Νέα

Το νέο εξεταστικό σύστημα θα αφεθεί για την επόμενη κυβέρνηση, ενώ οι σημερινοί μαθητές της Α’ Λυκείου θα δώσουν εξετάσεις με το ισχύον σύστημα. Στη Β’ Λυκείου οι αλλαγές που θα γίνουν την ερχόμενη χρονιά περιορίζονται στην εισαγωγή των πρότζεκτς (ερευνητικές εργασίες) που λειτούργησαν πιλοτικά εφέτος στην Α’ Λυκείου. Ακόμη στα μαθήματα επιλογής στην Β’ Λυκείου προστίθενται οι Αρχές Οικονομίας και η Πολιτική και Δίκαιο.

Για το νομοσχέδιο του νέου λυκείου που δεν ψηφίστηκε ο κ. Μπαμπινιώτης σχολίασε ότι «ήταν ένα ώριμο νομοθέτημα. αφορούσε την ουσία, την οποία ποτέ δεν συζητάμε, που είναι το να αναπνεύσει το σχολείο και να αλλάξει το απάνθρωπο αυτό εξεταστικό σύστημα».

Οσον αφορά τις επίμαχες τροπολογίες για τα ιδιωτικά σχολεία, οι οποίες σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς διευκολύνουν τις απολύσεις, ο κ. Μπαμπινιώτης είπε ότι τις βρήκε έτοιμες από την προηγούμενη ηγεσία, κάτι που επιβεβαίωσαν ο κ. Αρβανιτόπουλος και η κυρία Χριστοφιλοπούλου. «Δεν έβαλα ούτε μια λέξη παραπάνω» δήλωσε και αναφερόμενος στις καταγγελίες της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών ότι εξυπηρετούνται συμφέροντα ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων απάντησε: «Το να διαστρεβλώνει κανείς τα πράγματα αποτελεί παλιά και ξεπερασμένη μέθοδο».

Στα ίδια ακριβώς επίπεδα με πέρυσι θα κινηθεί ο αριθμός των εισακτέων εφέτος σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ και δεν θα υπάρξει καμιά μείωση του αριθμού τους. «Κάτι τέτοιο σε περίοδο κρίσης είναι λάθος», είπε ο κ. Μπαμπινιώτης.

Πηγή: hagitegas.gr

Νέα

Σχεδόν 2.000 έγγραφα διαθέσιμα σε πρώτη φάση

Ομοίωμα του Αϊνστάιν κοσμεί την είσοδο του τμήματος που φυλάσσονται τα αρχεία του διάσημου νομπελίστα φυσικού στο Εβραϊκό Πανεπιστήμιο της Ιερουσαλήμ.

Το πλήρες αρχείο του Αλμπερτ Αϊνστάιν, το οποίο περιλαμβάνει την άγνωστη έως τώρα προσωπική αλληλογραφία του καθώς και τα χειρόγραφα επιστημονικά σημειωματάριά του – όπου, μεταξύ άλλων, βρίσκεται για πρώτη φορά καταγραμμένη η πιο διάσημη εξίσωση στην ιστορία της ανθρωπότητας (E=mc²) –, άρχισε να «ανεβαίνει» στο διαδίκτυο από το Εβραϊκό Πανεπιστήμιο της Ιερουσαλήμ που έχει όλο το αρχείο (http://www.alberteinstein.info/) πλέον στην ιδιοκτησία του.

Ετσι όλοι οι χρήστες, ειδικοί και μη, θα μπορούν να ικανοποιήσουν την περιέργειά τους.

Σε πρώτη φάση είναι διαθέσιμα online γύρω στα 2.000 έγγραφα και θα ακολουθήσουν τα υπόλοιπα στη συνέχεια, όπως έγινε γνωστό από το Πανεπιστήμιο, σύμφωνα με τις βρετανικές «Guardian» και «Daily Mail».

Τα κείμενα και τα λοιπά προσωπικά αντικείμενα, όπως ταχυδρομικές κάρτες, του διάσημου νομπελίστα γερμανοεβραίου φυσικού, βρίσκονταν έως τώρα επιμελώς φυλαγμένα σε χρηματοκιβώτια.

Το πανεπιστήμιο τα φωτογράφισε ψηφιακά σε υψηλή ανάλυση και πλέον τα «ανεβάζει» στο Ίντερνετ, δίνοντας τη δυνατότητα στους ενδιαφερόμενους να διαμορφώσουν μια πιο ολοκληρωμένη άποψη για την προσωπικότητα και το έργο του ανθρώπου που σφράγισε την επιστήμη του 20ού αιώνα με τη θεωρία της σχετικότητας.

Μόνο 900 εικόνες των χειρογράφων του και ένας ημιτελής κατάλογος με το μισό περιεχόμενου του αρχείου είχε δημοσιοποιηθεί το 2003. Τώρα, χάρη σε μια χορηγία του βρετανικού Ιδρύματος Πολόνσκι, που είχε κάνει μια ανάλογη ψηφιοποίηση στα χειρόγραφα του Ισαάκ Νεύτωνα, και τα 80.000 αντικείμενα της συλλογής του Αϊνστάιν έχουν πλέον καταγραφεί και ταξινομηθεί σε ένα πλήρη online κατάλογο.

Η ανανεωμένη ιστοσελίδα του πανεπιστημίου για τον Αϊνστάιν περιέχει πλέον τον κατάλογο του πλήρους αρχείου και δίνει την ευκαιρία στους ερευνητές να αναζητήσουν αντικείμενα που μέχρι σήμερα δεν ήξεραν καν ότι υπάρχουν.

«Η γνώση δεν έχει να κάνει με την απόκρυψη, αλλά με τη διαφάνεια» δήλωσε ο πρόεδρος του Εβραϊκού Πανεπιστημίου, Μεναχέμ Μπεν Σασόν.

Ο Αϊνστάιν είχε βοηθήσει στην ίδρυση του Εβραϊκού Πανεπιστημίου το 1925 και κληροδότησε σε αυτό το αρχείο του – καθώς και τα δικαιώματα χρήσης της εικόνας του – μετά τον θάνατό του το 1955.

Το εμπλουτισμένο ηλεκτρονικό αρχείο επιτρέπει ήδη την ενδελεχή μελέτη των πρώτων 2.000 εγγράφων, που αποτελούνται από περίπου 7.000 σελίδες και καλύπτουν την περίοδο της ζωής του Αϊνστάιν έως το 1921.

Τα επόμενα χρόνια, θα «ανέβουν» σταδιακά στο διαδίκτυο ψηφιοποιημένα και τα υπόλοιπα αντικείμενα της συλλογής. Η ψηφιοποίηση γίνεται σε συνεργασία με το αμερικανικό πανεπιστήμιο Πρίνστον (όπου εργαζόταν ο Αϊνστάιν) και το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Καλιφόρνια (Caltech), που έχουν αναλάβει να εκδώσουν σχολιασμένα όλα τα επιστημονικά χειρόγραφα του μεγάλου φυσικού.

Η online συλλογή περιλαμβάνει 14 σημειωματάρια γεμάτα επιστημονικές εργασίες και μάλιστα με πολύ ψιλά γράμματα, επιστολές του Αϊνστάιν σε συναδέλφους του επιστήμονες, καθώς και μια χειρόγραφη εξήγηση της θεωρίας της σχετικότητας και της διάσημης εξίσωσης που συσχετίζει τη μάζα (Μ) με την ενέργεια (Ε) και την ταχύτητα (C).

Υπάρχουν ακόμα λιγότερα γνωστά κείμενα, όπως μια κάρτα στην άρρωστη μητέρα του, η αναγγελία του γάμου του, η ιδιωτική αλληλογραφία με τις ερωμένες του, επιστολές σε εφημερίδες για διάφορα θέματα (π.χ. τη διαμάχη Αράβων και Ισραηλινών) και σωρεία γραμμάτων που έπαιρνε από ανθρώπους που τον καλούσαν να κουρευτεί!

Ακόμα, το Εβραϊκό Πανεπιστήμιο προτίθεται να δώσει στη δημοσιότητα ένα αντίγραφο από τον «έλεγχο» του Αϊνστάιν, όταν ήταν στο σχολείο, για να διαλύσει τον μύθο ότι ήταν κακός μαθητής.

Ακόμα, η αλληλογραφία του με άλλους επιστήμονες, όταν ήταν μόλις 20 ετών, δείχνει πόσο προχωρημένη ήταν κιόλας η έρευνά του.
 

Νέα

Το σύστημα που προωθεί το υπουργείο στηρίζεται στο πόρισμα του εθνικού διαλόγου πριν από τέσσερα χρόνια.

Νέο εξεταστικό σύστημα ψηφίζεται σύντομα στη Βουλή, καθώς «περνάει» τελικά το νομοσχέδιο για το Νέο Λύκειο, «αναμορφωμένο» όμως, σύμφωνα με τις αποφάσεις του εθνικού διαλόγου για την Παιδεία που ολοκληρώθηκε πριν από τέσσερα χρόνια, με πρόεδρο του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης τον νυν υπουργό Παιδείας κ. Γ. Μπαμπινιώτη και υπουργό Παιδείας τον κ. Αρ. Σπηλιωτόπουλο.vimajpg1

Υστερα από σειρά ετών, δεκάδες μικροαλλαγές, νομοσχέδια που «έφευγαν» και «επέστρεφαν» χωρίς τολμηρές αποφάσεις, το εξεταστικό σύστημα της χώρας αλλάζει. Καθολικό αίτημα εκπαιδευτικών και πολιτικών τα προηγούμενα χρόνια ήταν να αποσυνδεθεί το λύκειο από το σύστημα εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση και να εμπλακούν ενεργά τα ανώτατα ιδρύματα της χώρας στον καθορισμό του αριθμού των εισακτέων αλλά και στην επιλογή των φοιτητών τους.

Το νομοσχέδιο κατατίθεται τελικά τις επόμενες ημέρες στη Βουλή και θα ψηφιστεί πριν από τις εκλογές, ενώ σε αυτό περιλαμβάνεται και το νέο εξεταστικό σύστημα που θα εφαρμοστεί ύστερα από τρία χρόνια, δηλαδή θα αφορά τους μαθητές που φοιτούν εφέτος στη Γ' τάξη του Γυμνασίου.

Διδασκαλία άλλου τύπου
Την ίδια περίοδο θα αλλάξει συνολικά και η λογική της διδασκαλίας στα σχολεία, καθώς εφαρμόζονται νέα αναλυτικά προγράμματα, χωρίς κατευθύνσεις και εξειδικεύσεις, αλλά με πολλά μαθήματα επιλογής, ανάλογα με τις κλίσεις του κάθε υποψηφίου.

Παράλληλα, απομακρύνεται το λύκειο από τη λογική των εξετάσεων, της πίεσης και της παραπαιδείας, ενώ για πρώτη φορά εμπλέκονται ενεργά στο σύστημα εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ.

Η διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων θα γίνεται από ανεξάρτητο φορέα εκτός του υπουργείου Παιδείας και πιθανότατα να επιλεγεί η λύση της «τράπεζας θεμάτων» για την εξεταστική διαδικασία.

Οσον αφορά τις εφετινές πανελλαδικές εξετάσεις, μειωμένος περίπου κατά 10% θα είναι ο αριθμός των εισακτέων στην ανώτατη εκπαίδευση της χώρας, «επιστρέφει» όμως για δύο χρόνια η κατηγορία των υποψηφίων του 10% (που κάνουν χρήση της βαθμολογίας παλαιότερων ετών).

Από την πλευρά τους οι διοικήσεις των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ πρότειναν να μειωθεί ο αριθμός των εισακτέων κατά τουλάχιστον 50%. Δραστικές περικοπές έχουν ζητήσει το Πανεπιστήμιο της Αθήνας (2.000 άτομα λιγότερα από πέρυσι), το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο στη Θεσσαλονίκης (3.000 άτομα λιγότερα από πέρυσι),το Πανεπιστήμιο της Πάτρας (περίπου 2.000 άτομα λιγότερα από πέρυσι) κτλ.

Πέρυσι είχαν διατεθεί 66.400 θέσεις για τη γενική σειρά και 8.040 θέσεις για τις ειδικές κατηγορίες εισακτέων (τρίτεκνοι, πολύτεκνοι κ.ά.). Συνολικά δηλαδή οι θέσεις ήταν 74.440. Δεδομένη πρέπει να θεωρείται η μείωση των εισακτέων στις στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές, με το δεδομένο ότι έχουν μειωθεί οι προσφερόμενες θέσεις στο Ελληνικό Δημόσιο.

Πιθανότατο, τέλος, θεωρείται να ενταχθεί ξανά στο μηχανογραφικό των υποψηφίων το Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, που «κόπηκε» πέρυσι από τον τότε υφυπουργό κ. Γ. Πανάρετο, λόγω εμπλοκής καθηγητών του Τμήματος σε σκάνδαλο οικογενειοκρατίας.

Ο εθνικός διάλογος
Με βάση τα παραπάνω, εφαρμόζεται τελικά, έστω και με λίγα χρόνια καθυστέρηση, το αποτέλεσμα της διακομματικής συνάντησης των κομμάτων που είχε καταλήξει στο πόρισμα του εθνικού διαλόγου για την Παιδεία. Σύμφωνα με τη νέα «φιλοσοφία» των αναλυτικών προγραμμάτων που θα εφαρμοστεί ύστερα από τρία χρόνια στα σχολεία, οι μαθητές θα απελευθερωθούν από τη λογική της επιλογής «πακέτου» γνώσεων (ανθρωπιστικών, θετικών κτλ.) που ίσχυε ως σήμερα. Θα διδάσκονται όλοι μαθήματα γενικού κορμού γνώσεων και θα έχουν τη δυνατότητα επιλογής μαθημάτων ή επιπλέον ωρών διδασκαλίας μαθημάτων «εμβάθυνσης» στην επιστημονική κατεύθυνση που τους ενδιαφέρει.

Παράλληλα θα συνεχιστούν και θα επεκταθούν τα «πρότζεκτ» (ερευνητικές εργασίες) που εφαρμόστηκαν με επιτυχία εφέτος στην Α' Λυκείου, ενώ θα προβλέπεται επέκταση του σχολικού χρόνου (ως και τις 4 μ.μ.) για όποιους επιλέγουν «ζώνες πολιτισμού» και μαθήματα αθλητισμού.

Τα παραπάνω δεν έχουν αποκτήσει ακόμη την τελική τους μορφή αλλά δουλεύονται πυρετωδώς τις τελευταίες ημέρες στο υπουργείο Παιδείας ώστε να ολοκληρωθούν και να κατατεθούν σύντομα με τη μορφή νομοσχεδίου στη Βουλή.

Πηγή: http://www.tovima.gr/society/article/?aid=449113

Νέα

Οι υποψήφιοι θα δίνουν την ίδια μέρα «διπλές» εξετάσεις, απολυτήριες και εισαγωγικές, σε θέματα κοινά για όλα τα σχολεία της χώρας.

Με «διαβατήριο» το Απολυτήριο Λυκείου και πανελλαδικές εξετάσεις σε λιγότερα μαθήματα τα οποία θα καθορίζονται από τα ΑΕΙ, θα διεκδικούν οι υποψήφιοι την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση από το σχολικό έτος 2014-15. Οι υποψήφιοι θα δίνουν την ίδια μέρα «διπλές» εξετάσεις, απολυτήριες και εισαγωγικές, σε θέματα κοινά για όλα τα σχολεία της χώρας. Όσοι δεν καταφέρουν να επιτύχουν την εισαγωγή τους, θα έχουν μια δεύτερη ευκαιρία καθώς είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο οι εξετάσεις να επαναλαμβάνονται, υπό προϋποθέσεις, εντός του έτους. Παράλληλα, οι υποψήφιοι θα μπορούν να έχουν ελεύθερη πρόσβαση -δηλαδή χωρίς εξετάσεις και με κριτήριο την επίδοσή τους στο Λύκειο- σε τμήματα χαμηλής ζήτησης, κυρίως ΤΕΙ της περιφέρειας...

Η πρόταση 
Η πρόταση του υπουργείου Παιδείας για το νέο εξεταστικό σύστημα κατατέθηκε στη χθεσινή συνεδρίαση της διακομματικής επιτροπής για το Λύκειο και, πλέον, αναζητείται συναίνεση με τα κόμματα και τους φορείς της εκπαίδευσης. Ήδη, πάντως, ο γ.γ. της ΟΛΜΕ Θέμης Κοτσιφάκης κάνει λόγο για «ατελείωτο εξεταστικό μαραθώνιο» που επιφέρει αύξηση της μαθητικής διαρροής στο Λύκειο, αλλά και των φροντιστηρίων. Η πλήρης εφαρμογή του νέου συστήματος εισαγωγής στα ΑΕΙ θα ισχύσει από το 2014-15, δηλαδή θα αφορά τους μαθητές που σήμερα φοιτούν στη Γ' Γυμνασίου.

Για τους φετινούς μαθητές της Α' Λυκείου θα ισχύσει μεταβατικό σύστημα, με εξετάσεις σε 4 μαθήματα και χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ο βαθμός του Απολυτηρίου τους. Τις εξετάσεις θα οργανώνει Ανεξάρτητος Εθνικός Οργανισμός υπό την εποπτεία του υπουργείου Παιδείας. Μάλιστα, για τη συγκρότηση του Οργανισμού και την οργάνωση του συστήματος εξετάσεων, η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου είχε χθες επαφή με τον επικεφαλής της Task Force κ. Χορστ Ράιχενμπαχ ώστε να υπάρξει υποστήριξη από τις χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ. Ειδικότερα, δέκα είναι οι βασικοί άξονες του νέου συστήματος:

1. Το σχολικό έτος της Γ' Λυκείου θα επιμηκυνθεί μέχρι το τέλος Μαΐου. Τον Ιούνιο, οι μαθητές θα δίνουν πανελλαδικές εξετάσεις σε όλα τα μαθήματα που διδάχθηκαν κατά τη διάρκεια της τάξης. Τα μαθήματα θα μειωθούν σε 8, εκ των οποίων θα εξετάζονται τα 6 (δεν περιλαμβάνεται η Γυμναστική ούτε και η ερευνητική εργασία η οποία θα βαθμολογείται στη διάρκεια του έτους).

2. Οι εξετάσεις θα αφορούν ένα μάθημα κάθε φορά και θα είναι «διπλές». Αυτό σημαίνει ότι θα δίνονται στους μαθητές δύο «σετ» ερωτήσεων: η επίδοση στο πρώτο σετ σχετίζεται με την απόκτηση του Απολυτηρίου και στο δεύτερο με την εισαγωγή στα ΑΕΙ.

3. Απαραιτήτως οι μαθητές θα απαντούν το πρώτο σετ ερωτήσεων. Η βαθμολογία τους στα έξι μαθήματα μαζί με τον προφορικό βαθμό που είχαν συγκεντρώσει σε αυτά τα μαθήματα στη διάρκεια του έτους θα προσδιορίζουν το βαθμό του Απολυτηρίου τους.

4. Όσοι μαθητές επιθυμούν να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, θα πρέπει να απαντούν και στο δεύτερο σετ ερωτήσεων σε μαθήματα τα οποία θα επιλέξουν οι ίδιοι. Αυτή η δεύτερη εξέταση θα γίνεται στη διάρκεια της ίδιας ημέρας.

5. Τα μαθήματα στα οποία θα εξετάζονται οι υποψήφιοι για εισαγωγή στα ΑΕΙ θα είναι 3-5 (αντί 6 σήμερα), εκ των οποίων υποχρεωτική είναι η Νεοελληνική Γλώσσα. Τα ΑΕΙ θα έχουν καθοριστικό ρόλο στην επιλογή των φοιτητών, αφού θα προσδιορίζουν τα εξεταζόμενα μαθήματα και τους συντελεστές βαρύτητάς τους. Η εξεταστέα ύλη δεν θα προσδιορίζεται με βάση τις σελίδες του βιβλίου αλλά θεματικά. Τα θέματα θα είναι σταθμισμένης δυσκολίας και θα επιλέγονται από Τράπεζα Θεμάτων.

6. Ο βαθμός που θα λαμβάνουν οι υποψήφιοι σε αυτήν τη δεύτερη εξέταση μαζί με το βαθμό του Απολυτηρίου τους θα καθορίζουν την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ. Ακόμη, ωστόσο, δεν έχει προσδιοριστεί σε ποιο ποσοστό θα προσμετράται ο βαθμός του Απολυτηρίου ούτε εάν για τη διαμόρφωσή του θα συνυπολογίζονται οι βαθμολογίες της Α' και Β' Λυκείου. Οι σχετικές αποφάσεις θα ανακοινωθούν μέχρι το Σεπτέμβριο.

7. Οι μαθητές μπορούν να εισάγονται χωρίς εξετάσεις σε Τμήματα, όπου συγκεντρώνεται ζήτηση χαμηλότερη από τον αριθμό προσφερόμενων θέσεων. Τα εν λόγω Τμήματα μπορούν να θέτουν ελάχιστες προϋποθέσεις εισαγωγής που σχετίζονται μόνο με την επίδοση των μαθητών στο Λύκειο.

8. Το Φεβρουάριο οι μαθητές θα υποβάλουν ένα πρώτο μηχανογραφικό δελτίο και θα προσδιορίζονται τα Τμήματα χαμηλής ζήτησης στα οποία θα γίνεται εισαγωγή χωρίς εξετάσεις. Μετά τις εισαγωγικές εξετάσεις του Ιουνίου, οι μαθητές υποβάλουν νέο οριστικό μηχανογραφικό δελτίο με τις προτιμήσεις τους.

9. Οι τελικές εξετάσεις σε όλες τις τάξεις του Λυκείου θα διεξάγονται ενδοσχολικά με θέματα που τίθενται σε εθνικό επίπεδο. Στα γραπτά καλύπτονται τα ονόματα των μαθητών. Ο βαθμός της κάθε τάξης προκύπτει ως ο μέσος όρος της προφορικής και της τελικής γραπτής επίδοσης του μαθητή σε κάθε μάθημα.

10. Όλα τα θέματα που σχετίζονται με τη διοργάνωση των πανελλαδικών εξετάσεων θα είναι αρμοδιότητας του νέου Ανεξάρτητου Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων. Για παράδειγμα, θα προσδιορίζει την εξεταστέα ύλη, θα αναπτύσσει την Τράπεζα Θεμάτων και θα επιλέγει τους βαθμολογητές οι οποίοι θα αξιολογούνται και θα επιμορφώνονται διαρκώς.

Τι προβλέπει το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ

Οι μαθητές θα εξετάζονται σε δύο ομάδες θεμάτων, για το Απολυτήριο και την εισαγωγή στα ΑΕΙ.

Για το Απολυτήριο, οι μαθητές θα εξετάζονται σε 6 μαθήματα. Για την εισαγωγή στα ΑΕΙ, θα εξετάζονται σε 3-5 μαθήματα.

Τα ΑΕΙ θα καθορίζουν ποια θα είναι αυτά τα μαθήματα, καθώς και τους συντελεστές βαρύτητάς τους.

Για τμήματα ΑΕΙ χαμηλής ζήτησης προτείνεται εισαγωγή χωρίς εξετάσεις, αλλά με βάση την επίδοση στο Λύκειο.

Μεταβατικό σύστημα με εξετάσεις σε τέσσερα μαθήματα

Για τους μαθητές που φέτος φοιτούν στην Α' Λυκείου θα ισχύσει μεταβατικό σύστημα. Ειδικότερα:

Στο τέλος της Γ' Λυκείου θα δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις, που θα οργανωθούν όπως και σήμερα από το υπουργείο Παιδείας.

Οι εξετάσεις τους θα είναι «διπλές». Η επίδοσή τους στην πρώτη ομάδα θεμάτων θα λαμβάνεται υπόψη για την απόκτηση του Απολυτηρίου τους, ενώ η επίδοση στη δεύτερη ομάδα θεμάτων θα καθορίζει την εισαγωγή τους στην ανώτατη εκπαίδευση.

Οι μαθητές θα δίνουν τη δεύτερη ομάδα θεμάτων για την εισαγωγή τους σε τέσσερα μόνο μαθήματα τα οποία θα καθοριστούν από τα τμήματα των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ μέχρι το τέλος Μαΐου.

Οι μαθητές μπορούν να εισάγονται χωρίς εξετάσεις σε τμήματα χαμηλής ζήτησης, τα οποία μπορούν να θέσουν ως ελάχιστη προϋπόθεση την επίδοση των μαθητών στο Λύκειο.

Πηγή: Ημερησία