Νέα

panelladikes-statistika-ton-bathmologion-ton-upopsifion

Ανακοινώθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας τα στατιστικά των βαθμολογιών των υποψηφίων. Μπορούμε να αποκτήσουμε μια πρώτη εικόνα των επιδόσεων στις εξετάσεις. Δεν μπορούμε ακόμη να έχουμε σαφή εικόνα γιατί λείπουν τα στοιχεία για το πόσα μόρια συγκεντρώνουν οι υποψήφιοι. Το στοιχείο αυτό είναι απαραίτητο για την εκτίμηση των βάσεων. Μόνο με τους βαθμούς δεν μπορούμε να έχουμε σοβαρή εκτίμηση γιατί δεν γνωρίζουμε αν ένας υποψήφιος που έγραψε 20 φυσική έγραψε 20 και στη βιολογία.

Το εντυπωσιακό στοιχείο είναι η μείωση των αριστούχων. Στις Ανθρωπιστικές Σπουδές στα 4 από τα 6 μαθήματα έχουμε λιγότερους αριστούχους (πάνω από 18) από πέρυσι. Στις θετικές σπουδές και στις σπουδές οικονομίας και πληροφορικής στα 5 από τα 6 μαθήματα έχουμε λιγότερους αριστούχους. Μόνο στην Νεοελληνική γλώσσα έχουμε λίγο περισσότερους αριστούχους, όπως βλέπουμε στους πίνακες. Η μείωση του αριθμού των αριστούχων θα φρενάρει την έντονα ανοδική πορεία που θα είχαν οι βάσεις λόγω της μείωσης των θέσεων στις περιζήτητες σχολές όπως οι Νομικές, τα Πολυτεχνεία και οι Επιστήμες Υγείας και σε κάποιες από αυτές θα έχουμε μείωση των βάσεων.

Πανελλαδικές: Στατιστικά των βαθμολογιών των υποψηφίων
1ο πεδίο

Η μείωση των θέσεων στις Νομικές αναμένουμε να ανεβάσει λίγο τις βάσεις τους. Στις μεσαίες σχολές έχουμε αύξηση των θέσεων, αλλά αύξηση και των υποψηφίων. Αυτό σε συνδυασμό με τις ελαφρά καλύτερες επιδόσεις μπορεί να δημιουργήσει μια ανοδική τάση, που, όμως, θα είναι πολύ μικρή.

2ο πεδίο

Οι υποψήφιοι έγραψαν χειρότερα στα Μαθηματικά, τη Φυσική, τη Χημεία και τη Βιολογία. Η μείωση του αριθμού των αριστούχων αναμένουμε να ρίξουν τις βάσεις αρκετά.

3ο πεδίο

Η μεγάλη μείωση των θέσεων στις Ιατρικές, Οδοντιατρικές και Φαρμακευτικές σχολές εξισορροπείται από τις χαμηλότερες επιδόσεις, έτσι αναμένουμε σταθερότητα σ’ αυτές τις σχολές, ίσως και ελαφρά άνοδο.

4ο πεδίο

Έχουμε μεγάλη αύξηση του αριθμού των υποψηφίων σ’ αυτό το πεδίο. Η αυξημένη ζήτηση αναμένεται να εκτοξεύσει τις βάσεις ίσως και περισσότερο από 1500 μόρια και να επανέλθουν σε φυσιολογικά επίπεδα μετά την περσινή τους κατρακύλα.

5ο πεδίο

Η μεγάλη αποτυχία στα μαθηματικά, αλλά και στις αρχές οικονομικής θεωρίας αναμένουμε να γκρεμίσουν τις βάσεις και να εισαχθούν στις σχολές του 5ου πεδίου υποψήφιοι που έγραψαν κάτω από τη βάση στα Μαθηματικά.

Του Στράτου Στρατηγάκη

Νέα

Από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι οι διαδικασίες για την υποβολή των Μηχανογραφικών Δελτίων (Μ.Δ.) 2017 ξεκινούν από την Τετάρτη 21-6-2017 και ολοκληρώνονται την Παρασκευή  14-7-2017.

Πιο συγκεκριμένα οι υποψήφιοι που ενδιαφέρονται να υποβάλουν Μ.Δ. θα απευθυνθούν στο Λύκειό τους από την Τετάρτη 21 Ιουνίου και μετά για να αποκτήσουν προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password). Με αυτόν τον προσωπικό κωδικό θα μπορούν να επισκέπτονται την ηλεκτρονική διεύθυνση http://exams.it.minedu.gov.gr, να μελετούν το Μ.Δ. και σε πρώτο στάδιο να κάνουν κάποιες προσωρινές προτιμήσεις (Προσωρινή Αποθήκευση).

Μετά την ολοκλήρωση της ανακοίνωσης των βαθμών των ΓΕΛ ή των ΕΠΑΛ αντίστοιχα, όλοι οι υποψήφιοι στην ίδια ηλεκτρονική διεύθυνση θα πρέπει να κλειδώσουν το τελικό τους μηχανογραφικό (επιλέγοντας ΟΡΙΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ) ως και την Παρασκευή 14-7-2017. Μετά την οριστικοποίηση, το μηχανογραφικό  καταχωρίζεται στη βάση του Υπουργείου Παιδείας και καμία τροποποίηση από τους υποψηφίους δεν είναι πλέον δυνατή, χωρίς τη μεσολάβηση της σχολικής μονάδας. Προτείνεται οι υποψήφιοι να εκτυπώσουν ή/και να αποθηκεύσουν στον υπολογιστή τους το οριστικοποιημένο μηχανογραφικό (που θα έχει αποκτήσει αυτόματα και αριθμό πρωτοκόλλου), ώστε ανά πάσα στιγμή να μπορούν να δουν τις τελικές προτιμήσεις τους.

Υπενθυμίζεται ότι η προθεσμία είναι αποκλειστική και μετά την παρέλευσή της κανένας υποψήφιος δεν θα μπορεί να οριστικοποιήσει το μηχανογραφικό δελτίο.

ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Α. Μηχανογραφικό δελτίο μπορούν να υποβάλουν:

- όσοι συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ του 2017, και εφόσον κατέχουν ή αποκτούν απολυτήριο (οι υποψήφιοι ΓΕΛ) και απολυτήριο και πτυχίο (οι υποψήφιοι ΕΠΑΛ).

- όσοι απόφοιτοι συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις των ημερησίων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ τα έτη 2015 ή 2016, διεκδικώντας φέτος το 10% των θέσεων εισακτέων, χωρίς νέα εξέταση. Όσοι απόφοιτοι είναι υποψήφιοι για το 10%, συμμετέχουν στη διαδικασία επιλογής με τα μόρια που είχαν επιτύχει στην τελευταία τους εξέταση. Οι υποψήφιοι αυτοί δεν έχουν τη δυνατότητα ή δικαίωμα να εξεταστούν ξανά σε ειδικό μάθημα ή στα αγωνίσματα για τα ΤΕΦΑΑ, αλλά συνυπολογίζονται τα μόρια που είχαν επιτύχει στην τελευταία τους εξέταση.

Β. Για οποιαδήποτε πληροφορία, υποστήριξη, ακόμα και χρήση υπολογιστή που τυχόν δεν διαθέτουν, οι υποψήφιοι θα απευθύνονται στα Λύκειά τους.

Γ. Εφιστάται η προσοχή σε όλους τους υποψηφίους για την εμπρόθεσμη υποβολή και οριστικοποίηση του μηχανογραφικού δελτίου, γιατί αλλιώς θα αποκλειστούν από την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για φέτος.

 Δ. Υπενθυμίζεται ότι οι υποψήφιοι που παραπέμπονται στις επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου, καταθέτουν μηχανογραφικό με τις προτιμήσεις τους, μαζί με τους υποψηφίους (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) της τακτικής εξεταστικής περιόδου, δηλαδή την ίδια περίοδο 21 Ιουνίου με 14 Ιουλίου 2017.

Ε. Με την ευκαιρία υπενθυμίζεται ότι ως προθεσμία διεξαγωγής Υγειονομικής Εξέτασης και Πρακτικής Δοκιμασίας των υποψηφίων (αγωνίσματα) για εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ) έχει οριστεί το διάστημα από την Τρίτη 20-6-2017 μέχρι και την Παρασκευή 30-6-2017.

Νέα

ktirio-tis-prutaneias-tou-ekpa-panepistimio-athinon

Νέο υπόμνημα για τη μέση εκπαίδευση δημοσίευσε η επιτροπή υπό τον κ. Λιάκο. Τα πράγματα τώρα λέγονται πιο καθαρά απ' ότι την προηγούμενη φορά και καθώς περιγράφεται η νέα αλλαγή στη μέση εκπαίδευση, φαίνονται τα προβλήματα, τα αδιέξοδα και οι προτεινόμενες λύσεις. Η κατάργηση των πανελληνίων εξετάσεων, που αποτέλεσε το κεντρικό σημείο του προηγούμενου πορίσματος αποδεικνύεται πυροτέχνημα.

Αρχικά να τονίσουμε ότι η υλοποίηση αυτού του υπομνήματος δεν μπορεί να αφορά στα παιδιά που φοιτούν τώρα στο λύκειο, λόγω στενότητας χρόνου. Συνεπώς δεν πρέπει να πανικοβάλλονται οι μαθητές που φοιτούν σήμερα στο λύκειο για τις επερχόμενες αλλαγές. Μάλλον δεν τους αφορούν, αν και στην Ελλάδα που ζούμε κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος για τίποτα.

Η επιτροπή εισηγείται το τετραετές γυμνάσιο και το διετές λύκειο. Αναγνωρίζει ότι αυτό είναι πολύ δύσκολο να υλοποιηθεί, γιατί χρειάζονται χρήματα και χρήματα δεν υπάρχουν, όπως όλοι γνωρίζουμε. Το πιο πιθανό είναι να πάμε σε ένα εξαρχής «κουτσούρεμα» της πρότασης με τη διατήρηση του τριετούς κύκλου σε κάθε βαθμίδα.

Ας δούμε, όμως, την πρόταση, όπως διατυπώθηκε. Στο τέλος της Δ' Γυμνασίου (σημερινής Α' Λυκείου) οι μαθητές δίνουν απολυτήριες εξετάσεις με μέρος των θεμάτων να τίθεται από την τράπεζα θεμάτων, που με βάση την πρόταση θα είναι κάτι πολύ καλύτερο από την τράπεζα που λειτούργησε επί υπουργίας του κ. Αρβανιτόπουλου.

Όσοι πάρουν το απολυτήριο του Γυμνασίου θα έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση και θα μπορούν να εγγραφούν στον ένα από τους δύο τύπους λυκείου, το γενικό ή το επαγγελματικό. Είναι προς διερεύνηση, αναφέρει το υπόμνημα, αν θα μπορούν να εγγραφούν μόνο σύμφωνα με την επιθυμία τους, αλλά και με βάση άλλα κριτήρια που θα ανακοινωθούν εν καιρώ. Ο σκοπός είναι να υπάρχει κάποιο βαθμολογικό όριο (;), κάποιο τέλος πάντων «φρένο», που δεν θα επιτρέψει στους αδύνατους μαθητές να εγγραφούν στο γενικό λύκειο, ρίχνοντας το επίπεδό του.

Το Εθνικό Απολυτήριο

Οι μαθητές, σύμφωνα με την πρόταση, θα διδάσκονται μόνο οκτώ μαθήματα στην Α' και Β' Λυκείου -οι οποίες είναι οι μοναδικές τάξεις του Λυκείου-, που θα είναι η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, τα Αγγλικά, η μελέτη η Φυσική Αγωγή και τέσσερα μαθήματα, ένα από κάθε ομάδα.

Μερικά από αυτά θα είναι σε υψηλό επίπεδο και θα είναι προαπαιτούμενα για την εισαγωγή σε κάποιες από τις Ανώτατες Σχολές. Στο τέλος της Α' Λυκείου θα εξετάζονται σε θέματα που εν μέρει θα προκύπτουν από την τράπεζα θεμάτων και από τους διδάσκοντες καθηγητές. Στο τέλος της Β' τάξης, προκειμένου να αποκτήσουν οι μαθητές το απολυτήριο του λυκείου θα εξετάζονται σε πρώτη φάση σε κοινά θέματα σε όλη την Ελλάδα, με θεωρούμενη γνωστή την ύλη και των δύο τάξεων της Β' Λυκείου. Στο μέλλον θα εξετάζονται μέσω θεμάτων που θα προκύπτουν από τράπεζα θεμάτων.

Το απολυτήριο λυκείου δεν θα το αποκτούν όλοι οι μαθητές. Αυτό σημαίνει ότι οι εξετάσεις θα είναι απαιτητικές. Όσοι δεν αποκτήσουν το απολυτήριο λυκείου θα παίρνουν πιστοποιητικό σπουδών. Προβλέπεται ακόμη η προσαρμογή του προφορικού βαθμού στο γραπτό με απόκλιση μέχρι τριών μονάδων.

Ο τελικός βαθμός κάθε μαθήματος θα προκύπτει κατά 66% από το γραπτό βαθμό των πανελληνίων εξετάσεων, κατά 11% από τον -προσαρμοσμένο στο γραπτό των πανελληνίων- προφορικό βαθμό και των δύο ετών, κατά άλλο ένα 11% από τον μέσο όρο των δύο γραπτών εργασιών που θα εκπονούν οι μαθητές, μία σε κάθε τάξη του λυκείου. Ένας αριθμός των εργασιών θα επαναξιολογείται κεντρικά, ώστε να μην έχουν όλοι οι μαθητές 20.

Το τελευταίο 11% θα προκύπτει από το γραπτό βαθμό (σε θέματα και τράπεζας θεμάτων) της Α' τάξης. Ο βαθμός των μαθημάτων που θα έχει διδαχθεί και εξεταστεί ο μαθητής σε υψηλό επίπεδο θα προσμετράται με επιπλέον συντελεστή στον υπολογισμό του βαθμού του απολυτηρίου. Αυτό σας φαίνεται ως κατάργηση των πανελληνίων; Τυπικά ναι, καταργούνται οι πανελλήνιες εξετάσεις για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και καθιερώνονται οι πανελλήνιες εξετάσεις για την απόκτηση του εθνικού απολυτηρίου. Πιστεύω ότι μοιάζει, σε πολλά σημεία, με το σύστημα του αείμνηστου κ. Αρσένη.

Η εισαγωγή στα ΑΕΙ

Τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ ορίζουν τον αριθμό των φοιτητών που θα δεχθούν. Είναι υποχρεωμένα να προσμετρούν τουλάχιστον κατά 80% το βαθμό του Εθνικού Απολυτηρίου. Αυτό σημαίνει ότι οι υψηλόβαθμες σχολές θα μπορούν, σύμφωνα με το υπόμνημα, να το προσμετρούν μέχρι και κατά 99%.

Το υπόλοιπο 20%, αν το χρησιμοποιήσουν οι σχολές, θα μπορεί να είναι η εξέταση σε κάποιο ειδικό μάθημα, αγωνίσματα, γλωσσομάθεια του υποψηφίου και ότι άλλο αποφασίσει κάθε σχολή. Είναι προφανές ότι η εισαγωγή στις περιζήτητες σχολές θα είναι και πάλι δύσκολη και θα κάνει τους μαθητές να κυνηγούν την υψηλή βαθμολογία σε πολλά μαθήματα για δύο χρόνια.

Είναι εφικτό να υλοποιηθεί αυτό το σύστημα; Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι απαιτείται μεγάλη προσαρμογή στα κτήρια, που δεν έχουν σχεδίαση για τετραετές γυμνάσιο και διετές λύκειο. Ακόμη, τα μαθήματα που επιλέγουν οι μαθητές -ένα από κάθε μία από τις τέσσερις ομάδες- απαιτούν πολλά διαφορετικά τμήματα, πράγμα που ανεβάζει το κόστος πάρα πολύ.

Γι' αυτό προτείνει το υπόμνημα να γίνουν μαζικές συγχωνεύσεις λυκείων και όπου δεν επαρκούν οι μαθητές για τη δημιουργία κάποιου τμήματος, να το παρακολουθούν οι μαθητές σε άλλο σχολείο που θα προσφέρεται. Πόσοι μαθητές θα μετακινούνται και πώς σε άλλο σχολείο για να παρακολουθούν ένα μάθημα που δεν προσφέρεται στο σχολείο τους δεν γνωρίζουμε, αλλά είναι γνωστή η τακτική του υπουργείου Παιδείας, που χρόνια τώρα σαμποτάρει τις επιλογές μαθημάτων: Ανακοινώνονται στους μαθητές ότι τα μαθήματα επιλογής είναι τέσσερα, για παράδειγμα, αλλά έχουμε καθηγητές για τα δύο από αυτά, οπότε θα διαλέξετε από αυτά τα δύο αναγκαστικά το ένα.

Η σχέση της νέας δομής της εκπαίδευσης με τις επιταγές του ΟΟΣΑ, όπως εκφράστηκαν στην έκθεση του 2011, είναι πολύ μεγάλη. Έλεγε η έκθεση, μεταξύ άλλων:

 

  • Δεν πρέπει να υπάρχει λύκειο με λιγότερους από 250 μαθητές.
  • Η απόκτηση του απολυτηρίου λυκείου πρέπει να γίνεται μέσω μιας μορφής εξωτερικής αξιολόγησης και ο ΟΟΣΑ πρότεινε τη δημιουργία μιας τράπεζας θεμάτων, γιατί είναι ο φθηνότερος τρόπος εξωτερικής αξιολόγησης.
  • Οι καθηγητές πρέπει να κρίνονται από τις επιδόσεις των μαθητών τους.

 

Αφού τηρούνται οι βασικές αρχές του ΟΟΣΑ, που βάσει του μνημονίου έχουμε την υποχρέωση να εφαρμόσουμε στην εκπαίδευση, λογικά θα εφαρμοστεί το νέο σύστημα που περιγράφει το υπόμνημα, κουτσουρεμένο, φυσικά, ως προς το τετραετές γυμνάσιο και το διετές λύκειο και τον αριθμό των προσφερόμενων μαθημάτων επιλογής, προσφέροντας ένα φθηνό τρόπο να εφαρμοστούν οι οδηγίες του ΟΟΣΑ στην εκπαίδευση.

Ας ελπίσουμε ότι θα γίνει κάτι καλύτερο γιατί η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο. Να τονίσουμε ότι ο χρόνος σχεδίασης και υλοποίησης είναι αντιστρόφως ανάλογος της πιθανότητας επιτυχίας του εγχειρήματος.

Του Στράτου Στρατηγάκη
Mαθηματικού - ερευνητή

Νέα

Eurokinissi/ΜΠΟΛΑΡΗ ΤΑΤΙΑΝΑ

86 τμήματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ιδρύθηκαν στην Ελλάδα τη δεκαετία του 2000, με χρηματοδότηση κυρίως της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για να επιτευχθεί η διεύρυνση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στη χώρα μας. Επικράτησε η άποψη κάθε πόλη και Πανεπιστημιακό τμήμα και κάθε κωμόπολη και τμήμα ΤΕΙ. Ανάμεσά στα συνολικά 91 νέα τμήματα που ιδρύθηκαν από το 1996, όπως βλέπουμε στον πίνακα, και δύο τμήματα με αντικείμενο τον Τουρισμό. Το τμήμα Τουριστικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και το τμήμα Οικονομικής και Διοίκησης Τουρισμού στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου στη Χίο.

Τα περισσότερα νέα τμήματα ιδρύθηκαν και λειτούργησαν άμεσα. Και μετά ήρθε το σχέδιο Αθηνά, που υλοποίησε ο κ. Αρβανιτόπουλος, φέρνοντας συγχωνεύσεις και καταργήσεις Τμημάτων και Πανεπιστημίων και ΤΕΙ. Δεν πρόλαβαν, όμως, να λειτουργήσουν όλα τα τμήματα. Τα δύο τμήματα τουρισμού, που ιδρύθηκαν επί υπουργίας κ. Στυλιανίδη, καταργήθηκαν με το σχέδιο Αθηνά, πριν δεχθούν τους πρώτους φοιτητές τους. Έτσι η τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα περιλαμβάνει στον τομέα του τουρισμού τα ΤΕΙ Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας και τις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης. Δεν υπάρχει κανένα τμήμα Πανεπιστημίου με αντικείμενο τον Τουρισμό.

Το ερώτημα είναι αν είναι απαραίτητη η ίδρυση τμημάτων Τουρισμού στα Πανεπιστήμιά μας. Και από δω ξεκινά το ταξίδι στο παράλογο. Τόσα χρόνια ακούμε πομπώδεις φράσεις για τη βαριά μας βιομηχανία τον τουρισμό, την ανάπτυξη του ιατρικού τουρισμού, την ανάπτυξη του θρησκευτικού τουρισμού και πολλά άλλα.

Πράγματι ο τουρισμός φέρνει χρήμα στη χώρα μας. Πράγματι έχοντας τους περισσότερους γιατρούς στον κόσμο μπορούμε αντί να τους διώχνουμε για να βρουν δουλειά στο εξωτερικό, να φέρνουμε εδώ τους ασθενείς, που θα επωφελούνταν και από το ήπιο κλίμα που βοηθά στην ανάρρωση. Πράγματι έχουμε εντυπωσιακά και μοναδικά θρησκευτικά μνημεία, όπως το Άγιο Όρος και τα Μετέωρα. Μπορούμε να επεκτείνουμε την τουριστική σεζόν για να έχουμε δουλειά περισσότερους μήνες το χρόνο. Όλα αυτά είναι γνωστά και πολλοί πολιτικοί τα έχουν εξαγγείλει, πολλές φορές, χωρίς φυσικά το παραμικρό αποτέλεσμα.

 
 

Το πρόβλημα του λαού μας είναι ο σχεδιασμός. Ειδικότητά  μας η άρπα κόλα. Για να υλοποιηθούν τα παραπάνω ωραία σχέδια για τον τουρισμό και πολλά άλλα που μπορεί να προκύψουν και να φύγουμε από το μοντέλο τουρισμού επιπέδου rent rooms για να αυξήσουμε τα έσοδά μας και να μη γκρινιάζουμε συνεχώς ότι μαζεύουμε τους μπατιροτουρίστες πρέπει κάποιος να σχεδιάσει τον τρόπο να τα πετύχουμε όλα αυτά. Χρειαζόμαστε, λοιπόν, ανθρώπους να σχεδιάσουν πώς θα αναπτύξουμε τον ιατρικό τουρισμό, για παράδειγμα, και στελέχη για να υλοποιήσουν το σχέδιο. Χρειαζόμαστε δηλαδή τα τμήματα Τουρισμού που κατάργησε πριν λειτουργήσουν ο κ. Αρβανιτόπουλος. Αυτό ακριβώς ζητά η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Αιγαίου: Να επανιδρυθεί το τμήμα Οικονομικής και Διοίκησης Τουρισμού. Χρειάζεται περαιτέρω συζήτηση το θέμα της επανίδρυσης των τμημάτων Τουρισμού; Αν το κάνουμε τώρα και βάλουμε στόχο την ανάπτυξη του ιατρικού τουρισμού, μπορεί σε μια δεκαετία να το πετύχουμε. Διαφορετικά θα μείνουμε στα λόγια.

Του Στράτου Στρατηγάκη

Νέα

EGGRAFES

Την πρώτη εβδομάδα του Οκτώβρη θα ξεκινήσουν, σύμφωνα με πληροφορίες, οι αιτήσεις των φοιτητών για την μετεγγραφή τους από ΑΕΙ σε ΑΕΙ, ενώ για την κατ εξαίρεση μετεγγραφή η αρμόδια Επιτροπή του υπ. Παιδείας θα δεχθεί αιτήματα από 1-31 Οκτωβρίου.
Όπως ήδη έχει ανακοινωθεί από το υπουργείο Παιδείας:

-Οι πρωτοετείς φοιτητές, μετά την ηλεκτρονική εγγραφή τους, εφόσον επιθυμούν την υποβολή αίτησης μετεγγραφής κατά το ακαδ. έτος 2016-2017, καλούνται να προσέλθουν στις Γραμματείες των Σχολών ή Τμημάτων, και με την επίδειξη της αστυνομικής ταυτότητας ή του διαβατηρίου τους, προκειμένου να γίνει η ταυτοπροσωπία τους, να παραλάβουν κατά προτεραιότητα κωδικούς πρόσβασης στις ακαδημαϊκές υπηρεσίες, που απαιτούνται για την υποβολή αίτησης μετεγγραφής.
-Για εξαιρετικούς λόγους, που καθιστούν αδύνατη την αυτοπρόσωπη παρουσία, ο φοιτητής αποστέλλει αίτηση στη Γραμματεία της Σχολής ή του Τμήματος με θεώρηση ως προς τη γνησιότητα της υπογραφής του από τα ΚΕΠ ή άλλη δημόσια αρχή και αντίγραφο της αστυνομικής ταυτότητάς του, για την κατά προτεραιότητα χορήγηση κωδικών πρόσβασης, λόγω συμμετοχής στη διαδικασία των μετεγγραφών του ακαδημαϊκού έτους 2016-2017.

Οι διαδικασίες
Η διαδικασία των μετεγγραφών θα παραμείνει ως έχει και δεν θα υπάρξει καμία αλλαγή, ως προς τα κριτήρια, για το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017.