρική ηλεκτρονική βάση.

 Πηγή: www.hagitegas.gr

Προσοχή! Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο neo-xylokastro.gr . Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας. Αναλυτικές οδηγίες μπορείτε να δείτε στους όρους χρήσης.

Αποδέχομαι τα cookies από αυτόν τον ιστότοπο.